Jump to content
Annons

10-ackordslåten!


djonas

Låter det som ni trodde att det skulle göra?  

95 röster

  1. 1. Låter det som ni trodde att det skulle göra?

    • 1 - Jajamensan :)
      51
    • 2 - Ja fast jag skulle haft 10 ackord till, bara för att jag är en nörd!
      6
    • 3 - Nä inte alls :(
      10


Recommended Posts

Annons
  • Svar 148
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag PM:ade dig nyss och bad dig lägga låten på en annan server, bara så du vet  😱

Tjena!

Jag såg ditt pm precis.

Om du klickar här så ska du kunna lyssna på låten. 😉

Mvh / djonas

Högerklicka på länken och välj "spara mål som" annars kommer du till deras sida, utan att hitta låten...

Måste tillägga att jag är grymt imponerad av låten...

The Mr...

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gick det bättre!

Grymt imponerande och otroligt skön musik! Jag blev dock lite besviken eftersom jag hade väntat mig att skulle vara sång oxå... Riktigt fett hur som helst!

Hehe, om jag skulle sjungit "på riktigt" är jag rädd att slutresultatet inte skulle blivit lika uppskattat. 😉😎

Jag var dessutom snorförkyld när jag spelade in låten. 🙂

Skönt att höra att du tyckte att det var skön music. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag PM:ade dig nyss och bad dig lägga låten på en annan server, bara så du vet  😎

Tjena!

Jag såg ditt pm precis.

Om du klickar här så ska du kunna lyssna på låten. 🙂

Mvh / djonas

Högerklicka på länken och välj "spara mål som" annars kommer du till deras sida, utan att hitta låten...

Måste tillägga att jag är grymt imponerad av låten...

The Mr...

Thanks a lot Mr.....!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)

tre ord: oh la la

riktigt bra!

får tankarna till en jazzig santana. Riktigt bra körat också! skönt producerat o allt. 😉 .

men jag vet vilken typ du är 😛 ... När man sitter där o drar nå lick i en gitarr butik och sen så kommer en sån som du in o bara... helt obykymmrat ska "testa" lite.. men i själva fallet lira färgen av väggarna 🙂 ... då sitter man där... och känner sig 10 centimeter hög. 🙂 .. vad ska man göra .. av med hatten som sagt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Baloo

Tack så mkt:) och yes jag är precis den där typen 🙁

Mannex

De e lugnt, lite galla tål jag allt. 😉

Kul att du ändå tog dig tid och lyssnade på låten. 🙂

manel

😄😉😄

Olsberg

Vad ska man säga.... 😛 ....stora ord från en stor man! 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt!

Jag lajnar gitarren (min stärkare är i halmstad för tillfället 😄 ) från min effektbox (DOD G7) via mixern (Behringer Eurorack MX 1604A) till datorn. Jag använder mig mest av en Ibanezgitarr och en Jacksongitarr, samt en stålsträngad Washburn.

De e väl typ de. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Steffeboy (oregistrerad)

Supercoolt! Asfräckt! Nyskapande! Imponerande!

Som du förstår tycker jag j*vligt mycket om både låt och soundet!

Keep it real

Steffeboy

Link to comment
Dela på andra sajter

hallo djonas jag har hört de flesta (tror jag) låtarna du har lagt upp på nätet på din hemsida som du har som länk och på soundclick..på alla dina låtar har jag alltid förundarts över ditt trum sound..hur får du till så bra ljud? jag antar att de är digitala trummor och därför undar jag..hur spelar du in om? använder du en hårdvaru trummaksin? skriver du in trummorna? vad använder du för plugg-ins och för inspelningsmjukvara? du är också duktig på att spela in snygga fil och komp hur har du lärt dig de? bara genom att suttigt och pllat eller?

