Jump to content
Annons

10-ackordslåten!


djonas

Låter det som ni trodde att det skulle göra?  

95 röster

  1. 1. Låter det som ni trodde att det skulle göra?

    • 1 - Jajamensan :)
      51
    • 2 - Ja fast jag skulle haft 10 ackord till, bara för att jag är en nörd!
      6
    • 3 - Nä inte alls :(
      10


Recommended Posts

Lyckas inte få hem den... Kommer in och kan bläddra på ftp-server men inte ladda hem filen...

Prova att högerklicka och välj spara som.... (eller kanske save target as.....)

Det borde funka, hoppas jag. 😛

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 148
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

20:00

ja vad ska man säga.. SUCK.. 🙂 jag lägger ner, jag ska aldrig mera spela ett instrument i hela mitt liv.. Ingen ide att ens försöka.

20:15

Eller förresten, jag tror jag plockar upp guran igen och övar tills fingrarna blöder. 😛

Skit bra gjort.. 😉

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Så pass? 😄

Har du spelat trummorna på elektriskt trumset eller har du skrivit in "noterna" i värdprogrammet eller hur har du gjort, det är ju skitbra drag i trummorna 😛

Super Quartet är en vst plugg som jag kör i Cubase SX2. Det är programerade i det vanliga drum map-gridet. 😄

Kul att du gillar det. 😉

Mvh / djonas

Ok 😄 Hehe, jo jag vet vad Super Quartet är eftersom jag har det själv 🙂

Men jag tyckte det va så snygga fills o komp så jag undrade bara hur du hade fått dem så snygga, men det va inte svårare än så att du va väldigt duktig på det där med trumprogramering 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Så pass? 😄

Har du spelat trummorna på elektriskt trumset eller har du skrivit in "noterna" i värdprogrammet eller hur har du gjort, det är ju skitbra drag i trummorna 🙂

Super Quartet är en vst plugg som jag kör i Cubase SX2. Det är programerade i det vanliga drum map-gridet. 😄

Kul att du gillar det. 😛

Mvh / djonas

Ok 🙂 Hehe, jo jag vet vad Super Quartet är eftersom jag har det själv 😉

Men jag tyckte det va så snygga fills o komp så jag undrade bara hur du hade fått dem så snygga, men det va inte svårare än så att du va väldigt duktig på det där med trumprogramering 😄

Oj sorry jag glömde att jag hade skrivit innan att jag hade super quartet, hehe. 😛

Kul att du gillar fillsen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

20:00

ja vad ska man säga.. SUCK.. 🙁 jag lägger ner, jag ska aldrig mera spela ett instrument i hela mitt liv.. Ingen ide att ens försöka.

20:15

Eller förresten, jag tror jag plockar upp guran igen och övar tills fingrarna blöder. 🙂

Skit bra gjort.. 😎

//AEM

hahahaha, tack för de fina orden. :rolleyes:😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Skulle vilja säga att det inspirerar, men det har precis motsatt verkan. Ska sälja min gitarr, slänga ljudkorten och börja skriva skriva patetisk poesi istället!

Kort sagt! Jag är grön...

Av Avund!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Skulle vilja säga att det inspirerar, men det har precis motsatt verkan. Ska sälja min gitarr, slänga ljudkorten och börja skriva skriva patetisk poesi istället!

Kort sagt! Jag är grön...

Av Avund!

Tackar!

Nä men inte ska du väl.....eller förresten vad vill du ha för guran och vad har du för ljudkort. 🙁😕😳

Släng upp lite poesi så ska du få se mig bli grön av avund. 😄

Ha det gött och kul att du gillade låten. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter hur proffsigt som helt.. Studiomusiker typ... kan inte säga något annat att det här ligger i toppskiktet av demo'sarna här... tror fasen att det här knäcker det mesta i kommersiell musikväg också för den delen.. sådeså.

Var däremot tvungen att sänka några frekvenser en aning som gjorde ont i öronen

+ en liten böj vid 193hz för att kompensera övre midbortfall...

aha..en 5:a får det bli i brist på bättre siffror :rolleyes:

Gå ut och få ett kontrakt någonstans nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

om ja inte missförstått så postade folk tio ackord som du gjorde låt av sen?

heh, imponerad som fan, de låter som om de skulle vart förlägningen på Nile city 105,6 temalåten. du lyssnar ingen på DT måhända?

Teoretiskt perfekt, men e ingen stor fan av miditrummor, gurorna å finess e fan 15 av 10.. bre! :rolleyes:

EDIT: 105,6 vareju.

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Soft Soft! Va en riktigt mysig bit! Enda minuset är väl egentligen dom sporadiska taktartsändringarna; på de !lugna partierna" dvs: men det blev juh cool som sagt:::snyggt tema

Link to comment
Dela på andra sajter

Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11.

