Jump to content
Annons

Någon som vill sjunga in på min låt?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
Ska bli kul att höra slutresultatet på låten sen, har suttit här i typ nån timme nu och inte tänkt på att låten legat o loopat runt, askön 🙂

Varför inte lägga upp olika versioner av den sen och ha en omröstning vilken som borde bli den slutgiltiga? Vore kul... 😄

Låter som en kul idé. Missade det här inlägget förut.

Vi får se hur intresset blir sen =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad superkul, Addic 59 och Joey! Ni lägger väl upp den sen? Men tänk om fler sångkunniga kunde tänka sig att göra en insats på denna låt. Jag tror vi hade fått höra saker som skulle skilja sig otroligt åt rent uttrycksmässigt. Sen kunde ju vi andra rösta om vilken version som blev bäst. då vet ju Addic59 vilken version han skall släppa som singel sen! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad superkul, Addic 59 och Joey! Ni lägger väl upp den sen? Men tänk om fler sångkunniga kunde tänka sig att göra en insats på denna låt. Jag tror vi hade fått höra saker som skulle skilja sig otroligt åt rent uttrycksmässigt. Sen kunde ju vi andra rösta om vilken version som blev bäst. då vet ju Addic59 vilken version han skall släppa som singel sen! 😉

Haha jo det vore skojj som tusan det du säger. Kom igen nu folket och va med ju =).

Fråga Joey om han vill visa upp resultatet. För min det är det helt okaj =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Sid (oregistrerad)

Addic59:

Jag kan bara ställa min i högen till imponerade och ser förväntansfullt fram mot att få höra låten med de olika sångspåren till.

Jag tyckte att trummorna lät väldigt välgjorda. Vilket program har du använt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med alla bidrag, Kenny? ska bli skitkul att höra hur de andra har tänkt sig att låten ska gå! Hoppas att mitt och alla andra bidrag gör din låt rättvisa.

Jag tycker det är otroligt kul att jobba på det här viset. Jag har gjort det i ett par år med en kompis. Ett annat bra sätt är att textsätta intrumentala låtar som man kommer över. För ngt år sedan hörde jag den löjligt bra låten 'White Rose', som Johan Norberg och Micke Nord hade spelat in. Det är en instrumentalare från deras gemensamma platta (som jag kan rekommendera starkt). Jag hittade direkt en melodislinga och sjöng in den med en text till min älskling.

Utan att tänka efter, så skickade jag låten till Johan för att höra vad han tyckte. Roligt nog så plussade han på hyfsat bra. Jag blev i alla fall väldigt stolt :rolleyes: !

Nåväl, jag ska inte skryta, jag vill bara ge lite tips till er sång-sugna där ute!

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag tycker det är otroligt kul att jobba på det här viset. Jag har gjort det i ett par år med en kompis.

Ojdå.

Måste ha blivit en lång låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
baloo (oregistrerad)

skönt stick typ... tycker faktist att det borde bli ref... eller så är det bara jag som hör pre-choures som ett ref i början.. 😲 Det blir ett jäkla ös sen.. tycker det borde komma lite tidigare.. man sitter liskom o väntar känns det som.. det låter liksom som det ska dra igång om en sekund.. det drar ju igång ordentligt sen.. men aja.. äh.. vet typ inte vad jag snackar om.. nu snackade jag bort mig själv till och med... det jag menar är väl att jag tycker att krutet borde komma lite tidigare.. coh sen slänga in ett mindre solo... vers, ref.. och sen ett längre solo typ.. det du har nu kanske.. (riktigt bra solo förresten!..) sen saknar jag det där "feta" i så pass distade gitarr du har, typ dubba den eller nåt.. typ höj basen i ena spåret.. sen så tycker jag att det är en skön gitarr som lirar i bakgrunden på sticket/reffen lr vad d nu är.. 🙂 precis inan solot.HÖJ DEN! jag vill höra mer av iaf...

äh.. vet typ inte vad jag snackar om igen.. bra låt iaf! 🙂😄

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...