Jump to content
Annons

10-ackordslåten!


djonas

Låter det som ni trodde att det skulle göra?  

95 röster

  1. 1. Låter det som ni trodde att det skulle göra?

    • 1 - Jajamensan :)
      51
    • 2 - Ja fast jag skulle haft 10 ackord till, bara för att jag är en nörd!
      6
    • 3 - Nä inte alls :(
      10


Recommended Posts

Annons
  • Svar 148
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Med en titel som 10-ackordslåten kunde jag inte låta bli att tänka "uäeh, vadfan är det här.. pretentiösa satar". Efter att ha lyssnat är jag dock smått förstummad. Jag sällar mig till skaran avundsjuka beundrare och kan bara säga löjligt bra! snälla ge mig mer!

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! 😏

Kommer mer inom kort framtid, Majken! 😆

Vill passa på och tacka dig för en trevlig Cubasehöst oxå! Jag har lärt mig många bra saker på kursen som jag nu applicerar på mina låtar. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, de finns, de finns faktiskt 🙂 men några av dem är ju kanske inte de första ackorden som man tänker på att göra en låt av, såvida man inte kallar sig för djonas och är en nörd. 😉

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Safari kan inte öppna sidan ”ftp://demo:music@60gig.no-ip.com/Jonas%20Ekestubbe/10-ackords%20l%e5ten.mp3” eftersom inga data kunde läsas in från platsen. 😉

Jag hade också problem med det, och det slutade med att jag tog fram Firefox istället. FF brukar lösa det som inte Safari kan (men inte allt).

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Safari kan inte öppna sidan ”ftp://demo:music@60gig.no-ip.com/Jonas%20Ekestubbe/10-ackords%20l%e5ten.mp3” eftersom inga data kunde läsas in från platsen. 😉

Jag hade också problem med det, och det slutade med att jag tog fram Firefox istället. FF brukar lösa det som inte Safari kan (men inte allt).

http://www.mozilla.org/products/firefox/

tack för tipset!!!

Spökigt, kolla tiden för ändringen av inlägget. Min klocka är just nu 23:45... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

oj oj oj vilket sväng!!! det kan inte ha varit lätt med alla dom taktbytena. kämpa på!

Öh...det var faktiskt inte så himla svårt, eftersom det endast förekommer 3 olika taktarter i låten; 4/4, 3/4 och 6/8... 😠😠😠

Gött att höra att det svänger! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Så läste jag alla positiva omdömen och lyssnar nu för tredje gången.

Hemsk musik, Men det vae ju oxå t.ex.Brand X som nån påtalade. När du utlyste ideén blev jag skeptisk. Svårt o göra en låt med så många ackord. Men okay, Problem gjorde det. Kanske är det möjligt igen.

Efter att ha hört resultatet så står jag fast vid min tidigare övertygelse; Ackord finns inte!!!!!!!!!!!!!.Glöm all sånt skit och koncentrera dig på melodi, rytm och klangfärg!!!!!!!!!!!!!!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ackord finns inte!!!!!!!!!!!!!.Glöm all sånt skit och koncentrera dig på melodi, rytm och klangfärg!!!!!!!!!!!!!!! 😲

Ackord som är så gött! Kom tilbaka, Stevie (även om du säljer ut dig till Blue just nu).

Dags för 20-ackordslåten nu, djonas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

det här är bra som fan och japp man vill ha minst tio ackord till 😆

detta schkålar man gladeligen för, ALLTSÅ SCHKÅL SOM FASEN.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även provat högerklicka och "spara som"... Händer inget där heller. Känner du förresten till någon Göran Ekestubbe!?

Det var någon innan här på tråden som oxå hade samma problem. 😛

Jag tror det beror på att demomusic´s server går ner ibland. Jag funderar allvarligt på att skippa den sidan helt och hållet. 🙂

Kollade precis och nu verkar det funka så prova igen. 😛

Om det inte funkar så skicka ett pm till mig så kan jag slänga upp den på nån annan sida. 🙂

Yes jag vet vem Göran Ekestubbe är men jag känner honom inte personligen. Jag tror att han bor i Karlskrona och jobbar som veterinär om jag inte minns fel.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jazzman

Tack så mkt! 🙂

Lasse Mongo

Tackar så mkt, skål! 🙂

freddie

Tack så mkt, blir lite generad! 🙂

Tunnan och Moroten

Tackar så mkt, hehe jag kan inte growla! 🙂

MusicNixon

20-ackordlåt?!, hmm....kanske lite overkill 😛😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...