Många frågor där men hopppas du tar dig tid och besvara dem! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

hallo djonas jag har hört de flesta (tror jag) låtarna du har lagt upp på nätet på din hemsida som du har som länk och på soundclick..på alla dina låtar har jag alltid förundarts över ditt trum sound..hur får du till så bra ljud? jag antar att de är digitala trummor och därför undar jag..hur spelar du in om? använder du en hårdvaru trummaksin? skriver du in trummorna? vad använder du för plugg-ins och för inspelningsmjukvara? du är också duktig på att spela in snygga fil och komp hur har du lärt dig de? bara genom att suttigt och pllat eller?

Många frågor där men hopppas du tar dig tid och besvara dem! 🙂

Tackar så mkt sozo, kul att du gillar trummorna och kul att du har kollat upp låtarna på olika ställen. Har lagt ut mina låtar på så många olika ställen nu så jag vet knappt själv var de finns. 🙂

Det stämmer att det är digitala trummot. Jag använder Cubase SX 2 och ritar in trummorna. Jag brukar kombinera olika pluggar i trumsetet men oftast så kör jag med Edirol Super Quartet som trum- och basplugg. Jag har alltid haft ett stort intresse av trummor och trumljud, trots att jag är huvudsakligen är gitarrist. Jag lyssnar mkt på olika sorters trummisar och hur de spelar och sen försöker jag skriva in fillsen efter det (Mike Portnoy i Dream Theater är t.ex. en trummis som gör många coola fills). Sen efter hand som man pillar så kommer man på många egna typer av fills oxå.

Jag gillar super quartet för det finns många justeringsmöjligheter i pluggen. Jag brukar köra med 5 st Super quartet vst instruments, 4 för trummorna och 1 för basen. Sen lägger jag alltid på reverb och kompressor (multiband-drumset) och eq:ar oxå till sist för att få feta trummor. Det är väl typ allt jag gör tror jag, hehe. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mkt sozo, kul att du gillar trummorna och kul att du har kollat upp låtarna på olika ställen. Har lagt ut mina låtar på så många olika ställen nu så jag vet knappt själv var de finns. 🙂

Det stämmer att det är digitala trummot. Jag använder Cubase SX 2 och ritar in trummorna. Jag brukar kombinera olika pluggar i trumsetet men oftast så kör jag med Edirol Super Quartet som trum- och basplugg. Jag har alltid haft ett stort intresse av trummor och trumljud, trots att jag är huvudsakligen är gitarrist. Jag lyssnar mkt på olika sorters trummisar och hur de spelar och sen försöker jag skriva in fillsen efter det (Mike Portnoy i Dream Theater är t.ex. en trummis som gör många coola fills). Sen efter hand som man pillar så kommer man på många egna typer av fills oxå.

Jag gillar super quartet för det finns många justeringsmöjligheter i pluggen. Jag brukar köra med 5 st Super quartet vst instruments, 4 för trummorna och 1 för basen. Sen lägger jag alltid på reverb och kompressor (multiband-drumset) och eq:ar oxå till sist för att få feta trummor. Det är väl typ allt jag gör tror jag, hehe. 😄

Mvh / djonas

Ok tack så mycket! för att du tog dig tida att svara! ja man hör att du gillar mike och dreamtheather för överigt! 😄

Jaså så du skriver in trummorna? de måste ta hiskeligt lång tid? hur mycket tid brukar du lägga på trummorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

sozo

Ok tack så mycket! för att du tog dig tida att svara! ja man hör att du gillar mike och dreamtheather för överigt! 

Jaså så du skriver in trummorna? de måste ta hiskeligt lång tid? hur mycket tid brukar du lägga på trummorna?

Puh.....jag lägger ner alldeles för mkt tid. 😆

Ärligt talat så är det nog ändå så att trummorna tar längst tid av allt i låten förrutom mixning och mastring. Själva grunden gör jag dock väldigt snabbt men sen håller jag på med fills och markeringar så att trummorna lixom följer det som jag spelar på gitarren eller huvudinstrumentet i låten så att det blir en schjysst enhet. 😉

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...