Jump to content
Annons

Någon som ska börja på Kulturama?


Misterloud (oregistrerad)

Recommended Posts

Misterloud (oregistrerad)

Hej, till höst ska jag börja på Kulturamas musikproduktions utbildning. Jag är så klart väldigt glad över att jag kom in. (Pluggar just nu grafisk kommunikation men det är inte min grej). Vill veta om det är någon här som ska också börja på musikproduktion i höst. Och vad har ni för musikalisk bakgrund och vad är era mål och visioner med utbildning. Ni som redan går där är också välkomna att svara. Och givetris också ni som går någon annan utbildning i Kulturama. Kan vara kul att knyta första kontakter redan nu. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, till höst ska jag börja på Kulturamas musikproduktions utbildning. Jag är så klart väldigt glad över att jag kom in. (Pluggar just nu grafisk kommunikation men det är inte min grej). Vill veta om det är någon här som ska också börja på musikproduktion i höst. Och vad har ni för musikalisk bakgrund och vad är era mål och visioner med utbildning. Ni som redan går där är också välkomna att svara. Och givetris också ni som går någon annan utbildning i Kulturama. Kan vara kul att knyta första kontakter redan nu. 😆

Kul! Jag gick MPL på Kulturama både första året (2005/2006) och år 2 (2006/2007). Hoppas du kommer ha lika roligt som jag hade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)

Kul! Var det mycket ljudtektik och så? Läste att det blir ensamble också, har aldrig spelat i en ensamble så det kommer bli spännande att se hur det kommer att gå. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Var det mycket ljudtektik och så? Läste att det blir ensamble också, har aldrig spelat i en ensamble så det kommer bli spännande att se hur det kommer att gå. ☺️

Det var väldigt blandat, men visst var det en hel del ljudteknik. Vi gick igenom hur man mickar upp, spelar in och mixar olika instrument, hur mixerbord, EQ, kompressor o.s.v. fungerar. Sen kunde man (och kan säkert nu också) välja två eller tre kurser som man ville fördjupa sig inom - ljudteknik, filmmusik, songwriting, live-ljud m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Jag ska också börja där till hösten på samma program. Kommer nog bli jävligt kul.

Vad spelar du för instrument?

//Björne

Hej, till höst ska jag börja på Kulturamas musikproduktions utbildning. Jag är så klart väldigt glad över att jag kom in. (Pluggar just nu grafisk kommunikation men det är inte min grej). Vill veta om det är någon här som ska också börja på musikproduktion i höst. Och vad har ni för musikalisk bakgrund och vad är era mål och visioner med utbildning. Ni som redan går där är också välkomna att svara. Och givetris också ni som går någon annan utbildning i Kulturama. Kan vara kul att knyta första kontakter redan nu. :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)

Är det inte för sent för intervju nu LaBrea? Blev inte klassen full så de söker mer folk nu? Lycka till i alla fall. Får berätta sen hur det gick på intervju.

Kul Bjorn_86. Vi kommer nog hamna i samma klass. Finns väl bara en klass? 😆 Jag spelar tyvärr ingen instrument. Lite piano och vill jätte gärna lära mig mer. Känner att jag kommer ha det tufft om vi ska spela i ensamble och så. Men jag vet grunder och kan läsa av noter och vet den grundliga musikteori. Annars så gör jag all musik med hjälp av dator och min midi keyboard. Vad spelar du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Känner att jag kommer ha det tufft om vi ska spela i ensamble och så.[...]

Tror inte du behöver oroa dig så mycket. När vi hade ensemble var det väldigt avslappnat. Ville man hålla sig i bakgrunden och banka lite congas så var det okej 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte för sent för intervju nu LaBrea? Blev inte klassen full så de söker mer folk nu? Lycka till i alla fall. Får berätta sen hur det gick på intervju.

Kul Bjorn_86. Vi kommer nog hamna i samma klass. Finns väl bara en klass? 😆 Jag spelar tyvärr ingen instrument. Lite piano och vill jätte gärna lära mig mer. Känner att jag kommer ha det tufft om vi ska spela i ensamble och så. Men jag vet grunder och kan läsa av noter och vet den grundliga musikteori. Annars så gör jag all musik med hjälp av dator och min midi keyboard. Vad spelar du själv?

haha ja det blir antagligen samma klass 😆 Själv kan jag inte läsa noter, men skulle väldigt gärna vilja lära mig=) Är gitarrist, självlärd sen 6 års ålder. Så jag har inte teorin riktigt.... och det tycker jag är jobbigt... är lite mer av en gehörsspelare. Men fan, det blir nog jävligt bra ändå🙂

Har du fått några papper hem ä`?, om tider och sådant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)
Tror inte du behöver oroa dig så mycket. När vi hade ensemble var det väldigt avslappnat. Ville man hålla sig i bakgrunden och banka lite congas så var det okej 🙂

Va skönt. 🙂 Blev lite orolig där. Men jag gillar utmaningar. Kommer nog bli kul. Har du fått jobb efter utbildningen och var det svårt? Vad jag vet så är det svårt att få jobb inom musik. Man behöver kontakter, kunskap och talang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)
haha ja det blir antagligen samma klass 🙂 Själv kan jag inte läsa noter, men skulle väldigt gärna vilja lära mig=) Är gitarrist, självlärd sen 6 års ålder. Så jag har inte teorin riktigt.... och det tycker jag är jobbigt... är lite mer av en gehörsspelare. Men fan, det blir nog jävligt bra ändå🙂

Har du fått några papper hem ä`?, om tider och sådant?

