Jump to content
Annons

Sångare till låtskrivardemos...


MusikMakaren

Recommended Posts

Skriver en hel del låtar, både text och musik och har hyfsade VSTi:s i min dator (Groove Agent, Virtual Guitarist, Broomstick Bass, Hypersonic, Expansion Tank/Guitar Collection och Symphony strings samt Melodyne) men saknar bra sångröst... 😆

Efter att ha fått rätt mycket positiv respons på mitt text- och melodimakeri tänkte jag flytta fram positionerna i låtskriveriet och försöka höja kvaliteten på mina låtskrivardemos, både ljud- och arrangemangsmässigt...där sången just är den största bristen.

Skulle gärna vilja samarbeta med någon/några sångare/sångerskor för lite mer seriösa låtskrivardemos. Kan tyvärr inte erbjuda någon betalning ännu, men ett omnämnande på de demos jag skickar till förlag och på låtarna jag lägger upp på min hemsida är vad som erbjuds, förutom rena nöjet att medverka i skapandet. 😳 Vem vet sen vad det kan leda till...?

Tanken är att samarbete huvudsakligen och till en början sker via Internet varför du bör ha möjlighet att spela in separata sångspår och skicka, alternativt lägga ut på åtkomlig server, dessa i wav-format. Detta mest för att slippa boka tider och öda tid på resor...Jag använder Cubase för att arra och mixa.

Mitt senaste alster "You and I"; http://musik.kronqvist.org/You%20and%20I.mp3 är ett litet steg på vägen mot ett sökande efter stil och sound som jag inte gjort på ett systematiskt och seriöst sätt tidigare. Sången är inget vidare, som sagt...men det är där du/ni kommer in...

Mer info om mig och flera låtar (varav de flesta ska omarbetas i lite modernare tappning) finns på min hemsida: http://musik.kronqvist.org.

Seriösa svar mottages gärna på e-post.

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Intressant!

Skickar ett mail så fort jag har skaffat bredband hemma så jag slipper tanka ned filer med mitt hitech 56 modem! 😉

😮 Oj, det var snabbt svarat...har Du hunnit lyssna på nåt jag gjort innan du svarade???

Bredband rules...fast jag har bara fuskband, Telia 250...men det räcker än så länge...inga tunga nedladdningar...än så länge... 😉

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 12 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...