Jump to content
Annons

USBkondensatormick


calpa

Recommended Posts

Hej! Ville köpa en kondensatormick som man kan köra genom usb för smidighetens och mobilitetens skull. Går det att använda sådana USBdrivna i jämförelse med vanliga analoga? någon som har ett rätt billigt tips en bra mick=?= TACK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

USB mickarna blir aldrig lika bra, du kan få problem med latency, speciellt om du kör med pc för då kan du bara köra ett ljudkort i taget, och USB micken räknas som ett ljudkort. Ljudet kan jag tänka mig inte blir någon större skillnad, men har inte så stor koll, det får någon annan bekräfta.

Jag skulle rekommendera att köpa ett ljudkort, då får du större utvecklingspotential. Har bara hållt på lite med en usb mick och jag fick aldrig den riktigt att fungera som jag ville, med ett ljudkort så blir det enklare, enligt min uppfattning

Jag kan tänka mig att det finns flera andra trådar om detta ämne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm Ok, då har jag dålig koll, aj då.

jag var också förvånad nyligen när jag läste det här på forumet

något hade testat utan problem

men hittar tyvärr inte tråden

latency borde ju vara ett problem och kanske även sync mellan ljudkorten

så i de flesta fall är det nog inte att rekommendera

edit: hittade inlägget

https://www.studio.se/index.php?showtopic...t&p=1088745

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

jag var också förvånad nyligen när jag läste det här på forumet

något hade testat utan problem

men hittar tyvärr inte tråden

latency borde ju vara ett problem och kanske även sync mellan ljudkorten

så i de flesta fall är det nog inte att rekommendera

Ett problem med ASIO4ALL, är att eventuella specialfunktioner i ljudkorten inte kan användas, eftersom det är en generell drivrutin. I övrigt ska det oftast fungera bra, såvitt jag vet.

Frågan är som sagt också hur synken fungerar. Säkrast skulle förstås vara att synka med Wordclock i sådana lägen, men det är ju inte alltid det finns Wordclock på ljudkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...