the-great-decay Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 * LÅTNAMN: ?? * ARTIST/GRUPP:Daniel * GENRE:lite halvlugn någonting? * LÅTLÄNGD: 5,06 * KOMPOSITÖR:Daniel * PRODUCENT:Daniel * INSPELNINGSÅR:2004/2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4,7 mb * STATUS: omixad * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Behöver lite hjälp med mixen och arret...har lyssnat mig slut på denna låten.. har havt låten på demosidorna innan den är dock ordentligt omgjord. tex riktiga trummor istället för Groove agent..
Linus Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Till att börja med skulle jag minska in stereobredden på trummorna. Som det är nu flyger plötsligt pukor och splash-cymbaler iväg långt bortanför högtalarna... För det andra saknar jag en elbas.
Ken Kängström Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Gillar den köttiga kaggen. Men har du spelat in trummorna i efterhand? Det låter otajt. Din röst passade som dubbad tyckte jag. Blev inte så mycket irriterande rör effekt som det ofta annars kag hända. Snygga gitarrlir. Oj nu kom megareverbkören haha. Det va snyggt faktiskt. Saknar fläsk i virveln. Vill ha mer botten. Hoppsan. Kändes som en helt ny låt när disten kom in. Rekomenderar mindre dist och mer mid så du får ett riktigt crunchigt ljud. Tempo ändringen var skön också, kändes som det började hända lite i låten även att den bygger på samma grund. Bra jobbat i stort. MVH//Kenny
joachime Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 (edited) Trummorna är starka så det är lättast att kommentera dom. Först av allt, sänk baskaggen. Och det hade inte varit fel med lite mer rum på virveln (med lite bredd). Cymbalerna är alldeles för utpanorerade (mina högtalare trillar av bordet). Som Addic säger vore det fint med lite mer mid på gitarrerna och kanske en bas som Vectro sa. Arrangemangsmässigt får jag en känsla av att låten börjar om igen när sången kommer tillbaks vid 3.36. Inte så spännande. Om du har mer text att sjunga, lägg den före dist-partiet. Edit: skrivfel Edited January 20, 2005 by joachime
osiris Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 Är det bara jag som tyckte megapaningarna var balla? 😠 Nåja... liiite väl mycket panat kanske... Sen så tyckte jag det var för många likadana fills. Du behöver inte ha så många fills för att få låten bra 😆 Less is more you know 😱
Egghuvud Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 Det är lite otjat bitvis. Svårt producerat. Håller med om att det måste vara en bas här någonstans. mixen har liksom inget djup som det är nu. Det låter för tunnt.Håller med övriga om att man får vara försiktig med panoreringarna. Men mycket är vunnit av att det är någon slags originallitet i det du gör. Fortsätt arbeta. 🙂
djonas Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 Har inte denna låten cirkulerat på forumet tidigare under 2004. 🙂 Är helt säker på att jag har hört den innan. 🙂
the-great-decay Posted January 20, 2005 Author Posted January 20, 2005 Tackar för svaren.. jo jag ska lägga en bas...måste bara få tag på en sånn också.. har funderat på att minska stereo bredden på pukorna men jag tycker själv att splash cymbalerna låter coolt när de flyger iväg sådär... och jo den har cirkulerat på forumet innan, men är som sagt kraftigt omgjord... tog till mig av kritiken och gjorde om den.. /DAniel
PMFD Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 Grym, bra ,snygg röst/sjunget! Gurorna är dock lite störande. Låter Pod:igt eller något liknande, speciellt disten. Dom kanske är lite otajta med.
Recommended Posts