Jump to content
Annons

M-Audio Firewire 410 segt på Mac?

Guest Glaader

Recommended Posts

Guest Glaader

Jag körde tidigare på ett Motu 828 MK2, men bytte nyligen till M-Audio Firewire 410, eftersom jag ansåg att det enda jag egentligen behövde på Motukortet var den låga latencyn, och där ska ju de tvenne korten vara jämlika.

Skillnaden är dock brutal! M-Audio-kortet knakar och sprakar betänkligt, och System Performance-mätarens Audio-mätare går i bott fort som ögat med M-Audio-kortet. Hur är detta möjligt? Dåligt skrivna drivisar till Apple? Eller vad är det frågan om. 828:an har ju egentligen ingenting som gör att den skulle gå att lasta på med fler grejer?

Jag kör med Logic 6 och en dual 1 Ghz Powermac med 1,25 Gb ram.

Annons
Guest Glaader

Hmmm....det här verkar skumt. Har även hittat fler likasinnade på 99musik´s forum. Folk med Mac har uppenbarligen problem med M-Audio. Det verkar vara mer än slumpen som spelar in, med andra ord. Har dessutom snackat med lite löst folk som kör pc/M-audio-kort, och där funkar det tydligen klockrent.

Guest Glaader

OBS! Viktig upptäckt för alla Macägare med FW 410: Senaste versionen av drivern för OSX funkar INTE under Panther med Logic 6. Det bombar totalt.