Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
audioman

Bra mjukvaru kompressor

Recommended Posts

Hej på er,

Svaren finns säkert på forumet någonstans men eftersom det är lite akut ställer jag min fråga här.

Har uppgraderat min dator till windows7 32bit samt cubase 5. Min gamla waves bundle 3 funkar inte och jag tänkte passa på och testa något nytt.

Så vad har ni för förslag på Komressorer som funkar till mitt system, dvs cubase 5.1 / Windows 7 32bit ? Gärna i samma klass som Waves eller bättre.

Tack på förhand

Annons

Pröva Antress saker, tom gratis, tycker de funkar riktigt bra.

Universal audio UAD kort är inte dumma.

Ik multimedia funkar någorlunda ok.

Även om du vill prova nåt nytt så rekommenderar jag att du testat jBridge för att konvertera dina Waves-pluggar till 64-bit. Funkar bra med det mesta!

Wavearts Trackplug (som även är inkluderad i deras enormt prisvärda Powersuite) låter kanon, och är väldigt resurssnål dessutom.

Ett av de mest underskattade pluggpaketen/tillverkarna på marknaden tycker jag.

Kör dem hellre än waves i de flesta fallen. (inte på brickwall limiters tex, då är waves L-serie bättre enligt mina öron)

Sedan är mjukvarokompressor ett ord på svenska om jag inte minns fel :P

PSP Audioware och Flux har bra kompressorpluggar - om du känner att du har vuxit ur de som följer med Cubase från början. :D

Så vad har ni för förslag på Komressorer som funkar till mitt system, dvs cubase 5.1 / Windows 7 32bit ? Gärna i samma klass som Waves eller bättre.

Waves CLA signaturserie: En LA2, LA3 och 1176. Behöver man nåt mer?

Har uppgraderat min dator till windows7 32bit samt cubase 5. Min gamla waves bundle 3 funkar inte och jag tänkte passa på och testa något nytt.

Om du kör Cubase i kompabilitetsläge med win xp så kommer waves fungera.

Även om du vill prova nåt nytt så rekommenderar jag att du testat jBridge för att konvertera dina Waves-pluggar till 64-bit. Funkar bra med det mesta!

Det här lät ju intressesant, nu kör jag ju inte 64-bit varken på Cubase 5 eller windows 7 men antar att man kan välja.

Men eftersom det är en "bakväg" förlorar man någon märkbar prestanda?

Läste på nätet någonstans att man kan installera gamla pluggar i "vst2" mappen som Cubase 5 oxå skapar, någon som testat detta? Kanske fungara att installera mitt gamla waves paket där.

Wavearts Trackplug (som även är inkluderad i deras enormt prisvärda Powersuite) låter kanon, och är väldigt resurssnål dessutom.

Ett av de mest underskattade pluggpaketen/tillverkarna på marknaden tycker jag.

Kör dem hellre än waves i de flesta fallen. (inte på brickwall limiters tex, då är waves L-serie bättre enligt mina öron)

Sedan är mjukvarokompressor ett ord på svenska om jag inte minns fel :lol:

Mjukvarokompressor?

Antress är bra, och som sagt gratis. De har även flera olika varianter.

Vill lägga in ett till gott ord för Flux.

Dom har trial-versioner på deras prylar, dock begränsade i form utav användande och inte antal dagar, tyvärr.

Men de är värda att ta hem och prova ändå.

+1

Det här lät ju intressesant, nu kör jag ju inte 64-bit varken på Cubase 5 eller windows 7 men antar att man kan välja.

Men eftersom det är en "bakväg" förlorar man någon märkbar prestanda?

Läste på nätet någonstans att man kan installera gamla pluggar i "vst2" mappen som Cubase 5 oxå skapar, någon som testat detta? Kanske fungara att installera mitt gamla waves paket där.

Oj läste visst fel! Är så van att folk har problem med 32/64-bit.

Det ser mer ut som att du behöver en DX - VST Wrapper.

Detta kan ju vara en lösning på det hela. Googlade lite och det verkar ju finnas fler tillverkare till DX VST Wrapper

Någon som har erfarenhet av detta, vilken tillverkares är att föredra?

nu blev jag nyfiken, sitter själv med en gammal waves bundle som jag inte kan använda då jag nu ha Vista 32... Finns det någon gratisversion av denna och hur funkar det? Kan man efter installation använda pluggarna precis som vanligt eller måste jag trixa i cubase varje gång??

Mjukvarokompressor?

Antress är bra, och som sagt gratis. De har även flera olika varianter.

LOL!

MjukvarUkompressor!

(Snacka om att kasta sten i glashus) ;)