Jump to content
Annons

4-kanals pre till trummor.


Daniel

Recommended Posts

Kommer så småningom skaffa lite fler preamps och har kikat lite på API 3124. Är ute efter högkvalitets transientsnabb preamp. Har ni tips på liknande preampar eller annat som jag bara måste kolla in så skriv gärna en rad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HeJ!

Jag gillar verkligen API's prylar. Använder 512'or på nästan allt.

Ett alternativ till 3124 är TK Audio DP-1 som låter riktigt bra. Där kan du få 3 olika sorters sound.

Men du har inte det typiska API-soundet med en mjuk, skön botten och den glasklara diskanten!

En annan som jag gillar är Neve Portico 5012.

Du kan lyssna på de olika här.

Lycka Till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

gillar också api. alltid säkert kort. du går garanterat inte fel med api någonstans. annars har vi en av mina nya favoriter! Great River!

http://www.greatriverelectronics.com/product.cfm?ID=19&type=0

testade den en del i en studio i usa. äger dock ingen själv ännu

grejen är väl den också att 3124 är sjukt prisvärd. du kommer alltid kunna ha den till grejer. med 2 great river blir det dubbelt så dyrt. går ju alltid att köpa en sådan där senare. kör på 3124 så länge!

Redigerat av red_house_painter
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina förslag, om du vill ha transparenta högkvalitets-preamps, blir mina förslag Benchmark Pre420, True Systems Precision8 eller Audient ASP008 (de två senare har 8 kanaler, men ändå... 😉 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...