Jump to content
Sign in to follow this  
GiiZzMOo

Bästa Inspelningsprogramet?

Recommended Posts

Hejsan vill börja spela in låtar och nu undrar jag va som är de bästa inspelningsprogramet det som dom flesta av er där ute använder när man ska spela in rap med freebeats?

SKulle va tacksam för svar.

Annons

Det som är "bäst", är det som du trivs med arbetsmiljön i - eller det som dina kompisar har, så att du kan få hjälp om det skulle behövas.

Alla DAW-programmen går att använda till all sorts musik.

Det som är "bäst", är det som du trivs med arbetsmiljön i - eller det som dina kompisar har, så att du kan få hjälp om det skulle behövas.

Alla DAW-programmen går att använda till all sorts musik.

Men vilken är mäst populär för skulle jag ha problem med någon att jag kan få hjälp lättare.

Cubase är antagligen det populäraste programmet i Sverige i alla fall. Möjligen är Logic mer populärt på Mac men antar annars att kör man Mac så räcker Garageband väldigt långt och det har väll alla Mac-användare tillgång till gratis.

Edit: Säger inte att någonting är bäst försökte bara svara på vad som är populärast. Dvs. har en stor användarbas.

Edited by DivineCo

Oerhört subjektivt. Vissa gillar Cubase, andra Pro Tools och...andra kör Logic mm. Själv började jag i Cubase för att sedan gå över till Mac och Garageband - och nu är det Logic som gäller sedan några år tillbaka. Kör du PC kan jag rekommendera Cubase. Men det säger ju inte att det är "bäst".

Hejsan vill börja spela in låtar och nu undrar jag va som är de bästa inspelningsprogramet det som dom flesta av er där ute använder när man ska spela in rap med freebeats?

SKulle va tacksam för svar.

Skämtinlägg? Nicket verkar väldigt likt ett annat nick här.

Det bästa inspelningsprogrammet är det som inte hindrar dig i din kreativitet.

Skämtinlägg? Nicket verkar väldigt likt ett annat nick här.

h*n har vart medlem längre än du 😉

Jag tror att vilket populärtprogram du än väljer kommer du kunna få mkt hjälp här och på andra forum. Är det loopbaseradmusik som mkt hiphop är så skulle ja rekomendera Ableton Live.

Och i andra fall också :)

Edited by max92