Jump to content
Annons

RÖSTA FRAM ÅRETS SOMMARPLÅGA


MalinSjolander

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Rösta fram den låt du tror har mest sommarplåga potential!

lyssna igenom låtarna här: playlistoch sms.a sedan låtens id nr till 72 697

Det här är fel ställe för dig och din marknadsföring. Vänd dig till Telia istället som kan köra din kampanj tillsammans med en rosa telefon och ett tuggummi på köpet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är fel ställe för dig och din marknadsföring. Vänd dig till Telia istället som kan köra din kampanj tillsammans med en rosa telefon och ett tuggummi på köpet. 😉

Varför tycker du det Analogfreak? Jag tycker det är högst relevant. Det finns massor av låtskrivare och musiker här som kan tycka till om låtarna. Några här har kanske till och med skrivit ett par bidrag.

Så fort intressanta bolag och personer kommer hit så är det många som skrämmer bort dom. Jag tycker det är fel och det är inte rätt sätt att använda sig av om man vill skapa kontaktytor.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det här handlar om kommersiell marknadsföring där man vill få in sms-pengar och inget intresse i musiken i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här handlar om kommersiell marknadsföring där man vill få in sms-pengar och inget intresse i musiken i sig.

Det kanske du har rätt i och jag håller med om att det finns andra vägar för dom att gå. Men det är ju ändå en lite rolig grej. Det där med att det kostar att rösta hade dom ju kunnat skippa. Annars var det bra.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske du har rätt i och jag håller med om att det finns andra vägar för dom att gå. Men det är ju ändå en lite rolig grej. Det där med att det kostar att rösta hade dom ju kunnat skippa. Annars var det bra.

//F

det behöver inte kosta, man kan välja att sms rösta då kostar det 3kr + ev operatörsavgift. Annars kan du genom att spela låten och be andra spela låten hjälpa din favorit låt till final.

De 9 bidrag med flest sms röster och Det (1) bidraget med flest unika spelningar går till final 😉 Så det behöver inte kosta något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Varför skulle nån här på forumet vilja finansiera ditt oseriösa skit där låtskrivarna fick 2 veckor till deadline? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det här handlar om kommersiell marknadsföring där man vill få in sms-pengar och inget intresse i musiken i sig.

nje, kan inte hålla med dig, då smsen endast kostar 3kr så handlar det inte om att gå med vinst. Det här är en kul grej och vi hoppas att vi får fram en "sommar plåga" och det kostar INGET att lyssna på musiken, samtidigt får artisterna betalt för varje unik spelning som görs.

Redigerat av MalinSjolander
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
nje, kan inte hålla med dig, då smsen endast kostar 3kr så handlar det inte om att gå med vinst. Det här är en kul grej och vi hoppas att vi får fram en "sommar plåga"

Det är klart det handlar om det för annars så skulle det bara kosta operatörsavgift... Snacka inte massa skit nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle nån här på forumet vilja finansiera ditt oseriösa skit där låtskrivarna fick 2 veckor till deadline? 😉

varför skulle jag ens vilja besvara det där inlägget?

BTW tiden är ganska irrelevant då föregående års sommarlåtar har ibland dykt upp tidigare än mars månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart det handlar om det för annars så skulle det bara kosta operatörsavgift... Snacka inte massa skit nu!

Nu går du hårt åt Analogfreak. Du behöver ju inte vara otrevlig. Det kanske är pengar som går direkt till artisten, förutom dom pengar som går till det administrativa och underhåll av sajten.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
På hugget idag, AF?

Det strider ju mot forumets policy att företag slänger upp reklamtrådar i eget vinst-syfte. Dom får väl köpa reklam som alla andra. Dom kan prata med Olsberg om att köpa en banner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Nu går du hårt åt Analogfreak. Du behöver ju inte vara otrevlig. Det kanske är pengar som går direkt till artisten, förutom dom pengar som går till det administrativa och underhåll av sajten.

