pepsmann Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Letar som f-n efter en bra mediaspelare för att spela mp3 och dyl. Jag avskyr Windows Mediaplayer, är inte jätteförtjust i Winamp och har lite svårt för Foobar. Nån som har tips på en grym, enkel och flexibel mediaspelare för ljudfiler som spelar filer "gapless"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Prova Deliplayer. http://www.deliplayer.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 jag gillade k-jöfol när den tiden begav sig. Annars är winamp2 gött mos. Om det är designen/layouten som du inte gillar så kör winamp5 med nått snyggt skin. Det ändrar funktionerna totalt för spelaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baltazar Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 QCD är min stora favorit, men låt dig inte luras av det fula orginalskinet finns många snygga att tanka Finns på denna sida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 OtsDJ är bara så mysig. Men den uppfyller nog inte dina krav. Fast bra mysig är den allt. Och rätt mysig är den också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Vad är det för fel på Winamp? 😱 Kör själv med senaste versionen fast me gamalt skin, funkar som en smäck. Har ett par fina plugins som ger mig den där sköna "död åt all dynamik kompressionen" på allt jag spelar igenom den också 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musiker Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 (edited) Kör iTunes (fast det funkar inte för OGG, tror att det kan finnas nån codec för att spela upp OGG, men är inte säker...) Edited January 10, 2005 by Musiker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Olsberg Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Som jag brukar svara: foobar2000. Den är snabb, enkel och har stöd för följande format: * MPEG-4 AAC* MP3 * MP2 * Musepack * Ogg Vorbis * WAV * AIFF * VOC * AU * SND * CDDA * FLAC * Monkey's Audio * WavPack * Speex * Mod * SPC * TFMX * Shorten * OptimFROG * LPAC * WMA * AC3 * PSF * NSF * SID * XA * Matroska Och man behöver inte installera stöd för de format man inte använder. Finns alltid på Studios cd-skiva eller laddas ner här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepsmann Posted January 12, 2005 Author Share Posted January 12, 2005 Får testa några av de rekomenderade.. Danke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamiRaj Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 (edited) Jag rekommenderar XMPlay! http://www.un4seen.com XMPlay is an audio player, supporting the OGG / MP3 / MP2 / MP1 / WMA / WAV / MO3 / IT / XM / S3M / MTM / MOD / UMX audio formats, and PLS / M3U / ASX playlists. A load more formats are also supported via Winamp plugins. When XMPlay was first released in 1998, only the XM format was supported, hence the name "XMPlay". Edited February 8, 2005 by SamiRaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drum kid Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 testa mjusicmats winmap funkar bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrioN Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 VLC är det enda rätta Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 MusicMatch Jukebox Bra, men ganska resurskrävande... Winamp5 är ju också bra... Och Foobar2000 men jag håller med dig om att Windows Media Player inte är någon favorit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drum kid Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 aa jag vet men det är ju bra om man har fulla album då man kan såtera allt "MusicMatch Jukebox" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts