Jump to content
Sign in to follow this  
Dividend

Dividend, Marre, Steamman - Twilight

Recommended Posts

Annons

Är inte så bra på ge kritik, men ville bara säga låten har riktigt skönt sound^^

Gillar verkligen det elektroniska blandat med choirs stringarna å elgitarr.

grymt!

/peace

Riktigt soft o skön o grymt bra musik! Jag e helt kär i gitarren, sen att microsoft sam (eller va de va) dök upp gjorde mig bara än mer försjust 😑 Gott pulserande i bakgrunden.

Gillades skarpt. :rolleyes:

Hehe, tack skall du ha joelf. Kul att du gillar..

Det är en sån här gammal speech-synth som var populär på 90-talet. Jag testade 4 olika, men den här var coolast

Gitarristen (steamman) är grym här ja!

Tack!

Lägger över filen på filmmusik, och tar bort filen i denna tråd.

Det sägs att den är mer filmmusik än elektroniskt ("dans" ?)....

Eller så låter jag låten ha två trådar 😉

JAg bumpar denna efter en månad utan några comments 😄

Jag skall börja hänga här lite mer framöver! (Dvs mer comments på prylarna här.) Hoppas ni har överseende pga detta, för min bump. 😎

Kommenterar medan jag lyssnar.

I början när du har stretchat trummorna så borde det ligga på nåt mer för att effekten mer anonym tycker jag, gillar inte när det är för uppenbart hur man gjort ett ljud.

Sen kommer en gitarr och trummor in långt bort i ljudbilden medan körer ligger i förgrunden, detta tycker jag är konstigt och låter som nån slags uppbyggnad till något som aldrig kommer. Varför finns det ingen bas? Och varför är det dränkt i reverb och har så låg volym? Vill du få en cool del som bryter av så bör du köra mer torrt och "in your face" så det blir lite tyngd.

Det känns som att det ligger ett reverb på mastern för det finns INGA torra ljud så vitt jag kan höra! En bra balans mellan torra och blöta ljud hade låtit proffsigare. Kanske också lite mer dynamik i låtformen. I början är händer det rätt mycket men framåt slutet är det mest samma sak fast med olika ljud som kommer och går.

Gillar dock gitarrsolot, det är snyggt spelat och tonen är fin! Känns inte helt modernt utan lite mer 80/90-tal men det kanske var det du gick efter.

Tycker att du borde ta bort reverb helt på trummorna och gitarren i början och lägga på en bas så det blir lite fetare. Ta bort reverb på en del elektroniska ljud också så det inte låter som att du spelar upp allt ur en högtalare i en kyrka. Tycker också att du borde ha nån del framåt slutet där du tar bort ett flertal instrument och tar ner det hela till en lugnare nivå för att sedan dra på med allt igen. Hade blivit lite intressantare!