Jump to content
Annons

Röstning || StudioFestival #32 || - Rösta fram den BÄSTA 80-talslåten


fender__

Recommended Posts

Stort grattis till vinnaren och till alla er andra som deltog i tävlingen!!

Här kommer hela listan som "Valle" gjort!

01 :: Lucy — 125 poäng (10+12+12+5+3+8+8+12+8+10+8+12+12+5)------------------------drloop

02 :: You Spin Me Around — 112 poäng (1+5+10+12+10+10+5+3+12+12+12+5+5+10)-----TheRocker

03 :: Rhythm Of The Heart — 63 poäng (12+10+1+10+10+10+10)------------------------------Valle

04 :: Close Encounter Of The Third Kind — 61 poäng (3+3+8+1+5+8+1+5+8+8+10+1)------Carl Cadello

05 :: Catching Your Powerfield — 60 poäng (5+5+12+12+12+3+1+10)-------------------------Valle

06 :: Stock Aitken Waterman And I — 56 poäng (3+1+8+8+12+1+1+12+5+5)----------------DevineCo

07 :: The Essence — 53 poäng (8+5+3+1+10+5+1+5+3+1+8+3)-------------------------------Tracer

08 :: Är Det Bara Jag Som Ser — 31 poäng (8+3+8+3+1+8)-------------------------------------Onsatan

09 :: So Hot Tonight — 21 poäng (12+1+5+3)------------------------------------------------------sixties

10 :: Knightriders Last Ride — 21 poäng (10+3+3+5)

11 :: Belinda — 21 poäng (8+10+3)------------------------------------------------------------------Slejnard

12 :: 1987 — 13 poäng (1+12)------------------------------------------------------------------------Fierze

13 :: Psyeric Hybrid — 11 poäng (10+1)-------------------------------------------------------------Hellfog

14 :: Nightlife — 11 poäng (8+3)----------------------------------------------------------------------Fender__

15 :: Atmospheric Triumph (0p)-----------------------------------------------------------------------Hellfog

15 :: Gates Of Heaven (0p)----------------------------------------------------------------------------BaderTheInvader

15 :: Glad Jul (0p)

15 :: S80-Tal (0p)

Jag är ledsen för jag inte gjort detta bättre men har fullt upp med att rätta till c-uppsatsen, tentaplugg och fixa allt till examen nästa vecka :/ . Jag ber om ursäkt för att jag inte lagt upp hela listen heller med ALLA deltagare och poängen!

Namnen på bidragen hade jag skrivit ner på papper men den verkar ha försvunnit någonstans. Och många av bidragen hade ju försvunnit från mailet också (vissa hann jag ladda ner och vissa försvann innan jag hann ladda ner) Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra där!

Ber än en gång om ursäkt fall festivalen inte blev som ni tänkt er, eller som dem brukar vara! Och tack Valle för sammanställningen!!!

// Emir

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Då var det dags att rösta fram vinnaren!

Ni röstar så här

1. 12p

2. 8p

3. 7p

4. 3p

5-17 får så klart 0 poäng!

Röstningen pågår fram till Torsdag den 27:e kl 23.59

Här har ni länken där ni kan ladda ner alla (17 st) låtarna!

https://secure1.storegate.com/Shares/Home.a...e6-dc2303f40f6b

(Ursäkta om det inte är så utförligt gjort men måste upp tidigt imorn och vill helst få ut detta nu. Men jag tror jag har med det viktigaste.)

Ha så kul nu med lyssnandet! 😮

Då laddar man ner då... Ska bli skoj att lyssna!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

då har man nått att lyssna på på jobbet i morron. ska bara kolla att allt är ok taggat så inte nått försvinner i mp3spelaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skummat genom låtarna och härligt hög klass som vanligt! Om man nu kan kalla 80-talet härligt 😮

Precis, släpp på musikerstoltheten och hänförs av "the Mighty eighties"! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skummat igenom allt 4 gånger nu.

F-n vad tid det kommer ta att orka/hinna lyssna igenom allt flera gånger för att kunna rösta ordentligt...

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

STOPPA RÖSTNINGEN!!!!!

Min och Hogweeds låt är ju inte med och jag skickade in den 15/5 21.37

Jag vill faktiskt att den skall vara med.

Han skrev ju flera ggr att mailen krånglade och han saknar minst 2-3 låtar....varför åker ni ut i djungeln mellan varven!? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen har ju röstat ännu så lägg upp en länk eller nått till låten så kan vi lyssna på den också.

har lyssnat igenom låtarna och det blir inte lätt att plocka ut bra 4 st som får poäng, har redan 6st som lät lite bättre efter en första lyssning. men det kan ju ändra sig efter ytterligare några lyssningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt inte så lätt att hålla i en festival. Det är mycket som kan gå fel och det gör det. Alltså ingen kritik. Men vi har verkligen jobbat på denna låten så det känns trist om den inte blir lyssnad på på i rätt sammanhang.

