Jump to content
Annons

lägenhetsavskiljande väggar.


Daniel

Recommended Posts

Hej!

Vi har i bostadsrättsföreningen gjort om översta lägenheterna till etagelägenheter. Vi har alltså isolerat, satt i fönster, byggt avskiljande väggar mellan lägenheterna, etc, på vinden.

Nu fyller inte väggarna riktigt den funktion vi hoppats på. Det hörs för mycket ljud igenom.

Därför undrar jag om ni har tips på någon kring Malmö man skulle kunna anlita för att berätta vad som måste göras. Jag tror inte ett vanligt byggföretag utan särskilda kunskaper fixar det, då det är lite komplicerat.

Alla tips mottages tacksamt. Behöver bara lite hjälp i rätt riktning, då vi inte vet vart vi ska vända oss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stomljud hörs men det får man leva med. Det är bara i vissa lägenheter vi det låter.

Problemet är troligtvis att byggarna fuskat lite grann. När de sågat upp golvet för att gå ner med väggen (så avskiljande väggar står på de lägenhetsavskiljande väggarna på undervåningen) så har de inte tätat ordentligt. Dessutom tror jag inte väggarna är så tunga som de borde vara för att stoppa.

Det som hörs igenom är ganska diskant. Tal hörs ganska tydligt och då känns det inte som om stomljud är största problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...