Jump to content
Annons

Röstningstråd 31:a studiofestivalen, filmtema.


therocker

Recommended Posts

Nu ska vinnaren i den 31:a studiofestivalen koras! Temat är som bekant filmmusik, eftersom bidragen inte är så många bestämde jag mig för att lägga ut dom på youtube för att få fler att lyssna.

Bidrag nr 1 av fender_ 24 p vinnare

Bidrag nr 2 av hellfog 8 p 3:e plats

Bidrag nr 3 av Carl Cadello + flabb 2 p 4:e plats

Bidrag nr 4 av therocker 10 p 2:a plats

Vill ni tanka hem bara ljudfilerna kan ni göra det här!

Röstningen går till så här:

Bästa bidraget ges 3 p

Näst bästa får 1 p

Resterande 2 bidrag får 0 p

Lämna gärna kommentarer 😆

Det är inte tillåtet att rösta på ett bidrag som man själv medverkar på.

Röstningen pågår tom fredagen den 26:e mars kl 22:00. Räknar ihop rösterna och publicerar vinnaren någon gång under natten till lördagen!

Ha de gött!!

therocker

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

And here are the votes from the GÖÖÖÖTEBOOORGska jury:

Melodi nummer 1: 3p - Helt underbar stämning i musiken, och den hjälper verkligen filmen åt rätt håll. Allt blir en intressant helhet

Melodi nummer 4: 1p - Ungefär samma motivering som ovan, men inte riktigt lika bra helhet med filmen.

Jag är grymt imponerad, starkt jobbat alla fyra (även om ettan och fyran var 15 resor bättre än de båda andra, men ändå)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nummer 1: Helt klart bäst. Perfekt avvägt mellan sammanhållning och anpassning till bilden. 3p.

Nummer 2: Det händer för mycket. 0p.

Nummer 3: Bitvis för symfoniskt, men funkar okej. 1p.

Nummer 4: Musiken ändras ingenting vid "helvetet" strax innan hälften. 0p.

Trots vissa brister var alla bidragen bättre än originalmusiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här är min röst!

3 p till bidrag nummer 1. Passar som en handske till filmen rakt igenom. Mäktigt! Extra + för det kvävda skriket vid 2.33 🙂

1 p till bidrag nummer 3. Vemodigt så det skär i själen på en.... Spännande taktartsbyten som kanske tyvärr förvirrar lite...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här är min röst!

3 p till bidrag nummer 1. Passar som en handske till filmen rakt igenom. Mäktigt! Extra + för det kvävda skriket vid 2.33 🙂

1 p till bidrag nummer 3. Vemodigt så det skär i själen på en.... Spännande taktartsbyten som kanske tyvärr förvirrar lite...

Får du rösta? Du vet ju vem som gjort vad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Får du rösta? Du vet ju vem som gjort vad.

Stod inget om att jag inte fick i regelverket ovan vad jag kunde se 🙂 Har det varit så i tidigare festivaler?

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Dog det ut?

Jag skall lyssna i helgen, har inte hunnit kolla in bidragen

Ok har lyssnat,

starka bidrag, bra jobbat!

Jag är nyfiken på vad filmskaparen tycker och kanske röstar? Vad väger den rösten? 😕

Lättaste festivalen på länge då det bara var fyra bidrag och alla valt samma låt (jag var inne lite på att göra nåt skoj av Shrek-snutten men kom aldrig igång över huvud taget).

Synd man inte kunde ladda ner filmerna, hackade lite när jag kollade..

1. snygg start, bra övergång till brutalare part och sen flyktdelen (tyckte jag iofs passade sådär) delarna hängde ihop hyfsat bra, slutresultatet med beröm godkänt

2. luftig inledning passade bra, forts bra, lustigt nog tyckte jag den hängde ihop med första bidraget, samma leverantör? Övergång till 'röd scen' inte lika snygg men helt okej, flyktscenen schysstare än bidrag 1, slutet snyggt med lite trumpet a la New York jazzig feeling, bra, hängde ihop hyfsat

3. snygg start, tankeväckande musik, bra, jazziga övergången oväntad, övergång till 'röd scen' inte lika abrupt, schyssta guror, 'jaktscen' bra, snygg övergång, bra slut

4. Musiken i början passade sådär, men snygg övergång till cellen, bättre sen, övergång till 'röd scen' markerades inte, kanske borde den det, flyktscenen inte så markerad, musiken helt okej men hängde inte så bra med filmen som de andra

bidrag 2: 3 poäng

bidrag 1: 1 poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här...hade börjat på Shreksnutten när ljudkortet ballade ur!

Tycker alla bidragen är väldigt nära varann och måste se över det ett par vändor innan jag lägger röst.

