Mossman Posted January 22, 2005 Posted January 22, 2005 (edited) Låt som vi skrivit så här lite på fyllan. texten är improviserad. Ska vi kasta skiten eller? LÅTNAMN:???? ARTIST/GRUPP: Mossman & Blunderhead GENRE: poppigt LÅTLÄNGD: 1.58 KOMPOSITÖR: Mossman PRODUCENT: Mossman EV. MEDVERKANDE: Blunderhead INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.7 mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tyck NU! 😛 Edited January 22, 2005 by Mossman
joachime Posted January 23, 2005 Posted January 23, 2005 Jag säger fortsätt. "Hey man!"-biten (versen?) är det bästa partiet. Jobba vidare med det.
karl Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Får lite D: Byrne vibbar....i mina öron borde trummorna rulla mera för att få ett jämnare och mer lugn i låten....annars funkar det väl...kanske du skulle skriva ner en text så är det lättare att sjunga samma sak när flera stämmor ska på..... Keep going 🙂
Mossman Posted January 24, 2005 Author Posted January 24, 2005 Jo en lite mer genomarbetad text ska det bli. Ska försöka fixa nåt mer vettigt av detta. 🙂 Tack för synpunkterna.
Guest Mattias M Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Gillade detta 🙂 Trumtakten var läcker. Lite ovant med den skarpa panoreringen på virveln dock. Fast trummisen kanske har två virvlar 🙁
Egghuvud Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Lite konstigt panorerad virvel. Sången låter lite mesigt insjungen. Ni kanske skulle ta i lite mer. Låter som ni/du sitter ner och sjunger så tyst som möjligt. SJUNG UT. Annars är det charmigt. Trummor lite konstigt. Det känns lite tunnt i mellanregister och det känns om att det saknas något, men jag kan inte sätta fingret på det. En wacka-wacka gitarr kanske? 😱
Mossman Posted January 25, 2005 Author Posted January 25, 2005 En wacka-wacka gitarr kanske? 🙂 Sån vill jag ha! hur fixar man det? 😄 Är det inte så pac-man låter när han äter pluppar -wacka-wacka-wacka 😉
Egghuvud Posted January 27, 2005 Posted January 27, 2005 En wacka-wacka gitarr kanske? 😳 Sån vill jag ha! hur fixar man det? 😉 Är det inte så pac-man låter när han äter pluppar -wacka-wacka-wacka 😏 Dämpa strängarna med handen, lägg på wah wah eller autowahwah och rör plektrumhanden rymtiskt upp och ner för strängarna i någon slags konfirugration. Wack wacka wacka wack...eller wacka wacka wack wack... eller något annat som du gillar.. 😛
Recommended Posts