Jump to content
Annons

Är det fel att köpa en 13" MacBook Pro nu?


bonsoirjohnjohn

Recommended Posts

Jag vill ha en 13" MacBook pro som komplement till min feta stationära PC. Nånting att prodda med när man inte är hemma hos sig själv, ligga i sängen och bygga rytmer etc.

Jag har fruktansvärt habegär över den, men det suger ju att de inte uppgraderade processorn. Frågan är om dual core:en som sitter i burken nu kommer att duga att prodda med, jag använder Reason/Record.

Sorry att jag startade en ny tråd men det händer inget i den gamla och min adhd vill köpa nu, nu, nu! 🙂😛

Är jag korkad om jag köper en? Hur funkar den att prodda på och är det pengar i sjön att gräma sig för och ingen praktisk livslängd, typ att den är aldelles för klen om två år? Rånar Mac mig, eller får jag valuta för pengarna? Hur lång tid måste jag vänta tror ni om jag skall vänta på ny processor? Och finns det några grymma alternativ annars, som är lika snygga, har lika grym musplatta med alla fingerkombinationer, smarta snabbknappar i tangentbordet osv?

Det var väl alla frågor jag kom på på rak hand. Uppskattar verkligen råd, vill verkligen köpa som fan just nu, kan knappt tänka på annat, men jag vill inte gräma mig över det sen och känna mig lurad när nästa generation kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaren 🙂 Jag har försökt att kolla upp hur ofta nya Macbook pros släpps och det verkar vara mellan 8-10 månader mellan släppen. Det skulle betyda i slutet av december eller i februari... nån som är mer insatt som kan kommentera?

Och är det nån som kan gissa hur mycket macbook pros'en kan sänkas i pris precis innan uppdateringen eller vid uppdateringen? Och ni som följer Apple, brukar priset ligga typ "konstant"? Dvs kommer nya 13" att kosta ungefär som dagens 13"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste åren så har de gjort en större uppdatering på hösten och en mindre hårdvara uppdatering på våren.

Om du är desperat och behöver en så snabbt som möjligt så kolla ett bra pris på nätet och slå till!

Annars är det bara vänta men deras modell är nu sjukt grym men i3/i5 skulle vara riktigt grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Burundi (oregistrerad)

Hur mycket billigare brukar den gamla generationen bli när det kommer en ny, nån som vet? Funderar kanske på att köpa en i7 15" när de nya kommer, om den blir märkvärt billigare.

Beror på hur många som finns kvar i lager hos återförsäljarna och hur nya modeller blir prissatta i Sverige vilket (ofta) beror på dollarkursen för tillfället. I och med att dollarna har gått ned de senaste månaderna och om den håller sig på ungefär samma nivå så borde de nya modellerna bli betydligt billigare vid introduktion än de innan då dollarn stod högre. Nya modeller lär dyka upp i början av nästa år men man vet aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...