Nej har inte fått papper än. Jag var reserv först men redan efter en vecka fick jag nytt brev vart det stod att jag hade blivit antagen. Blev självklart väldigt glad. Kan lite gitarr. Är ockå väldigt mycket gehörsspelare. När jag gör musik så går allt ut på gehör och känsla. Har du fått papper?

Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)
Kolla min signatur 🙂

Haha va coolt. Jag sitter här och designar vst plugins på skoj. Är väldigt sugen på att lära mig att programmera egna synth plugins. Har kollat in synthmaker.co.uk Du kanske vet bättre verktyg för synth programmering? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej har inte fått papper än. Jag var reserv först men redan efter en vecka fick jag nytt brev vart det stod att jag hade blivit antagen. Blev självklart väldigt glad. Kan lite gitarr. Är ockå väldigt mycket gehörsspelare. När jag gör musik så går allt ut på gehör och känsla. Har du fått papper?

Nae jag har ju inte fått de... Börjar undra lite? men men dom kommer nog.. vill ju ändå ha en bekräftelse och tider att gå efter.

Fan vad bra! Finns inget bättre än att spela med känsla 🙂 Vad gör du för typ av musik? Bara synth? eller är det sång och sådant också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Misterloud (oregistrerad)
Nae jag har ju inte fått de... Börjar undra lite? men men dom kommer nog.. vill ju ändå ha en bekräftelse och tider att gå efter.

Fan vad bra! Finns inget bättre än att spela med känsla 😛 Vad gör du för typ av musik? Bara synth? eller är det sång och sådant också?

Papper kommer nog snart. 😑 Sjunger inte själv och vill nog heller inte men vill jätte gärna jobba med sång känner bara ingen som skulle vilja sjunga på mina house låtar. Förutom mina systrar kanske som både sjunger, spelar gitarr och piano. Jag är nog mer tekniskt lagt. Vill sitta i en studio och producera musik. Jag gör mest house och techno. Börjat även med drum'n'bass och dubstep. Sökte till Kulturama delvis för att breda min kunskap på andra genrer, rock pop, hiphop. Är öppen för det mesta i musik. Så länge musik låter inspirerande, originellt eller konstnärligt. 🙂 Kolla in min www.myspace.com/modstromtechno

P.S. Vart kan man höra din egen musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Papper kommer nog snart. 😑 Sjunger inte själv och vill nog heller inte men vill jätte gärna jobba med sång känner bara ingen som skulle vilja sjunga på mina house låtar. Förutom mina systrar kanske som både sjunger, spelar gitarr och piano. Jag är nog mer tekniskt lagt. Vill sitta i en studio och producera musik. Jag gör mest house och techno. Börjat även med drum'n'bass och dubstep. Sökte till Kulturama delvis för att breda min kunskap på andra genrer, rock pop, hiphop. Är öppen för det mesta i musik. Så länge musik låter inspirerande, originellt eller konstnärligt. 🙂 Kolla in min www.myspace.com/modstromtechno

P.S. Vart kan man höra din egen musik?

Har tyvärr inget utlagt här. precis installerat om datorn så det va mycket som försvann... Ligger dock lite på en annan dator... ska se om jag kan få tag i det som är inspelat.

Är också rätt öppen när det gäller musik, men är mer mot rock/hårdrocks hållet. Har lite svårt för hiphop, men man får väl lära sig att lyssna in sig på det också 😮 Hur länge har du hållit på att spela in då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte för sent för intervju nu LaBrea? Blev inte klassen full så de söker mer folk nu? Lycka till i alla fall. Får berätta sen hur det gick på intervju.

Jo jag blev förvånad när jag såg att du/ni kommit in redan! Men jag ansökte på den andra ansökningstiden som gick ut i maj. Så jag vet inte hur dom har tänkt och så, om det är avhopp och liknande kanske? Men vi var ett antal killar där idag, jag spikade provet vilket var lite skönt eftersom tydligen inte alla hade gjort det innan mig, och resten är väl upp till killarna på Kulturama att avgöra om man är välkommen eller ej ;D Håller tummarna som en valross iallafall!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 år senare...

Jag har kommit in på Musikproduktion & Songwriting och börjar om lite mindre än 5 veckor.

Ser verkligen fram emot det! Dels för att jag äntligen får en chans att utvecklas inom ett område som ligger mig varmt om hjärtat men bara har utövats hemma på amatörnivå, och dels för att jag äntligen får lite omställning i vardagen efter att ha suttit fast på samma jobb i 4 år med ett sjukt varierande schema och en hel del obekväma arbetstider.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...