Mossman Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 (edited) Låt som vi skrivit så här lite på fyllan. texten är improviserad. Ska vi kasta skiten eller? LÅTNAMN:???? ARTIST/GRUPP: Mossman & Blunderhead GENRE: poppigt LÅTLÄNGD: 1.58 KOMPOSITÖR: Mossman PRODUCENT: Mossman EV. MEDVERKANDE: Blunderhead INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.7 mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK:Låten är här! Tyck NU! 😛 Edited January 22, 2005 by Mossman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossman Posted January 22, 2005 Author Share Posted January 22, 2005 Ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
moberg2236 Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 tilltalade mig 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 Jag säger fortsätt. "Hey man!"-biten (versen?) är det bästa partiet. Jobba vidare med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 Får lite D: Byrne vibbar....i mina öron borde trummorna rulla mera för att få ett jämnare och mer lugn i låten....annars funkar det väl...kanske du skulle skriva ner en text så är det lättare att sjunga samma sak när flera stämmor ska på..... Keep going 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossman Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 Jo en lite mer genomarbetad text ska det bli. Ska försöka fixa nåt mer vettigt av detta. 🙂 Tack för synpunkterna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mattias M Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 Gillade detta 🙂 Trumtakten var läcker. Lite ovant med den skarpa panoreringen på virveln dock. Fast trummisen kanske har två virvlar 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Lite konstigt panorerad virvel. Sången låter lite mesigt insjungen. Ni kanske skulle ta i lite mer. Låter som ni/du sitter ner och sjunger så tyst som möjligt. SJUNG UT. Annars är det charmigt. Trummor lite konstigt. Det känns lite tunnt i mellanregister och det känns om att det saknas något, men jag kan inte sätta fingret på det. En wacka-wacka gitarr kanske? 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossman Posted January 25, 2005 Author Share Posted January 25, 2005 En wacka-wacka gitarr kanske? 🙂 Sån vill jag ha! hur fixar man det? 😄 Är det inte så pac-man låter när han äter pluppar -wacka-wacka-wacka 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 En wacka-wacka gitarr kanske? 😳 Sån vill jag ha! hur fixar man det? 😉 Är det inte så pac-man låter när han äter pluppar -wacka-wacka-wacka 😏 Dämpa strängarna med handen, lägg på wah wah eller autowahwah och rör plektrumhanden rymtiskt upp och ner för strängarna i någon slags konfirugration. Wack wacka wacka wack...eller wacka wacka wack wack... eller något annat som du gillar.. 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts