Jump to content
Annons

Villig för samarbete


Hellpig

Recommended Posts

En sak som slagit mig är problemet med att hitta folk som vill samarbeta. Ibland får jag en känsla av att det bara är "se på mig" som gäller men det är möjligt att jag har fel. Själv är jag sådan att jag älskar att samarbeta - det finns inte på kartan att tacka nej när någon ber om samarbete - såvida jag inte känner att jag inte kan tillföra något. Så jag tänkte att jag kan inte va ensam om den här känslan och att det skulle behövas en "sticky"-tråd där man skriva in om man är intresserad och vad man kan bidra med. På det viset kan folk som letar efter något kika in här och se om det finns uppenbara samarbetskandidater.

Så... finns det en vettig mall att skriva detta efter? Kanske. Ni får hojta till om något är fel eller om det behövs mer eller om det behövs ändras men den tänkter jag mig skulle räcka:

Instrument:

Inspelningsmöjligheter:

Övrigt:

Provlyssna:

(23/02-10: lade till provlyssna efter att sett att Nikolaus lagt till det på eget bevåg - det är klart det skulle vara med också!)

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Instrument: Elgitarr & elbas

Inspelningsmöjligheter: Ja, spelar in via PodXT eller VST.

Övrigt: Öppen för alla typer av musik.

Provlyssna: Se länkarna i min signatur nedan

Redigerat av Hellpig
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite smådragen på vin så känner man nu att man vill få ut sina tankegångar.... ?!?!?!? :rolleyes:

Beror det inte lite grann på vilken inspelningsutrustning man använder?

Tänker mest typ på att jag med min crappiga utrustning inte har någon chans ljudmässigt att prestera likvärdigt som höjdarna som har allt.

Men visst kan jag vid mån av tid och rum prestera en schysst triangel..... eller en Winnerbäck-akustisk-nylonsträngad... Men då behövs det mer vin.....

Tack o bock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite smådragen på vin så känner man nu att man vill få ut sina tankegångar.... ?!?!?!? 😉

Beror det inte lite grann på vilken inspelningsutrustning man använder?

Tänker mest typ på att jag med min crappiga utrustning inte har någon chans ljudmässigt att prestera likvärdigt som höjdarna som har allt.

Men visst kan jag vid mån av tid och rum prestera en schysst triangel..... eller en Winnerbäck-akustisk-nylonsträngad... Men då behövs det mer vin.....

Tack o bock!

Är det helg så är det inte konstigt. Med vin menar jag. För mig personligen handlar det inte så mycket om utrustning utan mer attityd. Å vad menar jag med det då? Precis det jag skrev ovan, ibland får man en känsla av att alla bara vill höras men att lira är ingen intresserad av. För mig personligen är det nästan tvärtom, jag vill vill vill lira som fan men det är ju skitsvårt att hitta någon som vill samarbeta. Vårt projekt HVB är ju ett bra exempel på hur jäkla bra det kan bli om man bara orka intressera sig. Jag lade ut trådar både här och på kontrollrummet om behov av körmedlemmar till en KISS cover och fick två svar. Hallå? Av typ 10000 medlemmar? Gillar man att lira in eller inte? Inte, kan man tro. Ibland i alla fall.

Kan dra en anekdot - eftersom jag inte har något bättre för mig. När jag hade bestämt mig för att börja lira på "allvar" i mitten av 80-talet, så fick jag kontakt med två bröder som hade en liten 8-kanalsstudio. Vårt band var där och spelade in en ganska så usel metaldemo... men bröderna var sanna musikälskare och bjöd in mig att komma o jamma och spela in fler låtar tillsammans med dem. Det utvecklade mig otroligt mycket, bara att få spela tillsammans med dem, som var så mycket bättre än mig. Så som sagt ibland undrar jag vad folk vill, är det bara att Idol:a sig själva eller vill man göra något vettigt? Utveckla sig själv? Jobba tillsammans med andra musiker? Ibland kan man tro att det inte är så...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att kanske det är en anledning till att folk inte vågar sticka fram hakan och bjuda ut sig själv...

Fast det kanske är bara jag som sitter på skit-utrustning som inte vågar att göra det rakt av?.....

Menmen, ett bra initiativ (eller hur det stavas). =)

EDIT: Smileyn synthes... inte.... =)

EDIT2: Synths inte nu heller. Skiter i det nu!

Redigerat av Procedomani2
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Alltså att vi fick Internet är ju i sig en välsignelse just när det gäller möjligheten att fritt kunna kommunicera med likasinnade och då även oliktänkande. Kort sagt framtiden ligger framför oss så låt oss dra nytta av den. Jag har hittat ett bra läge att sända live både bild och ljud med helt ok kvalité som jag gärna tipsar om och vad kan vara bättre än bra bild och ljud. Kan lira lite och även gapa lite så jag ställer upp om det finns intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Instrument: Elgitarr & elbas

Inspelningsmöjligheter: Ja, spelar in via PodXT eller VST.

Övrigt: Öppen för alla typer av musik.

Antar du är sugen på få använda nya guran också nu. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Inga för tillfället.

Samarbeten: låtskrivande! Om nån vill ha en låt att spela in så skriver jag gärna eller är med och samarbetsskriver.

Möjlighet att spela in: Ingen, men kan skicka videofiler

Annars tackar jag nästan aldrig nej om nån frågar och vill ha nåt lägg på nån låt. Just nu har jag ingen studio, dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ hellpig!! Nita tråden på forumets förstasida 🥰

Instrument: elgitarr & akustisk dito. "programera" trummor. Sång....

Inspelningsmöjligheter: Jo, men ingen proffsstudio tyvärr.

Övrigt: Kan även tänka mig att hjälpa till med låt/textskriveri. Genre inte helt viktigt bara det tilltalar mig och jag känner att jag kan tillföra nåt, troligtvis bör det vara åt det rockigare hållet.

Skulle gärna i mån av tid mixa/producera åt andra (för att utvecklas och lära mig).

/therocker

Edit: La till "sång" och strök över "mixa och producera" då jag är en fjant på det området.

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Sång... för det är en utmaning för mig.

Därför skulle jag tycka det är kul att prova lite olika genres.

Har kanske lite speciell röst, tror jag...

Kan tänka mig alla möjliga genres, rock, musikal (det vore jädrigt kul att prova speciellt på svenska), eller varför inte lite

vrålande i någon elektronisk genre. Country, lite basigare Cash stuk vore också kul.

Så här låter jag i mina egna projekt:

http://soundcloud.com/manchesterorkestern

http://soundcloud.com/thinkingmachine

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man fall man vill köra ett samarbete då? maila till den man tycker passar bäst eller skriver man i tråden? 😄

Ett PM är väl bästa sättet, tror jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Trummor (Ludwig Vistalite & Gretsch) /Percussion (Tamburin, shaker & platåskostamp) och sång

Inspelningsmöjligheter: M-Audio Fast track ultra pr 8

Övrigt: lirar pop/blues/punk/hårdrock/funk har en passion för 70-talsmusik och ljudbild

Provlyssna:uppdaters snart (har inget rättvist ljudprov ute just nu)

Söker ständigt medarbetare för: Moog/clavinett/stråkar/Rhodes-elpiano/stringmachine etc, pluggar eller riktiga (allt för att lyfta mina egna låtar inom 70-talsgenren)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
klauskalas (oregistrerad)

jävligt shysst initiativ så jag hakar väl på 🙂

Instrument: sax, gitarr, bas, i viss mån tambourine 😄

Inspelningsmöjligheter: Ja, har en liten hemmastudio i ett stort rum, ludwigtrummor från sent 50-tal/tidigt 60-tal, spelar man in spår för spår kan allting låta riktigt bra, men det krävs många primitiva (eller om man så vill kreativa 😛) lösningar, som att hänga oh-micken (justdet, micken) från lampan och dra den sidleds med en gitarrem som man spänner fast i en annan lampa osv.. spelar in digitalt med en femkanals-mixer och ett tvåkanaligt usb-ljudkort. GarageBand all the way! har även lite fina grejer som en bassman 59 reissue, ett piano som låter kanon fast ostämmt, ett par tramporglar och lite övriga udda instrument.. och tambourine förstås 😛 Ett gäng dynamiska mickar bla. en sm58, några audi-technica och lite till, en småmebranare (stage line )och en stormembranare (jj labs) Laddar nog inom kort upp en bild på det mesta av grejerna och rummet

Samarbete:Lirar gärna på någon inspelning om jag känner att jag kan tillföra något. Känns bara musiken rätt för mig så är jag grymt peppad! Annars så skulle det vara väldigt roligt att samarbeta med låtskrivande, och kanske produktion. Mycket soul (inte vernoica maggio pop), typ 60-70tal, otis redding, james carr, bill withers, van morrison, blood sweat and tears, alltså både den gamla stax-soulen med extrema spårreverb på sången och en kräming tele, till 70-talets torra trummor närmickade med en akg d12 på kaggen, om ni förstår vad jag menar 😛 producerar även en del beats o så, skulle va kul att ta in en bra rappare i hemmastudion.

Smakprov: kommer att komma upp inom kort, annars så finns ju min myspace, www.myspace.com/fredrikibsen , fast det är en hel del taffliga inspelningar och låtskisser, jag orkar inte vara så pretto med min myspace 😛

Redigerat av klauskalas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument: Elgitarr, Lite bas

Inspelningsmöjligheter: Har liten hemmastudio med en toneport ux2, cubaze med ez drummer, bra AFK mic, Aleses monitorer. 2 akustiska, 2 elgitarrer och en bas.

Övrigt: Vill spela metalcore, hardcore, thrash core, thrash metal, death metal eller någonting liknande tungt. Ålskar att spela tung musik för man får så mycket energi av den!

Provlyssna: Har massa gamla låtar som jag inte tycker håller måttet. har lagt ut dom men det är inte den typen av musik jag vill spela.

Bor i orminge som ligger nära Nacka i Stockholm. Väldigt sugen på att hitta band/bandmedlemar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummis finnes.Även mix.

Dels med 14 års erfarenhet av musik produktion...Egen studio.

Har protools..

Pearl,dw,Roland td12 + plus triggers.mm.Simmons Ez-drum,toontrack,superior 2.

Redigerat av rcuc
Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Elgitarr, Ack gitarr, munspel, Sång

Inspelningsmöjligheter: Digi 001 och protools. sm 57:or mxl 990, Och lite vintage mickar.

Övrigt: Spelar gärna på blues, vis, punk, rock. dock ingen metall. Har en gibson LP, Fender tele och en gibson ES 125 kör i en fender blues deville. med original element eller en 2x12" låda med vintage 30 element

Provlyssna: För tillfället inget vettigt på nätet. Sång och punk gura på myspace.com/theparttimers

Redigerat av Jaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Keys, Elgitarr, Ack gitarr, Trummor

Inspelningsmöjligheter: Endast vst i nuläget, har ingen bra utrustning för att spela in Gitarr eller trummor.

Övrigt: Musikstil spelar minde roll så länge jag tycker det är intressant.

Provlyssna: Några i Min Hemsida

Plus några i Festival 30 + 31.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Shamzi (oregistrerad)

Jag håller med dig Hellpig, finns inget roligare än att samarbeta med musik.

Instrument: Främst syntar (allt från melodier till riktigt galna ljud) sen kan jag få det mesta att låta bra efter manipulation och klipp.

Inspelningsmöjligheter: Fulla möjligheter, har en ok studio. dock inga micar.

Övrigt: Är galen i elektroniskt, och tycker om att blanda element. hårdrock med trummaskin och synthar exempelvis!

Provlyssna: www.myspace.com/shamzi finns ett urval.

Skoj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: El- och akustisk gitarr, lite gnolande och plinkande på piano.

Inspelningsmöjligheter: hyfsade

Övrigt: Mest sugen på typ kraut, psych o prog och dyl. Även onskefull folkrock eller postrock av intresse. 😄

Provlyssna:

gitarr: http://www.myspace.com/mexicancatdance

Link to comment
Dela på andra sajter

JA, jag vill samarbeta på ditt projekt/album/låt/Myspace/demo/singel/melodifestivallåt/ploj till farsans 50-årsskiva!!!

Namn: Andi Kravljaca

Bor: Stockholm

Instrument: Stämbanden, men också gitarr, elektrisk eller akustisk. Arr och produktion, keyboard.

Inspelningsmöjligheter: Hemmastudio med Cubase 5, rörpreamp till mic osv. Gitarr genom POD XT/ uppmikad Marshallhalvstack (JCM-900). Keyboard genom pluggar.

Övrigt: Gillar att spela rock/metal, men är sugen så sugen på att göra AOR/pop/singersongwriter också.

Samples:

Sång -

Gitarr -

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag är själv grymt sugen på ett samarbete med någon som vill producera min musik eller skapa ny och lira ute! Bra initativ!

Jag själv sitter på en ganska spartansk hemmastudio men har ju allt som behövs för att producera musik i dagsläget.

Instrument: Min fantastiska röst! Haha.. lirar även gitarr hellre än bra

Inspelningsmöjligheter: Macbook pro + mbox + logic + 3 mikrofoner...

Övrigt: Vill gärna komma ut och spela i form av en duo (akustisk singersongwriter-stuket) eller hitta någon som känner att de kan bidra med en ljudbild till redan skriven musik

Provlyssna: www.myspace.com/byleviathan

Jag finns i Stockholm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avataren kanske gives it away...

Instrument: Trummor

Inspelningsmöjligheter: För närvarande bara pluggar med digital triggning

Övrigt:

Provlyssna: Återkommer med länk...

Jag är rätt hyfsad trummis inom funk/fusion/bluesrock etc och samarbetar gärna med folk som saknar en sådan i konstellationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Instrument: Ak.Gitarr, Elgitarr, Keyboards, Trumprogrammering

Inspelningsmöjligheter: Har fina instrument men det blir mjukvara när det kommer till förstärkning & effekter.

Övrigt: Ska bygga studio snart, tills dess undviker jag att micka upp någonting :-P

Provlyssna: fråga mig...

 

Gillar många stilar, t.ex hårdrock, rock/pop, "slick musik", gospel, funk, soul & modern nashville-country

Har spelat elgitarr & piano (mestadels självlärd) i ca 12 år, men sitter oftare bakom mixerbordet än vid instrumentet på senare tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...