Jump to content
Annons

Bästa Inspelningsprogramet?


GiiZzMOo

Recommended Posts

Annons

Det som är "bäst", är det som du trivs med arbetsmiljön i - eller det som dina kompisar har, så att du kan få hjälp om det skulle behövas.

Alla DAW-programmen går att använda till all sorts musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är "bäst", är det som du trivs med arbetsmiljön i - eller det som dina kompisar har, så att du kan få hjälp om det skulle behövas.

Alla DAW-programmen går att använda till all sorts musik.

Men vilken är mäst populär för skulle jag ha problem med någon att jag kan få hjälp lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase är antagligen det populäraste programmet i Sverige i alla fall. Möjligen är Logic mer populärt på Mac men antar annars att kör man Mac så räcker Garageband väldigt långt och det har väll alla Mac-användare tillgång till gratis.

Edit: Säger inte att någonting är bäst försökte bara svara på vad som är populärast. Dvs. har en stor användarbas.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Oerhört subjektivt. Vissa gillar Cubase, andra Pro Tools och...andra kör Logic mm. Själv började jag i Cubase för att sedan gå över till Mac och Garageband - och nu är det Logic som gäller sedan några år tillbaka. Kör du PC kan jag rekommendera Cubase. Men det säger ju inte att det är "bäst".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hejsan vill börja spela in låtar och nu undrar jag va som är de bästa inspelningsprogramet det som dom flesta av er där ute använder när man ska spela in rap med freebeats?

SKulle va tacksam för svar.

Skämtinlägg? Nicket verkar väldigt likt ett annat nick här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämtinlägg? Nicket verkar väldigt likt ett annat nick här.

h*n har vart medlem längre än du 😉

Jag tror att vilket populärtprogram du än väljer kommer du kunna få mkt hjälp här och på andra forum. Är det loopbaseradmusik som mkt hiphop är så skulle ja rekomendera Ableton Live.

Och i andra fall också 🙂

Redigerat av max92
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...