När jag som gammal lägereldsgitarrist (C, F och G samt när situationen så kräver: G7) såg ackorden tänkte jag lite stilla att "djonas kommer vi aldrig att se här på forumet igen, han kommer visserligen att dyka upp, men med ett helt annat nick".

Först trodde jag att ackorden var kemiska beteckningar på ett nytt spackel.

Ack så fel jag hade, det var inget spackel, och djonas dök upp som gubben i lådan och gjorde ett rejält kalsongryck.

Är jag ledsen? Nej, lycklig. Skrikandes av smärta över hur fel jag hade, men lycklig..... 😆

Ps, instämmer dock med demoniqus att några frekvenser i gitarren "skär" lite när de når hammaren och städet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas, Du är kung! Jag tror det är få på detta forum som hade fått ihop dessa ackord till en låt överhuvudtaget. Att den sedan blev så bra som den blev är bara ett bevis på Din stora talang och att det minsann inte är något fel på Din kreativitet! Jag krälar i stoftet och har ingen kritik att komma med. Alla bör betänka på vad kort tid Djonas har "slängt ihop" det här. Var detta kul för Dig, Djonas? Släng då ut fler utmaningar till Dig själv. Du kan få en av mig: Gör en pop eller rocklåt som är ösig i verserna men har en lugnare refräng. Jag är övertygad om att Du fixar det galant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grejer!

Litet minus för sångrejerna vid 00:20 låter lite som äntligen hemma, och så är det aldrig kul när en låt fade:ar bort. Annars jävligt bra grejer!

Link to comment
Dela på andra sajter

demoniqus

Tackar som fan, ska nog skicka denna låten till olika skivbolag eftersom jag fått så himla positiv respons. 🙂

Maximiliananthony

Helt korrekt uppfattat, och yes stämmer jag lyssnar mkt på Dream Theater. 🙂

Tyvärr blir det miditrummor eftersom jag inte har tillgång till nåt annat. 🙁

Bultage

"sporadiska taktartändringar...." 😏 öh jag förstår inte riktigt vad du menar, de är ganska så genomtänkta och avsiktliga från min sida måste jag säga. Sen går det ju faktiskt i 6/8-takt och 3/4-takt hela tiden i de lugna partierna så några taktartändringar förekommer ju egentligen inte om man ska vara riktigt petig. 😛

®offe

Tack för det fina inlägget 😄, jorå jag är här med avsikt att stanna lång tid framöver. 🙂 Ska kolla frekvenserna på gurorna, kan hända att jag varit lite slarvig med eq:andet. 😉

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas, Du är kung! Jag tror det är få på detta forum som hade fått ihop dessa ackord till en låt överhuvudtaget. Att den sedan blev så bra som den blev är bara ett bevis på Din stora talang och att det minsann inte är något fel på Din kreativitet! Jag krälar i stoftet och har ingen kritik att komma med. Alla bör betänka på vad kort tid Djonas har "slängt ihop" det här. Var detta kul för Dig, Djonas? Släng då ut fler utmaningar till Dig själv. Du kan få en av mig: Gör en pop eller rocklåt som är ösig i verserna men har en lugnare refräng. Jag är övertygad om att Du fixar det galant!

Oj tack så jättemycket för den fina responsen. 😉

Yes jag tyckte absolut att det var kul från första stund, ska se om jag kommer på nåt mer utmanande att lägga ut på forumet. 😏

".....en pop eller rocklåt som är ösig i verserna men har en lugnare refräng". Hm..kul idé, jag ska se vad jag kan göra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grejer!

Litet minus för sångrejerna vid 00:20 låter lite som äntligen hemma, och så är det aldrig kul när en låt fade:ar bort. Annars jävligt bra grejer!

😛 öh...ok.. vilket/vilka program tycker du då att exakt samma melodi på sången, vid 01:02 och vid 01:20 och slutligen vid 02:51, låter som??? 😏😄😉🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Va konstigt? 😏

Jag kan själv välja att antingen klicka på länken i tråden och därmed öppna filen och lyssna eller så kan jag högerklicka och välja spara som..... och ladda ner låten till min dator.

Nåt av de alternativen borde funka. Du har en brandvägg eller nåt som är inställd på för hög säkerhetsnivå, eller nåt. 😛

Om inget av ovanstående funkar gå in på www.demomusic.nu och sök på jonas ekestubbe och ladda ner låten därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grejer!

Litet minus för sångrejerna vid 00:20 låter lite som äntligen hemma, och så är det aldrig kul när en låt fade:ar bort. Annars jävligt bra grejer!

🙂 öh...ok.. vilket/vilka program tycker du då att exakt samma melodi på sången, vid 01:02 och vid 01:20 och slutligen vid 02:51, låter som??? 😉😉😆😄

Näe, menade att det stilmässigt låter som det skulle kunna vara musik i äntligen hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

for jxvla bra

nasta steg blir val att skriva en text och lata sa manga som mojligt skriva musik och sjunga in sin lat

vad tror vi om det

hogsta betyg av mig oxa MVG

O R R I S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...