Jump to content
Annons

PRAKTIKANT SÖKES


MalinSjolander

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
du om någon borde bli anmäld utav LO för spridning utav felaktig fakta.

Jag har inte spridit något annat än länken till annonsen. Är det felaktig fakta kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 145
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Analogfreak (oregistrerad)

LO och facket har sedan själva tagit ställning till annonsens utförande och reagerade starkt på hur de rekryterar gratis arbetskraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom färgning och uttalanden som talar emot så har du utgivit fel fakta. Du har t.ex. inte skrivit att alla som har praktikplatser är garanterande ersättning, vilket är lön i sig.

Det hela ter sig rätt så skämmigt när du försöker komma med påstådda uttalanden som talar för en kommunistisk och påhittat verklighet.

Detta är i sig landsföräderi, så vad är du? en Sverigehatare eller fascist? Eller en blandning utav båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Genom färgning och uttalanden som talar emot så har du utgivit fel fakta. Du har t.ex. inte skrivit att alla som har praktikplatser är garanterande ersättning, vilket är lön i sig.

Det hela ter sig rätt så skämmigt när du försöker komma med påstådda uttalanden som talar för en kommunistisk och påhittat verklighet.

Detta är i sig landsföräderi, så vad är du? en Sverigehatare eller fascist? Eller en blandning utav båda?

Dom har själva läst annonsen så mina ord har dom inte tagit hänsyn till. Vill du inte förstå vad jag säger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då missförstod du mig.

Jag menade att jag inte kan ändra på regelverket arbetsmarknadsfrågor som politikerna tagit fram. Om nu facket och LO anser att den här annonsen strider mot gällande lagstiftning

så kan man ju inte på ett forum banna dom som anser att det här är tokigt och tillåta den här typen av marknadsföring.

Ja, då missförstod jag dig...

har tydligen även missat att folk blivit bannade för att de kritiserat tråden 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja, då missförstod jag dig...

har tydligen även missat att folk blivit bannade för att de kritiserat tråden 😉

Med banna menade jag att klandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med banna menade jag att klandra.

fan också, hela min vokabulär kommer från basshunter... 😉

men jag fattar inte riktigt... Vad spelar det för roll om facket är emot praktikplatser när regeringen är för? För praktikplatser finns ju uppenbarligen, och delas ut dagligen av arbetsförmedlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har själva läst annonsen så mina ord har dom inte tagit hänsyn till. Vill du inte förstå vad jag säger?

Jag förstår verkligen vad du säger, då jag är en aktiv student utav det Svenska språket i både skrift och tal.

Då jag har mailat (alt "mejlat" som du kanske är van vid), så har ingen kunnat styrka det du säger och påstår. Den "annons" du har hängivit till, ser jag således inget alt. till än att tro & förutsätta att din återgivelse är konstlad samt påhittad i värsta fall.

Så min fråga är återigen, är du en landshatare eller bara en idiot?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
fan också, hela min vokabulär kommer från basshunter... 😉

men jag fattar inte riktigt... Vad spelar det för roll om facket är emot praktikplatser när regeringen är för? För praktikplatser finns ju uppenbarligen, och delas ut dagligen av arbetsförmedlingen.

En praktikplats får aldrig ersätta en anställning enligt LO.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag förstår verkligen vad du säger, då jag är en aktiv student utav det Svenska språket i både skrift och tal.

Då jag har mailat (alt "mejlat" som du kanske är van vid), så har ingen kunnat styrka det du säger och påstår. Den "annons" du har hängivit till, ser jag således inget alt. till än att tro & förutsätta att din återgivelse är konstlad samt påhittad i värsta fall.

Så min fråga är återigen, är du en landshatare eller bara en idiot?

Jag tycker du verkar för inkompetent för att argumentera med. Gå och torka dig nu! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En praktikplats får aldrig ersätta en anställning enligt LO.

Om en praktikplats var en +/- 0 situation, som det där förutsätter, då skulle inte ett enda företag ställa upp med praktikplatser. Själv har jag via arbetsförmedlingen blivit tipsad om en praktikplats där man skulle utföra arbete som vilken anställd som helst. Det var till och med anställningsintervju för att få praktikplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Om en praktikplats var en +/- 0 situation, som det där förutsätter, då skulle inte ett enda företag ställa upp med praktikplatser. Själv har jag via arbetsförmedlingen blivit tipsad om en praktikplats där man skulle utföra arbete som vilken anställd som helst. Det var till och med anställningsintervju för att få praktikplatsen.

Jag blir inte förvånad tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår självklart tankesättet med att säga emot chefen för att man inte vill vara gratis arbetskraft.

Helt rätt om man praktiserar på en byggarbetsplats men egentligen vill bli musiker.

Och oavsett vad tråden har blivit nu, så har Ubetoo fått ut sin reklam, och säkert hittat en praktikant som är superglad för att denne fått chansen.

Och förmodligen ser sin "chans" att visa framfötterna.

Kan ju pröva googla lite på:

praktikant ubetoo

praktikant studio forum

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser då ingenstans att Ubetoo erbjuder lön till praktikanten. Gör någon det här? Chrissey?

Hittade detta undertiden jag googlade:

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/kop-och-salj/684164/1.aspx

"Är du arbetssökande har du möjlighet att söka denna plats genom AMS Praktikförmedling, men alla ansökningar mottages."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta undertiden jag googlade:

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/kop-och-salj/684164/1.aspx

"Är du arbetssökande har du möjlighet att söka denna plats genom AMS Praktikförmedling, men alla ansökningar mottages."

Så då hade det effekt alltså att det blev lite debatt här om att man kan få ersättning som praktikant då man praktiserar (från annat håll än från företaget). Vad bra!

Malin Sjölander gjorde ett försök här på Forumet först och personligen tror jag helt seriöst att Ubetoo inte hade helt koll på hur man kan få hjälp som företagare för att erbjuda praktikplats. Rättare sagt, de visste inte att FK kan betala slantarna istället för företaget. Inlägget på Studio Forum kom ju 19 mars och på Whoa las det in 22a mars.

Ingen människa är ofelbar.

Inte ens jag. 😮

Love & Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alltid rätt till dagsersättning vid praktik vid vuxen ålder.

Det är bra.

😮

Synd bara att den där ersättningen är så låg, så att man nödgas gå till sociala för att få ut de resterande kanske 7000 kronor som man behöver för överlevnad och livets nödtorft.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ubetoo förväxlade väl AF och AMS. Det heter ju t.ex. www.platsbanken.ams.se

Men varken AF eller AMS har en praktikförmedling i samma bemärkelse som platsbanken. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...