Jump to content
Sign in to follow this  
Kanix_Cane

Waiting for love (DANCE)

Recommended Posts

Titel: Waiting for love (DANCE)

Av: Kanix_Cane

Uppladdad: 31 Jul 2010

Filen uppdaterad: 29 Aug 2010

Kategori: Elektroniskt/dans

Tjosan!

En standardlåt i demoversion jag pulat med några dagar, inget avancerat med andra ord. Mig själv på sång likaså, vilket inte funkar. Så jag ska ut och jaga vokalister.

Hur låter det så långt tycker ni?

ciao!

*UPPDATERAD*

Klicka här för att ladda ner filen

Annons

Låter ju ganska go,, Jag gillar trummorna.

Bra sångmelodi på refrängen.

Experimentera med olika basljud,, kan va svårt å hitta rätt där.

Men jag tror att en hårdare bas är vägen att gå.

Mer variation på ljudbilden mellan refr och vers.

Fasen,, den kan bli nått,, det tycker jag. Den låter "engelsk".

Har uppdaterat den en aning med bättre mix samt tunnare i basen, kändes som att det blev bättre så. Luftigare på nåt sätt.

Menar du partierna mellan vers/ref eller att hitta på något mer som gör att refräng kontra vers skiljer sig?

Ska jobba vidare på den, så fort jag får tag på en riktig sångare/sångerska vilket alltid är svårt av någon anledning, vart håller alla vokalister hus egentligen..

kanix säger talang vilken du har, Jag kan inte kanske slå dig i denna stil :( är verkligen impresserad på vad du gör med i break vokalen med fet reverb och lite keys på laggt och inte för mycket leads detta kan bli en plåga ! :)

Grymm mörk röst säger man :)

Tack zunbeta!

Vocalsen är egentligen ganska oredigerade, inte alls lekt mycket med dom vilket jag lär göra för att hålla ihop låten bättre längre fram. Behövs nog göras en del i arrangeringen på sina ställen eftersom den låter lite "tom" då inte voxen är med. :)

Försök och ta bort sånt som inte behövs.

Bara det som krävs för att överföra det du vill framställa.

Verserna är ok - e ju bara bas o trummor helt ok.

Breaken är helt ok.

Vocodern eller vad det är måste göras klarare. Hör typ inte.

Annars helt ok - förutom sången :( - byt kanske?

Nu låter det som om någon sjunger på Danska : - no offence - ärligt.

Vad Kingston tycker

Sången kommer bli utbytt ja 😉 Det är jag själv som sjunger, förkyld och eländig, och jag är ingen sångare som nog märks :rolleyes:

Fixat lite till, tagit bort min skitsång så man kan fokusera på det andra :)

Skön grund för låt. väldigt publikt stuk på det hela. Är inget större problem, men det jag tänkte på var hur ganska pang på refrängen plus dess bredare bild både när det gällde sång och syntar kom vid vid typ 1:04. Är väldigt mycket som "uppgraderas" där så väl sång som synthar och komp. Så någon form av kort (en takts eller så) övergång där skulle nog inte skada. Breaket vid 2:03, den absolut tystaste delen i början innan synten kommer igång igen, inte funderat på att halvera den om den ska vara på det viset? ganska lång break i det partiet. Sist men inte minst , slutet, känns inte komplett som det slutar just nu. Kan du säkert tweeka till klart bättre efter vad jag hört övrigt från denna låten som är riktigt bra för övrigt. Bra jobbat! Keep it up!

Edited by SinSonic

Ska försöka mjuka upp övergångarna, färlänga etc.

Låter bra.

Kan tänka mig å försöka lägga lite vocals.

Uppe i version 14 åtminstone 😉 Så visst har jag jobbat en del med den, men har en del kvar att göra. Håller på att få vocals till den i detta nu.

Fantastiskt! Inte helt direkt vad jag brukar gå igång på men jäklar va detta va skysst =P Har nog rätt i att sången skulle läggas om 😉 Men sköna melodier och förbannat snygg musik.

Nästan så jag blir sugen på att lägga sången på denna 😱

Skulle gärna vilja höra vad ni tycker om låten nu, den är färdig men är osäker på om det låter för grötigt och om sången skär i öronen?

regards,

KC

Väldigt snyggt som alla före mig har skrivit. Det var främst två saker jag tänkte på när jag lyssnade genom den. Det går lite väl långsamt i verserna tycker jag. Det kan säkert fixas på många vis men ett av de enklare tror jag är att ge basslingan lite mer ös, t.ex. genom att lägga till en trettioandradelsnot där det låter bra. Det andra var att det är lite grötigt som du skrev. Är osäker på hur du fixar det på rak arm men möjligen med mindre delay på mainleadet - under just refrängerna alltså.

Jättebra låt! Har gillat den från första början, även med din sång. Men tyvärr gillar jag inte tjejens sång alls. Tycker det saknas tryck i sången/rösten, blir mer som om hon pratar snarare än sjunger. Dessutom tycker jag det låter fel på en del ställen, rent melodiskt och även tonmässigt...

//Micke...

Det som är synd med sån här musik är ju att det finns tusentals som låter likadana men samtidigt tycker JAG att om man får det att låta kommersiellt, att man har lyckats, som nu.

Det är väl bara sången som skulle bytas tycker jag. Om det är redigering eller sångaren det vet jag inte men lite mer Nana Hedin eller nåt hade inte gjort ont...

Tackar för alla svar! Ska se över sången samt redigeringen igen och se om det går att fixa till lite bättre. Ingen som klagar på mixningen?