herwhisper Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 LÅTNAMN:Hmm ARTIST/GRUPP:Her Whisper GENRE:Metal LÅTLÄNGD:50 sec KOMPOSITÖR:Her Whisper PRODUCENT:**** EV. MEDVERKANDE:**** FORMAT: mp3 STORLEK: 1mb STATUS: Test LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Har två snuttar på låtar vi i bandet har spelat in på olika ställen. Skulle va kul att höra vilken ni tycker låter bäst. Det är bara mix och ljudmässig jämförelse, alltså inte arr och dyligt.
osiris Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Japp, andra är bäst. Tyckte inte om kicken i första...
Bagge Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 det är mer tryck och bredd i den andra mixen.. lite fetare ljudbild.. så nr 2
Plus o Minus Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 tvåan låter lite småspretig så min röst faller på den första delen av ljudklippet. ///minus
herwhisper Posted January 19, 2005 Author Posted January 19, 2005 Man tackar för svaren. Lite kul att endel tycker att den andra snutten låter bättre än den första då det är jag som har spelat in den:) Och den första är inspelad i en 10 miljoners studio (Studio Fredman)!
Mannex Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 trodde det skulle vara samma låt i två olika mixar, så det är lite svårt att jämföra endast mixningen. men tvån låter ändå bäst.
Coffeemidget Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 gillar nog tvåan snäppet bättre, kul synkoper å mysigare synth grej
Plus o Minus Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Man tackar för svaren. Lite kul att endel tycker att den andra snutten låter bättre än den första då det är jag som har spelat in den:) Och den första är inspelad i en 10 miljoners studio (Studio Fredman)! förvånar mig inte ett skvatt med tanke på att första delen lät avsevärt mycket bättre än andra 😆
Guest denton Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Jag tycker att den första var den bästa. Lite iron maiden över den
Lundin Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Synd att första delen saknade bettet som fanns i andra...1:an hade nada midrange..det var som en slät sockerbulle... men 2:an var mer kantig..njae..lägg på mer mid på 1:an och du är hemma... Så 1 får det bli
VacUm Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 1an låter som en bra mycket äldre inspelning än 2an. Stör mig på bastrumman. Klicket ligger i en jobbig frekvens. Dock låter reverben bättre i 1an (även om det kanske är lite för mycket). 1ans crash-cymbaler låter inge vidare. Vad hade han för mikar på överhänget? Låter som stormembranare. Helt fel när setet ska låta hårdrock tycker jag. Men tycker 2an låter bättre överlag faktiskt.
Recommended Posts