Jump to content
Annons

skapa TONARTSHÖJNING i mixen


calpa

Recommended Posts

Hej! Undrar om någon har något tips på ett bra program/plugg som man kan höja tonarten med för audiospår. Tänkte testa att lägga en sådan melodifestivalklassiker på sista refrängen men kan inte spela in ny sång i den högre tonarten, och vill därför göra det "i datorn". Jag använder Logic studio.

tacksam för hjälp!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Hej! Undrar om någon har något tips på ett bra program/plugg som man kan höja tonarten med för audiospår. Tänkte testa att lägga en sådan melodifestivalklassiker på sista refrängen men kan inte spela in ny sång i den högre tonarten, och vill därför göra det "i datorn". Jag använder Logic studio.

tacksam för hjälp!!!

Varför går det inte att spela in sång efter en tonartshöjning? Om du inte kommer upp så är det inte meningen du ska sjunga där uppe. Fast Björkman är inte så kräsen på sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför går det inte att spela in sång efter en tonartshöjning? Om du inte kommer upp så är det inte meningen du ska sjunga där uppe. Fast Björkman är inte så kräsen på sånt.

det är inte jag som sjungit in rösten, det är en tjej som jag inte kommer kunna jobba med på ett tag. hittade pitchshifter 2 som ingår i logic och det funkade nog okej!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är inte jag som sjungit in rösten, det är en tjej som jag inte kommer kunna jobba med på ett tag. hittade pitchshifter 2 som ingår i logic och det funkade nog okej!

Tänk på att formanterna stökas till en del om du bara pitchar upp den. Om du känner någon med Melodyne, så be om hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
det är inte jag som sjungit in rösten, det är en tjej som jag inte kommer kunna jobba med på ett tag. hittade pitchshifter 2 som ingår i logic och det funkade nog okej!

Ahaa då förstår jag. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Undrar om någon har något tips på ett bra program/plugg som man kan höja tonarten med för audiospår. Tänkte testa att lägga en sådan melodifestivalklassiker på sista refrängen men kan inte spela in ny sång i den högre tonarten, och vill därför göra det "i datorn". Jag använder Logic studio.

tacksam för hjälp!!!

Jag har gjort detta med Melodyne i två låtar, och visst, för ett tränat öra och för den som har gjort låten hörs det. Men Melodyne gör jobbet rätt bra. Jag höjde upp 2 semitones i mina fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...