Jump to content
Annons

Någon som vill sjunga in på min låt?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons

Väldigt härlig metal/rock ballad. Det med att det är för mycket dist under refrängen är smaksak. Med sång och bakgrundskör eller annat som körs med sången under refrängen så kommer det att låta kanon enligt mig.

Skönt gitarr solo också. Ifall du kan spela sweep arpeggios så lägg in någon sådan. Lite Steve Vai/Michael Angelo känsla som gör att det komma låta härligt 80s/90s om det.

Bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt härlig metal/rock ballad. Det med att det är för mycket dist under refrängen är smaksak. Med sång och bakgrundskör eller annat som körs med sången under refrängen så kommer det att låta kanon enligt mig.

Skönt gitarr solo också. Ifall du kan spela sweep arpeggios så lägg in någon sådan. Lite Steve Vai/Michael Angelo känsla som gör att det komma låta härligt 80s/90s om det.

Bra jobb!

Hoppsan. Man tackar som tusan =). Hehe. ja solot är väl inte jag så nöjd med.

Får väl kanske lägga in en arpeggio hehe. Tack för kritiken =). Glädjer mig =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt härlig metal/rock ballad. Det med att det är för mycket dist under refrängen är smaksak. Med sång och bakgrundskör eller annat som körs med sången under refrängen så kommer det att låta kanon enligt mig.

Skönt gitarr solo också. Ifall du kan spela sweep arpeggios så lägg in någon sådan. Lite Steve Vai/Michael Angelo känsla som gör att det komma låta härligt 80s/90s om det.

Bra jobb!

Hoppsan. Man tackar som tusan =). Hehe. ja solot är väl inte jag så nöjd med.

Får väl kanske lägga in en arpeggio hehe. Tack för kritiken =). Glädjer mig =).

MVH//Kenny

Så lite så

Link to comment
Dela på andra sajter

BTW du har ingen fin sångröst eller så?

Tyvärr, jag har ingen bra sångröst alls. Jag spelar bara gitarr och sjunger till musik som kommer ur högtalarna 😆

Okaj synd. Men då är väl din roll att kritisera den färdiga produktionen (om nu nån vill sjunga) =).

Det ska jag göra. Kommer sången att vara i samma klass som musiken så kommer det inte vara mycket att klaga på.

Eller jo, jag saknar lite double time skate punk trummor. Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

BTW du har ingen fin sångröst eller så?

Tyvärr, jag har ingen bra sångröst alls. Jag spelar bara gitarr och sjunger till musik som kommer ur högtalarna 😆

Okaj synd. Men då är väl din roll att kritisera den färdiga produktionen (om nu nån vill sjunga) =).

Det ska jag göra. Kommer sången att vara i samma klass som musiken så kommer det inte vara mycket att klaga på.

Eller jo, jag saknar lite double time skate punk trummor. Hehe

Haha jadu sånna trummkomp vill inte jag veta av personligen men smaken är ju som örat =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag lägger gärna sång på detta :rolleyes: . Jag har arbetat på samma sätt tidigare vid flera tillfällen. En kompis gör musiken utan att tänka på varken melodi eller text, sen skickar han det till mig, som gör resten. Diggar det här! Dock undrar jag hur Vill du att jag drar mer MP3:an och lägger på sång eller har du ngn annan ide´?

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag lägger gärna sång på detta :rolleyes: . Jag har arbetat på samma sätt tidigare vid flera tillfällen. En kompis gör musiken utan att tänka på varken melodi eller text, sen skickar han det till mig, som gör resten. Diggar det här! Dock undrar jag hur Vill du att jag drar mer MP3:an och lägger på sång eller har du ngn annan ide´?

/Joey

Jamen va kul =). Detta låtar ju bra. Jag har ingen aning om hur vi gör men jag har lämnat utrymme åt sången i mixen. Ladda ner mp3an Och lägga sång över?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Gillar låten som fan. Får man fråga vilket program du använt till trummorna?

Kan tänka mig att lägga sång på det här, men skulle vilja ha låten i någon form av cubaseformat. Eller Wav för den delen...

The MR...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli kul att höra slutresultatet på låten sen, har suttit här i typ nån timme nu och inte tänkt på att låten legat o loopat runt, askön 🙂

Varför inte lägga upp olika versioner av den sen och ha en omröstning vilken som borde bli den slutgiltiga? Vore kul... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan det går inte skriva snabel-a på mac ju???

🙂

Kommer ihåg att jag hade samma problem när jag hamnade i en mac-sal på umeå universitet för nåt år sedan... Tror att jag löste det genom att leta rätt på ett @ nånstans och sedan kopiera det... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det!

Jag har nu skrivit en text till låten. Den fick heta 'I have fallen'. Jag får se när jag hinner sjunga in den. Jag vill gärna ha huset tömt när sätter igång och gapar, men det blir så snart som möjligt.

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...