Jump to content
Annons

Höger-Vänster


Strummindude

Recommended Posts

När jag sätter på mig hörlurarna där jag sittar framför mitt mixningsprojekt, så har de vänster kanal där jag har höger kanal i mina monitors. Förmodligen så har jag alltså tänkt fel när jag dragit kablarna till mina monitors. Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag sätter på mig hörlurarna där jag sittar framför mitt mixningsprojekt, så har de vänster kanal där jag har höger kanal i mina monitors. Förmodligen så har jag alltså tänkt fel när jag dragit kablarna till mina monitors. Eller hur?

Eller så har du vänt på hörlurarna 🙂

När du panorerar vänster så hamnar det väll i vänster monitor, annars har du ju kopplat fel.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Eller så har du vänt på hörlurarna 😄

När du panorerar vänster så hamnar det väll i vänster monitor, annars har du ju kopplat fel.

MVH

Anders

Det beror på åt vilket håll man sitter 🙂

Du vet att ibland är tummen till vänster för att i nästa stund vara till höger på samma hand... 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
När jag sätter på mig hörlurarna där jag sittar framför mitt mixningsprojekt, så har de vänster kanal där jag har höger kanal i mina monitors. Förmodligen så har jag alltså tänkt fel när jag dragit kablarna till mina monitors. Eller hur?

Tipen brukar gå till Right och ringen till Left. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina Sennheiserlurar ska man ha på sig med sladden på vänster öra.

Beyerlurarna är tvårt om.

Oj vad förvirrad jag blir när jag ibland hänger på mig nån av lurarna fel!

Idag är det sol, knallblå himmel och vindstilla! Som gjort för att sitta och glo i datorn hela dan och skriva om bjäfs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på åt vilket håll man sitter 😏

Du vet att ibland är tummen till vänster för att i nästa stund vara till höger på samma hand... 😄

Om du sitter och har monitorerna framför dig och panorerar vänster så ska ljudet gå till vänster monitor. Eller har du annorlunda? Jag förstod nog inte riktigt där hur man skulle sitta. Tror inte många vänder ryggen till monitorerna när de mixar 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma grej. Jag har inga riktiga monitorer utan kör med nån slags högtalare som egentligen är tänkte för hemmabio (lol) och jag kopplar in mina hörlurar direkt i en utgång på ena högtalaren. Av nån anledning vänds kanalerna i hörlurarna! Kan ju inte vara felkopplat eftersom det är rätt i högtalarna. Har ett par Sennheiser HD202. :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...