//F

Jag blir arg när folk ljuger rakt i ansiktet. Klart att 3:- per SMS tillfaller dom själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur utser man en sommarplåga redan innan sommaren? Som att skriva folk på näsan med "det här skall du lyssna på". Borde man inte istället för att ödsla tid på sånna här meningslösa undersökningar lägga energi på att skriva en bra låt som många kommer vilja lyssna på sommaren 2010 och sedan konstatera att det blev årets sommarplåga i höst?

Dessutom har jag svårt att se nöjet i att skriva en sommarplåga. När jag skriver musik vill jag att folk skall kunna lyssna på det om tio år också och inte bara toklyssna tre månader för att sedan hatas av alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart det handlar om det för annars så skulle det bara kosta operatörsavgift... Snacka inte massa skit nu!

haha, du kan sitta och plussa ihop siffrorna själv, och då få fram att de kronor som kommer in via sms röstningen inte kommer i närheten av en vinst.

Arbetstid för projektet , musikvideoinspelning, distribution ifrån warner, alla pengar som delas med artisterna under tiden som deras musik spelas (om du missat att ubetoo delar annonsintäkterna med artisterna) etc. finns ingen chans att det går med vinst på 3kr/sms.

men det e gulligt att du försöker få det att låta som att vi vill lura pengar av dig till vårt "oseriösa" skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hur utser man en sommarplåga redan innan sommaren? Som att skriva folk på näsan med "det här skall du lyssna på". Borde man inte istället för att ödsla tid på sånna här meningslösa undersökningar lägga energi på att skriva en bra låt som många kommer vilja lyssna på sommaren 2010 och sedan konstatera att det blev årets sommarplåga i höst?

Dessutom har jag svårt att se nöjet i att skriva en sommarplåga. När jag skriver musik vill jag att folk skall kunna lyssna på det om tio år också och inte bara toklyssna tre månader för att sedan hatas av alla.

Det handlar om att sälja sin kanal under kort sikt och vara hetast i etern. Det handlar bara om pengar och inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
men det e gulligt att du försöker få det att låta som att vi vill lura pengar av dig till vårt "oseriösa" skit.

Vad tycker du själv att det låter som då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
måste vara jobbigt att vara så hatisk/anti....

Det får stå för dig. 😄

Jag har sagt vad jag tycker nu i alla fall och vi kommer nog inte längre. Lycka till med jippot och hoppas du får ut vad du vill av det.

Tack och hej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt att få musiker att stötta varandra.
då skadar det inte att hjälpa folk på traven att hitta låtar som inte nödvändigt vis släpps av en etablerad artist 😄

Hej, Malin!

Du får det verkligen att låta fint. Det låter som att den verksamhet du representerar finns till för artisterna, och endast artisterna, särskilt de icke-etablerade — inget annat bakomliggande intresseområde. Och det finns inget som helst business-tänk bakom den verksamhet du representerar.

Är det så fint på riktigt?

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Malin!

Du får det verkligen att låta fint. Det låter som att den verksamhet du representerar finns till för artisterna, och endast artisterna, särskilt de icke-etablerade — inget annat bakomliggande intresseområde. Och det finns inget som helst business-tänk bakom den verksamhet du representerar.

Är det så fint på riktigt?

😄

haha, javisst ubetoo är en ängel bland massa demoner...

nä men vadå självklart vill ju Ubetoo också gå i vinst, det är ingen ideell verksamhet. Men när det kommer till den här tävlingen finns det faktiskt ingen direkt "GÅ MED VINST" Tanke bakom, detta är en tävling som ska vara rolig och som neonberger, warner och ubetoo har gått ihop och skapat för att hitta ny musik och kanske möjligen en låt som kan bli en sommarhit.

Så visst det kanske är en win-win situation, ubetoo vinner på att artister använder sajten iom tävlingen men artisten vinner på att Warner lyssnar på musiken och letar talang och får en musikvideo inspelad av sin låt samt kan tjäna några kronor på att delta i tävlingen då artisten faktiskt får 50% av annonsintäkterna.

och nej det handlar inte små summor som 2kr för 10000 lyssningar. Vi hymlar inte med utbetalningarna utan är stolta över att vi faktiskt betalar ut så pass mycket som vi gör varje månad till alla artister som använder ubetoo. Se senast utbetalning här: Visit My Website

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...