Jump to content
Annons

acidstudios söker musikskapare


levelind (oregistrerad)

Recommended Posts

levelind (oregistrerad)

http://acidstudios.info.se/

AcidRadio är en Radiokanal på nätet , AcidRadio ägs och underhålls av AcidStudios som består av några sköna grabbar med radiointresse. Vi gillar att föra fram den nya okommersiella musiken som finns ute i världen. Är du en musikskapare och vill att du ska höras . Maila oss och ge oss det musikstycket du vill att vi ska framföra. Självklart krävs det att det är du som är ägare till låten.

Mailadresser

robert.levelind@gmail.com

MSN

rklevelind@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
levelind (oregistrerad)

Kan skriva upp lite enkla guidelinjer.

- Genren är fri. Då vi är en väldigt öppen kanal. Variation är guld när det gäller radio.

- Låten bör inte vara för lång. Vi burkar säga ungefär 5 min max då en del av musiken ska sändas i någon av våra talkshows.

- Och ja det är jag och två till som kommer sita och lyssna på allt ni skickar in . detta gör vi endast för att sålla bort den musik som inte låter bra. ( no offence men vi har fått in några sådanna låtar från folk på andra forum)

- Om jag missat att skriva det är det väldigt viktigt att ID3 tagga alla låtar som skickas in. Detta för att kunna visa våra lyssnare dirket att de lyssnar på just er låt.

- Om bandet har en hemsida eller dylikt inkludera denna i eran ansökan då den kommer länkas till på acidstudios hemsida.

Det var väl det enda.

Link to comment
Dela på andra sajter

levelind (oregistrerad)

Hmmm aja länken leder ändå till en sida där det står exakt smam information som ni fått av mig så . =)

du ansöker om stim licens och betalar i månaden och du måste ge ut listor på vad du spelar. vad jag har förståt. vi har inte skaffat stim licens än utan det rä därför vi söker demos just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

du ansöker om stim licens och betalar i månaden och du måste ge ut listor på vad du spelar.
Tvärtom

NI ansöker om stim licens och betalar i månaden och NI måste ge ut listor på vad NI spelar.

Innan Avtalen med STIM är fixade kan ni nog glömma att få in Låtar av Kvalitet.

Vare sig det är Demos eller inte ..

I annat fall måste ni specifiera det i ett avtal ni skriver med varje artist gällande Varje låt ..

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

levelind (oregistrerad)

var patbos som fråga trodde det var ren fråga om hur det funkade allmänt.

Men ur som hellst.

Bäst att skriva till att genom att skicka in låtar så ger du ditt godkänannde för spelning i radion utan ersättning. själva stim licens ansökna som vi har skickade in idag har inte gått igenom ännu. ligger i en brevlåda någonstans i stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
levelind (oregistrerad)

Tack för alla fina bidrag. Men det behövs mer för att få cirkeln att flyta på =)

Värt att veta: Skriv gärna er hemside adress så nämner vi denna i sändning...

http://acidstudios.info.se uppdateras numera dagligen .. Kika in =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...