Jump to content
Annons

Lock i örat


crillemannen

Recommended Posts

Hallå,

Det är såhär att det uppstår ett konstigt fenomen ibland när jag sitter och mixar. Jag får lock för örat. Blir ju svårt att mixa när man känner att man hör lite skevt.

Det uppstår väll oftast när man inte är fullt utvilad, men det händer också i "vanliga" fall.

Jag undrar om någon annan har samma problem, och ifall de har kunnat lösa det på något sätt.

Jag har tinnutus också btw.

tack på förhand / Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om det är lock för örat (problem med tryckutjämning) kan det hjälpa att tugga tuggummi eller hålla för näsan och blåsa ut, men det vet du säkert redan. har för mig att nässpray kan hjälpa?

MM, jag får kanske kolla upp det här. Vore ju skönt om det var en vax propp. Det börjar inte låta vasst om allt, snarare bara ett lock för örat haha

Aja tack för svaren!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

[lärarmode]

Vax utvidgar sig i värme *1 - det blir varmare i örat av slutna lurar. Om du har väldigt smal trumhinna kan den skillnaden täppa till gången till trumhinnan. Händer för mig när jag torkar håret med varm hårtork. Prova själv!

Lösningen på ditt problem är att köra revaxör. Eller lägga isbitar i lurarna. 😲

*1 - av samma anledning använder man vax som termostat i äldre element. Varmt vatten reglerar termostaten så mindre vatten kommer till. kul grej!

Link to comment
Dela på andra sajter

[lärarmode]

Vax utvidgar sig i värme *1 - det blir varmare i örat av slutna lurar. Om du har väldigt smal trumhinna kan den skillnaden täppa till gången till trumhinnan. Händer för mig när jag torkar håret med varm hårtork. Prova själv!

Lösningen på ditt problem är att köra revaxör. Eller lägga isbitar i lurarna. 😲

*1 - av samma anledning använder man vax som termostat i äldre element. Varmt vatten reglerar termostaten så mindre vatten kommer till. kul grej!

Minns att detta var föremål för en tråd för en tid sedan huruvida slutna lurar gav vaxproppar.

Är du säker på att vaxet i öronen är vax och inte bara kallas så? Känns som det bara är en brun vätska som torkar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge brukar locket sitta i innan det försvinner? Det kan bero på spänningar i käke, nacke eller axlar (kanske alltihop rent av). Jag brukar själv få lock i örat lite då och då, nästan alltid då jag sitter vid datorn och spelar eller håller på med musik. Ibland slår det lock så det liksom dånar lite dovt i några minuter innan det går över. Ibland piper det istället. Själv vet jag att jag har lätt för gå/sitta med upphöjda axlar omedvetet, då blir ju musklerna jättespända till slut. Ett vanligt problem är även att man går och biter ihop käkarna omedvetet om dagarna. Om du har några såna symptom kan det kanske vara något av detta som gör att du får lock? Eller så är det något helt annat=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...