Jump to content
Annons

En trumloop att lyssna på


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Vill inte vara nån party pooper, men vad är poängen? 😐

Ville veta hur man uppfattar en förändring som hörs men inte så rydligt.

Lyssnar man på virveln så hör man förändringen.

Eftersom jag är intresserad av att förstå vad vi som är tränade kan höra om man inte vet om några förutsättningar.

När man berättar vad man skall lyssna efter hör fler förändringen.

Bra att förstå när man tex diskuterar skillnader på ADDA omvandlare som har mätvärden som är spikraka och kanske har värden +-0.3 db 20-20kHz för att sätta kommentarer som tex " när jag bytte från adda si eller så till random svindyr adda så var det som att lyfta på en filt från högtalarna. "

Därför gjorde jag tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville veta hur man uppfattar en förändring som hörs men inte så rydligt.

Lyssnar man på virveln så hör man förändringen.

Eftersom jag är intresserad av att förstå vad vi som är tränade kan höra om man inte vet om några förutsättningar.

När man berättar vad man skall lyssna efter hör fler förändringen.

Bra att förstå när man tex diskuterar skillnader på ADDA omvandlare som har mätvärden som är spikraka och kanske har värden +-0.3 db 20-20kHz för att sätta kommentarer som tex " när jag bytte från adda si eller så till random svindyr adda så var det som att lyfta på en filt från högtalarna. "

Därför gjorde jag tråden.

Aha?!? 😄

Då är det väl bättre att köra med ljud som är opåverkade?

Nu vet jag inte vad du körde trummorna ifrån, men det borde ju ha varit samplat? Dom flesta trumpluggarna idag kör ju med random sampling för att just få "den mänskliga touchen" Alltså så borde slagen ha varit exakt samma hela vägen, SEN att du ändrar EQ osv.

En virvel ändrar klang beroende på slag och träff...

Eller var det två identiska loopar som du limmade ihop och ändrade?

Hur som helst så vaar det ju rätt kul 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är trummor i två takter som jag sedan växlar mellan equad och rak. Inga samplingar utan ett rum med trummor och någon som spelar på riktigt. Samma två taker mao för eq och icke eq.

Puh, jag trodde jag skulle bli totalyxad av dig KWS... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...