Jump to content
Annons

Tips på Webbhotell


woollie

Recommended Posts

  • 3 år senare...
Annons

Skummade igenom lite snabbt och inser att tråden är lite gammal så tänker bara säga att just nu efter lite research så använder jag dreamhost, ett av de bättre och samtidigt billigt. Finns rabattkod DREAMHOST17 för 17 dollar rabatt. Mycket fina villkor har dem så ta en titt och jämför med ovn ämnda i tåden den som orkar..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...
  • 2 veckor senare...

Var hittar man där man får och kan streama ljud och bild i realtid, lite som ett eget youtube. Bryr mig inte om email och hemsidor eller att köra nån slags radio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hosting av livesänd video är väldigt krävande både för server och bandbredd. Det är därför videosajter använder CDN-tjänster (content delivery network) för att leverera video. Så du är inte ute efter ett webbhotell, du letar efter en videoplattform. 

Varför inte använda dig av YouTube, Vimeo eller andra befintliga videotjänster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sänder på och har i princip sänt på alla som finns/fanns men jag tänkte på en egen "sida" där man bland annat kanske skulle kunna styra över resurserna själv och slippa dela. 

Dom flesta ställen funkar kanonbra men ibland blir det sirap och ljudet låter som gummisnodd eller blir i osynk. 

Det kan också vara bra att äga sina egna program för nån som gör musik tänker jag.

Det funkar bra med 720p bara signalerna är i hög kvalite så det blir ju ganska låga krav på tjänsten ändå.

I dagsläget känner jag till två mindre privatägda ställen där man kan sända gratis så det finns leverantörer men inga svenska så vitt jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...