Jump to content
Annons

Luftfuktare


berra_-

Recommended Posts

Jag misstänker att debatt i hemlighet jobbar för nån luftfuktar-organisation som vill sprida ryktet att man MÅSTE ha en.

Nej, det gör jag inte. Var och en blir salig på sin tro.

Om det är ett problem eller kan bli ser man enkelt genom att mäta i rummet med en hygrometer.

Ligger det på minst 40% är det grönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 12 år senare...
Annons
Thom Brandt (oregistrerad)

Jag är i färd med att köpa en ny luftfuktare till mitt inspelningsrum. Jag har haft några stycken och de håller inte för evigt. I inspelningsrummet har jag nu 39 - 40 % luftfuktighet och i lägenheten på 1 trappa har jag typ 25 % luftfuktighet. I inspelningsrummet har jag nu endast ett piano. Mina gitarrer ställer jag alltid tillbaka i ett spec. rum där jag förvarar gitarrer och nyaste synthen. Jag har 4 akustiska gitarrer där med luftfuktare i ljudhålet som jag fyller på efter 10 dagar. Jag har 2 akustiska gitarrer i bostaden och de får nytt vatten i luftfuktarna var 8:e dag. Eg. skall de ha destillerat vatten har jag läst. Ett tag kokade jag upp vatten och efter att vattnet svalnat kan man använda det. Men på senaste tiden har jag slarvat. Man kan tydligen även tina vatten från frysen och använda det. Jag förvarar alltid gitarrerna i sina fodral. Då jag skall spela in i inspelningsrummet stänger jag av luftfuktaren om den är på. Jag tänker köpa en liten luftfuktare för sovrummet som nu blivit kattfri zon. Bionaire för 980 kr är värd att kollas upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...