Jump to content
Annons

Bra mjukvaru kompressor


audioman

Recommended Posts

Hej på er,

Svaren finns säkert på forumet någonstans men eftersom det är lite akut ställer jag min fråga här.

Har uppgraderat min dator till windows7 32bit samt cubase 5. Min gamla waves bundle 3 funkar inte och jag tänkte passa på och testa något nytt.

Så vad har ni för förslag på Komressorer som funkar till mitt system, dvs cubase 5.1 / Windows 7 32bit ? Gärna i samma klass som Waves eller bättre.

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Wavearts Trackplug (som även är inkluderad i deras enormt prisvärda Powersuite) låter kanon, och är väldigt resurssnål dessutom.

Ett av de mest underskattade pluggpaketen/tillverkarna på marknaden tycker jag.

Kör dem hellre än waves i de flesta fallen. (inte på brickwall limiters tex, då är waves L-serie bättre enligt mina öron)

Sedan är mjukvarokompressor ett ord på svenska om jag inte minns fel 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad har ni för förslag på Komressorer som funkar till mitt system, dvs cubase 5.1 / Windows 7 32bit ? Gärna i samma klass som Waves eller bättre.

Waves CLA signaturserie: En LA2, LA3 och 1176. Behöver man nåt mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om du vill prova nåt nytt så rekommenderar jag att du testat jBridge för att konvertera dina Waves-pluggar till 64-bit. Funkar bra med det mesta!

Det här lät ju intressesant, nu kör jag ju inte 64-bit varken på Cubase 5 eller windows 7 men antar att man kan välja.

Men eftersom det är en "bakväg" förlorar man någon märkbar prestanda?

Läste på nätet någonstans att man kan installera gamla pluggar i "vst2" mappen som Cubase 5 oxå skapar, någon som testat detta? Kanske fungara att installera mitt gamla waves paket där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wavearts Trackplug (som även är inkluderad i deras enormt prisvärda Powersuite) låter kanon, och är väldigt resurssnål dessutom.

Ett av de mest underskattade pluggpaketen/tillverkarna på marknaden tycker jag.

Kör dem hellre än waves i de flesta fallen. (inte på brickwall limiters tex, då är waves L-serie bättre enligt mina öron)

Sedan är mjukvarokompressor ett ord på svenska om jag inte minns fel 😆

Mjukvarokompressor?

Antress är bra, och som sagt gratis. De har även flera olika varianter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wavearts Trackplug (som även är inkluderad i deras enormt prisvärda Powersuite) låter kanon, och är väldigt resurssnål dessutom.
+1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lät ju intressesant, nu kör jag ju inte 64-bit varken på Cubase 5 eller windows 7 men antar att man kan välja.

Men eftersom det är en "bakväg" förlorar man någon märkbar prestanda?

Läste på nätet någonstans att man kan installera gamla pluggar i "vst2" mappen som Cubase 5 oxå skapar, någon som testat detta? Kanske fungara att installera mitt gamla waves paket där.

Oj läste visst fel! Är så van att folk har problem med 32/64-bit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

nu blev jag nyfiken, sitter själv med en gammal waves bundle som jag inte kan använda då jag nu ha Vista 32... Finns det någon gratisversion av denna och hur funkar det? Kan man efter installation använda pluggarna precis som vanligt eller måste jag trixa i cubase varje gång??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...