Jump to content
Annons

Stativ till högtalare?


TobbeE

Recommended Posts

Annons

Tänk på att kolla hur mycket dina monitorer väger!

Jag hade liknande problem och kollade efter högtalarstativ (skulle vara ca 1 meter höga), men det visade sig kosta en slant om man skulle ha ett par som skulle bära upp ett par monitorer på 16kg styck.

Om man är lite händig så går det finfint att bygga själv, och spara sköna slantar till ex. ljudisolering.

iofs, om det bara är en halvmeter det handlar om, så kanske det inte är så svårt att hitta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fille (oregistrerad)

Har har mina monitorer på skrivbordet och då hade jag problem med att dom stod för lågt. Jag köpte då en lekasten och använde som staiv, höjer ca 1,5 decimeter. man kan ju använda dem på olika sätt och dom är ca 1/2 meter långa i olika dimensioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att du skickar ner alla vibrationer rakt ner i underlaget och kan få otrevliga resonanser på grund av det. Stenar, Spikes och helt stela stativ har denna mindre trevliga egenhet... Lägg helst något absorberande material mellan högtalarna och underlaget. Om du inte vill lägga så mycket pengar på det som Auralex MoPads eller liknande kostar, så skaffar du ett liggunderlag och klipper upp lagom stora bitar av. Det blir inte riktigt lika bra som MoPads, men troligen tillräckligt bra för de flesta situationer i en hemstudio. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...