Jump to content
Annons

Gitarrist sökes för spelning


Charlietta

Recommended Posts

Jag sjunger, du klinkar på guran.

Vi ska spela lite låtar på ett ställe för att underhålla hemlösa.

0:- i vinst dock erfarenhet och kanske ett fint minne?

Här sjunger jag en liten truddelutt mest på skämt... (har inte så mycket inspelat)

http://www.2shared.com/file/12418686/4cbd8304/no_good.html

Hör av dig om du är intresserad

Cha@live.se

Redigerat av Charlietta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lät ju väldigt bra det där! Vad är det för bakgrunder du har använt?

Gitarrister finns det ju gott om i Stockholm annars, vet dock inte hur många som hänger här... Du kan ju prova att posta på fler ställen, som dessa:

http://www.gitarrforum.com

http://www.diskantforum.se/

http://www.bandfinder.se/

Annars är det väl inte värre än att du använder samma förinspelade bakgrunder som du sjunger till nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

neeech! men det går ju inte!

klart de ska va live shit 😛

Det är ju så alla stora artister gör 🙂 Kör med förinspelade bakgrunder alltså.

Skämt åsido (eller ja, det är ju inget skämt egentligen), ibland får man ju vara lite lite pragmatisk också. Att göra en spelning med förinspelade bakgrunder är ju ett oändligt mycket bättre alternativ än att spela med någon ovan gitarrist, sjunga akapella, eller i värsta fall inte spela alls.

Ett bra framträdande är ju ett bra framträdande oavsett vad man använder för metoder. Det är resultatet som räknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så alla stora artister gör 🙂 Kör med förinspelade bakgrunder alltså.

Skämt åsido (eller ja, det är ju inget skämt egentligen), ibland får man ju vara lite lite pragmatisk också. Att göra en spelning med förinspelade bakgrunder är ju ett oändligt mycket bättre alternativ än att spela med någon ovan gitarrist, sjunga akapella, eller i värsta fall inte spela alls.

Ett bra framträdande är ju ett bra framträdande oavsett vad man använder för metoder. Det är resultatet som räknas.

ja vet inte va en stor artist är för dig men tydligen inte samma som för mig för jag är inte ute efter att köra nån jävla britney pop...

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela in dig själv. I syfte att skapa musik. 🙂

har ingen musik att spela in då hade ja gjort de i studio..

därför ja vill uppträda å låta en polare filma å lägga på youtube ect så man kanske hittar nån som vill göra låtar åt en....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
har ingen musik att spela in då hade ja gjort de i studio..

därför ja vill uppträda å låta en polare filma å lägga på youtube ect så man kanske hittar nån som vill göra låtar åt en....

Då tror jag dina möjligheter att hitta nån att producera dina låtar är större här på Studioforum. Här finns många väldigt duktiga eldsjälar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tror jag dina möjligheter att hitta nån att producera dina låtar är större här på Studioforum. Här finns många väldigt duktiga eldsjälar. 😛

möjligt men ja känner att jag vill folk ska höra mig live för jag känner att man inte ser mig ordentligt i dessa så trista klipp jag har här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
möjligt men ja känner att jag vill folk ska höra mig live för jag känner att man inte ser mig ordentligt i dessa så trista klipp jag har här...

Men i ditt Youtubeklipp gömde du ju dig i din huva... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ja vet inte va en stor artist är för dig men tydligen inte samma som för mig för jag är inte ute efter att köra nån jävla britney pop...

Jag menade nog egentligen "framgångsrik", men slant väl på knapparna... Men tanken var bara att om du är ute efter att bli upptäckt, och har svårt att hitta folk som vill spela med dig, så duger det gott med förinspelade bakgrunder. Du övertygar ju bra redan på det där youtube-klippet!

Skulle tro att du kan hitta folk som vill ha dig som sångare redan på det klippet. Prova att annonsera på fler ställen, t ex länkarna jag postade tidigare, så komer du nog få många svar.

Annars är det väl inget fel på Britney? 🙂 Hon har ju levt ett riktigt rock'n'roll-liv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade nog egentligen "framgångsrik", men slant väl på knapparna... Men tanken var bara att om du är ute efter att bli upptäckt, och har svårt att hitta folk som vill spela med dig, så duger det gott med förinspelade bakgrunder. Du övertygar ju bra redan på det där youtube-klippet!

Skulle tro att du kan hitta folk som vill ha dig som sångare redan på det klippet. Prova att annonsera på fler ställen, t ex länkarna jag postade tidigare, så komer du nog få många svar.

Annars är det väl inget fel på Britney? 🙂 Hon har ju levt ett riktigt rock'n'roll-liv!

ja håller inte med om att alla framgångsrika kör me förinspelat, beror väl kanske på vad man gillar för musik...

cornelis körde akustiskt... och majoriteten av dom jag lyssnar på och vill låta som har band eller spelar själva...

därav vill jag ha det på mitt sätt utan förinspelat....

jag tycker det är häftigare....

är uppenbarligen inte nöjd med mina inspelningar eftersom jag vill ha nåt annat att visa upp... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
ja håller inte med om att alla framgångsrika kör me förinspelat, beror väl kanske på vad man gillar för musik...

cornelis körde akustiskt... och majoriteten av dom jag lyssnar på och vill låta som har band eller spelar själva...

därav vill jag ha det på mitt sätt utan förinspelat....

jag tycker det är häftigare....

är uppenbarligen inte nöjd med mina inspelningar eftersom jag vill ha nåt annat att visa upp... 😕

Vad vill du göra för musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja håller inte med om att alla framgångsrika kör me förinspelat, beror väl kanske på vad man gillar för musik...

cornelis körde akustiskt... och majoriteten av dom jag lyssnar på och vill låta som har band eller spelar själva...

därav vill jag ha det på mitt sätt utan förinspelat....

jag tycker det är häftigare....

är uppenbarligen inte nöjd med mina inspelningar eftersom jag vill ha nåt annat att visa upp... 😄

Absolut inte alla, men det finns ju, inget att hymla om.

Men om du vill ha bättre inspelningar, prova annonsera efter det! Finns som Hägglund säger många duktiga här på forumet som säkert hjälper till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...