Jump to content
Annons

Band hero trummor -> Dator?


Daniel

Recommended Posts

Hej

Har precis skaffat band hero till WII och på trumsetet finns en midi out. Blev såklart nyfiken och började fundera på om det går att koppla in trumsetet i ett ljudkort och sedan köra triggade ljud.

Nån som testat eller sitter inne på lite info angående detta vore det spännande om ni kunde skriva en rad.

Förstår ju förstås att det aldrig kommer att fungera bra eller i stabilt i studiosammanhang, mest för skoj och som tidsfördriv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
band hero till WII och på trumsetet finns en midi out
Det är en MIDI in ifall du har ett riktigt digitalt trumset att koppla in istället.

Wii-trumsetet har ingen anslagkänslighet men det får du om du kopplar in egna slagplattor.

Vad gäller din fråga om det går att skicka Wii-trumsetets slag till datorn så är svaret ändå ja.

junXion Lite och OSCulator

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade upp det här för egen del och hittade rätt så mycket schyssta videor om det på YouTube. I mitt fall är det till Xbox 360 och det går att koppla trådlöst om man köper en mottagare. Detsamma borde gälla för Wii-kitet.

Så vitt jag vet är Band Hero-liten anslagskänsliga. Tidigare kit har dock inte alltid varit det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...