thehelpmeplease Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 hej! vad säger ni om den här söta rackarn? 😄 är den kapabel för musikskapande också? (vilka mini spec tror ni krävs?) ska mest använda datorn som "hårddiskporta", spela in sång, gitarr och trumkomp, äv lite midiljud också. hur är "garageband" förresten? duger det? som det är nu så använder jag "adobe audition 1.5" med lite vst pluggar. har en 733 mhz pc, 224 mb ram så det börjar bli dags att köpa nåt nytt. (haha, minst sagt!) tacksam för alla svar! /jonas thehelpmeplease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disobedient Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Man behöver mer minne och det finns bara en slot, externt USB 2.0/ Firewire 400 ljudkort för inspelning plus extern USB 2.0/ Firewire 400 hårddisk. Och var stoppar man in UAD kortet? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Jag tog upp en mac mini och lade till 1 GB RAM, DVD-R, tangentbord och mus och lät bli att expandera hårddisken och airport osv. Redan då kostade datorn över 10000! Utan skärm! Aaaah! 😲 Köp en iMac G5! 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thehelpmeplease Posted January 12, 2005 Author Share Posted January 12, 2005 ah, ok. ingen höjdare då kanske. jag ska fundera vidare lite, tack för tipsen! /jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Men den är för jävla häftig 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Jag vill ha en bara för att kunna köra Sculpture, resten kvittar... Buäähähhh.. Snälla Logic kom tillbaka till PC 😉 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
laslo Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Så här kan man också göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logichead Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Jag tog upp en mac mini och lade till 1 GB RAM, DVD-R, tangentbord och mus och lät bli att expandera hårddisken och airport osv. Redan då kostade datorn över 10000! Utan skärm! Aaaah! 😳 Köp en iMac G5! 😏 Man kan ju köpa minne någon annanstans än i Applestore...De tar väl runt 4000:- för 1Gb har jag för mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredster Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Jag vill ha en bara för att kunna köra Sculpture, resten kvittar... Buäähähhh.. Snälla Logic kom tillbaka till PC 😳 /Majken YES PLEEEEEEEEEASE! 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts