Jump to content
Annons

Villig för samarbete


Hellpig

Recommended Posts

Annons
På 2010-02-20 på 23:55, Hellpig säger:

En sak som slagit mig är problemet med att hitta folk som vill samarbeta. Ibland får jag en känsla av att det bara är "se på mig" som gäller men det är möjligt att jag har fel. Själv är jag sådan att jag älskar att samarbeta - det finns inte på kartan att tacka nej när någon ber om samarbete - såvida jag inte känner att jag inte kan tillföra något. Så jag tänkte att jag kan inte va ensam om den här känslan och att det skulle behövas en "sticky"-tråd där man skriva in om man är intresserad och vad man kan bidra med. På det viset kan folk som letar efter något kika in här och se om det finns uppenbara samarbetskandidater.

 

Så... finns det en vettig mall att skriva detta efter? Kanske. Ni får hojta till om något är fel eller om det behövs mer eller om det behövs ändras men den tänkter jag mig skulle räcka:

 

Instrument:

Inspelningsmöjligheter: 

Övrigt:

Provlyssna: 

 

               

               

(23/02-10: lade till provlyssna efter att sett att Nikolaus lagt till det på eget bevåg - det är klart det skulle vara med också!)

 

Redigerat av jeffi58
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 3 månader senare...

Instrument: Keyboard, gitarr

Inspelningsmöjligheter: Logic Pro X

Övrigt: Har efter ett långt uppehåll (typ 20 år) från musiken byggt upp en liten hemstudio lekt lite först i Reason och senast i Logic X Pro. Lagt upp några klipp från loopar som jag tagit fram (som sagt mest för att lära mig programmen). Skulle vilja hitta någon som känner för att samarbeta för att få fram lite kompletta låtar. Kontakta mig om det är intressant och kom själva med idéer. Jag är inte på något sätt fast i stilen som många av klippen nedan har. Skulle prioritera någon som är duktig på att sjunga och ta fram text och sångmelodier.

Provlyssna: https://soundcloud.com/kristian-lagerstroem/sets/short-clips-from-different-songs

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Hej damer och herrar! Stefan är mitt namn och jag letar mest efter sångare/sångerskor av olika slag för samarbeten. Men man vet aldrig, kanske att man hittar ett fantastiskt samarbete i övrigt också.

Just nu jobbar jag på två album, när jag inte frilansar. Dessa är ett Cyberpunk/Synthwave album med metalinslag och mer modern produktion på alltihop och inte för mycket av 80-tal svajet. Det andra är mer av ett pop-album med epic-inslag. Det vill säga stora stråkorkestrar och blåsinstrument med stort fokus på them sweet hooks och refränger.

 

Nu är detta i och för sig en ganska gammal version av låten. Mycket har hänt med den sen dess. Detta är en av de instrumentala låtarna från cyber/synthwave skivan. Jobbar på första exemplet på pop/epic skivan. 

Inspelningsmöjligheter: Har bra inspelningsmöjligheter.

Bor i Falköping, Västra Götaland.

Tveka inte på att höra av er!

Tack för mig!

//Stefan

Redigerat av DreamEnX
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är två grabbar i Stockholm med ett stort intresse för indierock (typ fleetfoxes fast sjukare) 

(Stockholm) om någon hyr ut/har studio så vore det guld btw..

Någon mer som är det och vill binda band? Jag sjunger och min kompis spelar gitarr. Så allt annat än det. Btw, vi dömer ingen här, alla är lika mycket värda och ingen av oss vill bli rik, vi vill bara starta ett band och testa våra vingar. 

 

(MAIL: J.RBTSN.MUSIC@GMAIL.COM)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag är också öppen för samarbete. Jag är 39 år gammal och är i den fasen i livet då jag har lite ont om tid för många saker, men jag lyckas hitta tid för hemmastudion.

Jag spelar gitarr (el och akustisk), lite trummor också (använder v-drums för att styra Steven Slate Drums 5.5). 
DAW: Presonus Studio One
Till gitarren använder jag främst Line 6 Pod HD Pro (10 år på nacken, men grymt bra ljud ändå), men även TH-U som ingår i Slate All Access Pass. 

Jag är öppen för de flesta genrer, men är mest fanatisk över band som Failure, The Smashing Pumpkins, Foo Fighters, The Life And Times, med flera. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-20 at 16:25 sa Juzzie:

tjena,  ja är villig att samarbeta ihop nått.  

Om vi slår våra skallar samman så skulle resultatet bli hur bra som helst.

 

Hej! 
Jag letar också efter folk att samarbeta med. Jag har suttit fast själv i hemmastudion hur länge som helst nu... Det är dock enklast för mig att jobba just hemifrån, för just nu har jag så mycket i livet att det är svårt att hitta tid för en riktig studio. Man kan lätt skicka filer till varandra och skapa musik tillsammans över nätet och sen om det blir något bra utav det kan man ta nästa steg därifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 1 år senare...
  • 7 månader senare...

Hej! Låtskrivare här inom genrer som pop, rock, country, ballader, dansband, mm. På denna låt har vi fått hjälp med musik och inspelning och jag har komponerat musiken och Kristoffer Åberg text! 
Söker musicerande textförfattare. 
 

instrument: Gitarr, sjunger också 

inspelningsmöjligheter: Är inte min starka sida

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...