Jump to content
Annons

Sång till 3 grymma låtar!


fender__

Recommended Posts

God kväll!

Har 3 st låtar som nästan är färdiga där jag behöver hjälp av er med sång och text till dem!

Låtarna är åt rock/pop hållet och enligt mig är dem ganska sköna "sommarlåtar" med intressanta melodier!

Jag behöver en duktig sångare som först och främst har lite av den rockiga tonen i sig, inget måste dock! Finns det någon där ute som är intresserad så hör av er för guds skull 🙂 Finns det ingen samarbetsvillig gratis så kan jag tänka mig betala en liten summa för samarbetet! Men hallå det är ju kul med samarbeten! 😉

Låtarna ska vara på Engelska!

Här är låtarna ( dem är ej mixade eller mastrade eller helt klara än, först efter att sången sitter märker man vart det fattas osv!)

Låt nr 1

http://dl.dropbox.com/u/3094965/DontGo.mp3

SongNo2 har redan text som jag fått hjälp med som jag tycker är jättebra! Dem andra två saknar både text och sång!

Hoppas verkligen på svar! 🙂

Mvh

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Marshall (oregistrerad)

Musiken låter mycket bra men ni/du arbetar baklänges. För mig som gitarrist är sången texten och melodin grunden till att bakgrunden ska bli bra. Sångaren ger mig som musiker insperation att hitta olika lick, basgångar, vad man ska ha för instrument i låten mm. Allt detta styrs av sången, Det räcker med en slasksång och en ackgura. Därifrån bygger man upp låten. Så börja med att hitta en sångare som du skriver låten ihop med så tror jag att det kommer bli riktigt bra.

..../Marshall

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken låter mycket bra men ni/du arbetar baklänges. För mig som gitarrist är sången texten och melodin grunden till att bakgrunden ska bli bra. Sångaren ger mig som musiker insperation att hitta olika lick, basgångar, vad man ska ha för instrument i låten mm. Allt detta styrs av sången, Det räcker med en slasksång och en ackgura. Därifrån bygger man upp låten. Så börja med att hitta en sångare som du skriver låten ihop med så tror jag att det kommer bli riktigt bra.

..../Marshall

Finns väl fler än ett sätt att skriva låtar på, gör själv oftast som Fender_ dvs musiken först och när grunden finns bygger jag på med sångmelodi. Självklart får man vara beredd på att eventuellt arra om efter behov. Men nu hamnade vi lite OT eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nja för mig är detta ett sätt som jag trivs jobba med! Och jag tror inte jag är själv om det heller! Folk jobbar på alla olika sätt och jag tror inte det finns något rätt eller fel! Det finns säkert folk där ute som är jättesugna på att skriva lite rader text och sjunga in till "färdiga" låtar som dessa! 😊

Skrev på första inlägget att det förmodligen kommer bli ett par ändringar efter att sången sitter för då märker man verkligen vart det blir för mycket och vart det fattas.

Edit: Nu han TheRocker före 😛. Är inte du sugen TheRocker du har om jag inte minns fel grym röst(tänker först ovh främst på 80tals låten) 🙂

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag kanske kan testa att lägga lite, och även skriva text. Kolla "dimman" under Rock/Metal i forumavdelningen för låtkritik.

Meddelande skickat!! 🙂

Någon annan som vill testa 🙂 Låtarna är som sagt inte färdiga och melodierna som går är heller inte helt spikade utan går att göra egen utefter texten osv!! 🙂

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, OK du har inte fått så mycket hjälp, då kan jag göra ett test. Låt nr 1 är den som är närmast klar så jag provar gärna den.

Meddelande skickat!!

Någon mer intresserad??? 🙂

(Hade även tänkt skicka iväg låtarna för mix/mastring så detta kan vara ett tillfälle att höra sin röst mixad/mastrad av the pro's 😛🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, önskar att det varit min röst men den tillhörde Gryphon 😛

...som nu blivit medveten om denna coola tråd!

Jag är på, gör gärna ett försök att arra lite snyggt på åtminstone någon av låtarna, skicka gärna ett PM om du fortfarande behöver sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

...som nu blivit medveten om denna coola tråd!

Jag är på, gör gärna ett försök att arra lite snyggt på åtminstone någon av låtarna, skicka gärna ett PM om du fortfarande behöver sång.

Pm skickat 🙂

Nu börjar det ta fart på tråden... kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Felet beror på att länken nedan inte är en direktlänk till låten. Istället leder den till en sida där man ska ladda ner den.

Riktiga direktlänkar är alltså att föredra, om hosting-tjänsten tillåter det. Ett sätt att annars komma runt problemet är att skriva ut länken i inlägget, men att göra det till en kod (markera länk och klicka på knappen Kod i inläggets redigerare). Då blir det så här:

http://www.speedyshare.com/files/24143814/SummerRomance.mp3

Kopiera, klistra in och ladda ner. Voila!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...