Jump to content
Annons

Mastering ? nån som vill hjälpa till?


fishfriend (oregistrerad)

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)

tjena...

nån som har lust o mastra en låt jag gjort, sitter man med ett par högtalare bara så lite svårt. nån kanske vill lära ut hur man använder monitorier ?

skulle va vilket som. hör av dig / Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hägglund (oregistrerad)

Jag kan ta på mig det! 😉

Hur mycket tid vill du att jag lägger på arbetet? Vad är din budget?

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)
Jag kan ta på mig det! 😉

Hur mycket tid vill du att jag lägger på arbetet? Vad är din budget?

så mycket tid de behövs för att de ska låta klockrent 🙂 vet ej :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
så mycket tid de behövs för att de ska låta klockrent 🙂 vet ej :S

Fundera på vad du är beredd att lägga ut för mastern. Ingen vill ju sitta i flera dagar för en struntsumma.

Link to comment
Dela på andra sajter

nån kanske vill lära ut hur man använder monitorier ?

Studio monitorer = man kopplar in dom på Output på ljudkortet för att spela upp ljud.

Datamonitorer = Man kopplar in den/dom på grafik utgången på datorn för att projicera bild på dator monitorn.

Det är lite kort hur man använder dom , finns mer avancerade sätt men dom bör man inte ta sig an innan man är någorlunda

erfaren användare.

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)
Fundera på vad du är beredd att lägga ut för mastern. Ingen vill ju sitta i flera dagar för en struntsumma.

finns ju o skicka in låtar till nått ställe som mastrar låtar. dom tar la 5-600 per låt.

hade du tänkt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)
Den som gör jobbet borde väl rimligen säga vad den vill ha för det.

håller med. 😄 tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör det för 0 kr låt och har tusen gånger större erfarenhet än Hägglund. Skicka hit bara.

Du gillar ju inget som nån gör så..hehe!

Jag skickar min nästa till dig för mastering...och det hoppas jag blir smaskens...nix, det går ju inte att polera en bajskorv men nu ska du fan få göra det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för referenslista? Är bara nyfiken med tanke på ditt pris.

MVH

Anders

Are you crazy Wiz! Det där är personligt påhopp...sitt lugnt ingen väljer han!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Du gillar ju inget som nån gör så..hehe!

Jag skickar min nästa till dig för mastering...och det hoppas jag blir smaskens...nix, det går ju inte att polera en bajskorv men nu ska du fan få göra det! 😄

Menar du mig eller nattvaktaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Berätta gärna vilka önskemål du har gällande dynamik / spl och om du vill bibehålla panoreringar eller om du vill få en bred M-S master som funkar i mono etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)
Jag gör det för 0 kr låt och har tusen gånger större erfarenhet än Hägglund. Skicka hit bara.

skulle va skitbussigt 😄 har du din mail så skickar jag 😄 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Vad i din mastring/mastering gör att det blir värt 1500:-? Har du någon låt eller något album som du medverkat på att referera till? Har nämligen en dunderhit på gång.

Vad som gör det värt är att jag jobbar alltid i korta pass och låter det få ta sin tid eftersom färska öron är nyckeln. När jag känner mig nöjd med jobbet så lämnar jag det som det är och gör en referenslyssning nån dag senare för att utesluta eventuella missar. Alla projekt jag hade på hårddisk crashade hösten 2008. Jag har hittills inte slutfört nåt mixjobb efter bygget med nya datorn. Har ju flyttat 2 gånger också.

Men jag skulle kunna göra jobbet helt färdigt åt dig och ge dig 1 minut av materialet innan du betalar nåt så får du ta ställning till om det blev som du tänkt dig och komma med synpunkter på förändringar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Ok, bra svar. Jag kanske kontaktar dig.

Gör så! 🙂 Om jag får önska en sak så önskar jag att om du mickar upp akustisk gitarr så välj gärna en mindre brusig mick än CM3... om du har möjlighet. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

1500 spänn är ett hysteriskt överpris, speciellt om man inte har några meriter att visa upp. Jag kollade fishfriends myspace, har du gjort det Hägglund? Vi snackar hårt pressad ljudkorv, det ska låta högt och hit, fixar du det?

Min meritlista är omfattande - men jag det gratis för en forumpolare. Bring it on.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tonen!

Låt dom som vill mastra och antagligen kan du hitta någon här som gör det bra. Det jag inte gillar är att det finns folk som gör detta professionellt och dom gör det antagligen bättre än de flesta av oss. Dom måste leva dom också.

Det är inget hokus pokus men tyvärr är det mycket svårare än man tror. Allt kommer ner till personen och personens öron.

Jag är överlycklig om du hittar någon som gör detta gratis men förvänta dig inte att allt ska vara just det.

Gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

🥰

EDIT: Jag kan mastra en låt gratis åt dig. (I normalfall skulle jag ha tagit 500:- för en låt, 800:- för två etc.)

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...