Jag gör så att jag lägger upp min och Hogweeds låt här och nu. Blir den diskad så är det inte hela världen.

Close Encounter Of The Third Kind

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt inte så lätt att hålla i en festival. Det är mycket som kan gå fel och det gör det. Alltså ingen kritik. Men vi har verkligen jobbat på denna låten så det känns trist om den inte blir lyssnad på på i rätt sammanhang.

Jag gör så att jag lägger upp min och Hogweeds låt här och nu. Blir den diskad så är det inte hela världen.

Close Encounter Of The Third Kind

Helt rätt...ska lyssna på den med, den finns med i min bedömning nu iallafall

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt inte så lätt att hålla i en festival. Det är mycket som kan gå fel och det gör det. Alltså ingen kritik. Men vi har verkligen jobbat på denna låten så det känns trist om den inte blir lyssnad på på i rätt sammanhang.

Jag gör så att jag lägger upp min och Hogweeds låt här och nu. Blir den diskad så är det inte hela världen.

Close Encounter Of The Third Kind

Länken funkar inte för mig av nån outgrundlig anledning...

edit: la till text..

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt inte så lätt att hålla i en festival. Det är mycket som kan gå fel och det gör det. Alltså ingen kritik. Men vi har verkligen jobbat på denna låten så det känns trist om den inte blir lyssnad på på i rätt sammanhang.

Jag gör så att jag lägger upp min och Hogweeds låt här och nu. Blir den diskad så är det inte hela världen.

Close Encounter Of The Third Kind

Länken funkar nu (laddar ner ftf)!

Jag lägger in låten som nr 18 i min privata spellista (och bränner om skivan).

Givetvis ska låten inte diskas!

Fender__ kommer säkerligen lägga upp en ny zippfil då han får tillfälle (skulle upp tidigt för något idag så han kanske inte är vid datorn?).

Cheers!

EDIT: Vilken är den "officiella låtordningen"? Är det bokstavsordning? Bra att veta inför röstningen...

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

STOPPA RÖSTNINGEN!!!!!

Min och Hogweeds låt är ju inte med och jag skickade in den 15/5 21.37

Jag vill faktiskt att den skall vara med.

Jaja Carl, alla har vi våra ursäkter.......... 😉

Klart den ska vara med, har laddat hem den nu men se till att fender_ bakar in den i paketet med.

Riktigt skojj att lyssna igenom bidragen, många bra låtar! Blir en knepig röstning...

Link to comment
Dela på andra sajter

som moderator på festivalforumet så lade jag till en länk till Carlcadellos låt under de övriga i första inlägget. så då kan alla ta den där samtidigt som övriga låtar.

hoppas inte festivalgeneralen misstycker. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken funkar nu (laddar ner ftf)!

Jag lägger in låten som nr 18 i min privata spellista (och bränner om skivan).

Givetvis ska låten inte diskas!

Fender__ kommer säkerligen lägga upp en ny zippfil då han får tillfälle (skulle upp tidigt för något idag så han kanske inte är vid datorn?).

Cheers!

EDIT: Vilken är den "officiella låtordningen"? Är det bokstavsordning? Bra att veta inför röstningen...

inför röstningen får du helt enkelt skriva vad låtarna heter så det blir rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, har inte hunnit svara eftersom jag jobbat idag! Men jag ska självklart lägga in din låt med Carl!!

Kom på en grej!

Ni ska även rösta på den låt som ni tycker låter MINST 80-tal!!

Allså

Den som låter minst ger ni 5 poäng till och den som låter näst minst 80-tal ger ni 3 poäng!!!

Ska lägga in detta på förstainlägget med!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösta på den som låter minst 80-tal säger du? Då blir det en till genomlyssning bara för den sakens skull 😲 hehe

Ja det pratades om det på andra tråden! många var på G för det så varför inte! Vill ni inte rösta behöver ni inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat igenom allt ett par gånger och kommer då in på följande fråga (men ska givetvis lyssna mer innan jag röstar),

när man röstar, vad ska man egentligen prioritera högst?

-Mest åttiotal (har själv väldigt svårt att "känna något" för "mainstream" åttiotal?)?

-Bästa låt (hur göra om tex en låt är jävligt bra men kanske inte så mycket åttiotal?)?

-Bästa sångare (hur göra om nån sjunger grymt bra men låten är tråkig?)?

-Bäst producerat (hur göra om nått är ruskigt, ruskigt snyggt men man tex tycker det är tråkigt?)?

Finns det regler för detta eller får man själv bestämma sig för vilka kriterier man vill följa?

Jag känner att jag vill ha detta "klart" för mig själv innan jag lyssnar mer.

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...