Rent allmänt så kände jag att festivalen sköt över huvudet men när jag la in filmsnutt och kom igång så kändes det helt OK och riktigt jäkla inspirerande.

Kanske roligare filmsnuttar, genre: "Wild west" " bikermovie" "Action" etc hade förhöjt det ytterligare.

Jag ger detta tummen upp trots min gubbiga inställning till det från början...My BAD!? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok har lyssnat,

starka bidrag, bra jobbat!

Jag är nyfiken på vad filmskaparen tycker och kanske röstar? Vad väger den rösten? 🤪

Jag hoppas han hör av sig och säger vad han tycker, men jag tänkte faktiskt inte räkna in hans ev åsikt i resultatet, fast en extra applåd till hans eventuella favorit måste det ju bli 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte följt den här festivalen alls pga tidsbrist och hade gärna ställt upp men har nu iallfafall tid att lyssna och rösta. 🙂

Något jag tycker är jätteintressant är att filmmusik till en och samma film kan bli så olika beroende på vem som gör musiken.

Var svårt att rösta eftersom jag gillade alla mer eller mindre, men here it goes:

Bidrag 1 - Jättebra! Känslan i musiken passade kanon in med filmen. "Brutala" delen var najs men flyktdelen när trummorna och

pumpande gurorna kom in var väldigt matt i förhållande till det andra, och passade inte riktigt lika bra in i filmen.

Får: 1P

Bidrag 2 - Suveränt bra! Kunde varit en bättre övergång mellan de olika delarna, trumpeten mot slutet var sisådär. Annars Kanon! Den här beskrev de olika delarna i filmen bäst tyckte jag.

Får: 3P

Bidrag 3 - Helt okej soundtrack men kändes tomt i början när kameran far över landskapet, man vill ha någon form av ljudmatta där, som tex stråkarna som kom in senare.

Gitarrsolo-delarna gav det för mycket TV-spelskänsla, typ Final Fantasy. Akustiska gitarrdelerna var dock väldigt passande, gillade dem mycket.

Bidrag 4 - Spännande övergång när man kom in i huset till mannen, kreativt. Dock var det här oxå lite för mycket TV-spelskänsla i början och slutet av låten. Den sista stråkdelen i filmen var dock proffsig! Gillade jag starkt.

Kul festival! Bra jobbat. 🙂 Ska bli spännade att se vem som gjort vad.

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger lite poäng i en hurry, ber om ursäkt för saknad av motivering!

3p till bidrag nr1

1p till bidrag nr2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag nr. 4 får 3p - Riktigt skönt sväng men tyvärr passade inte första delen och sista i klippet. Den brutala delen passade bättre dock. Som någon skrev tidigare, delen där man i klippet åker in i ögat och in till mannen gjorde du skitsnyggt!!

Bidrag nr. 2 får 1p - Allt var snyggt och bra gjort förutom sista delen, jazzgrejen Passade verkligen inte in tycker jag, därav 1p!

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, rösterna är sammanräknade och vinnare av den 31:a studiofestivalen är Bidrag nr 1 av fender_ STORT grattis till en värdig vinnare!

Här är en sammanställning:

Bidrag nr 1 av fender_ fick 24 poäng

Bidrag nr 2 av hellfog fick 8 p

Bidrag nr 3 av Carl Cadello + flabb fick 2 p

Bidrag nr 4 av therocker fick 10 p

Tack för ert deltagande och för en lite ovanlig men ändå trevlig festival 😮

Då ligger ansvaret för nästa tävling på dig fender_ ok?

ps, har mailat upphovsmannen till filmen och frågat vad han tyckte men inte fått nåt svar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, rösterna är sammanräknade och vinnare av den 31:a studiofestivalen är Bidrag nr 1 av fender_ STORT grattis till en värdig vinnare!

Här är en sammanställning:

Bidrag nr 1 av fender_ fick 24 poäng

Bidrag nr 2 av hellfog fick 8 p

Bidrag nr 3 av Carl Cadello + flabb fick 2 p

Bidrag nr 4 av therocker fick 10 p

Tack för ert deltagande och för en lite ovanlig men ändå trevlig festival 😄

Då ligger ansvaret för nästa tävling på dig fender_ ok?

ps, har mailat upphovsmannen till filmen och frågat vad han tyckte men inte fått nåt svar.....

Tack så mycket! 😄

Hoppas upphovsmannen hör av sig med kommentarer han med 🙂

Men hur blir det nu med nästa tävling då, var inte det redan bestämt av Olsberg vad det skulle bli?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! 🙂

Hoppas upphovsmannen hör av sig med kommentarer han med 🙂

Men hur blir det nu med nästa tävling då, var inte det redan bestämt av Olsberg vad det skulle bli?

Blev väl nått fel där, plus den finns inte ens kvar ju så kör på du.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...