Guest Roll_over Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 De är så att jag ska köra (spela in) med Cubase sx,reason,the grand,vst guitarist. Det är som så att jag behöver h bra trummljud ,ska spela trummorna själv på synthen !! Nån som kan tipsa om nå bra trumm "program" ?? 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 Mitt förstahandsval är i så fall tveklöst HALion, tillsammans med Scarbee Imperial Drums. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roll_over Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 vad tror du om Superior? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicked_s Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Om du vill ha bra ljud så borde du köra Superior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roll_over Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Klart att jag vill ha bra ljud,det är de jag är ute efter !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roll_over Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Men va tror ni ,superior eller battery 2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Superior tycker jag iof passar bäst till lite hårdare musik men trumsamplingarna är sjukt bra gjorda och pillar man länge med dom så kan man få dom att låta som man vill. Battery 2 är en väldigt bra produkt som är enklare att fylla på med samplingar än DFHS. Så om du ska göra pop eller hip hop så är Battery 2 ett bättre val enligt mig. Hårdare musik som rock och dylikt så är DFHS sjukt bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 vad finns det för mer program än Groove Agent som kan spela trummorna utan att man programerar dom själv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 BFD från FXPansion är också självspelande - men det är ett lite annat koncept än GA... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PBM Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Var inte så lat med trumljuden! Takten är halva komponeringen i en låt. program som Grove Agent mfl. har medfört att man undanskuffat betydelsen av en unik trumslinga! För egen del har jag RMIV-linplug, vilket är ett smidigt program. Min uppmaning - ägna mer tid åt egenkomposerade trumslingor! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Min uppmaning - ägna mer tid åt egenkomposerade trumslingor! 😉 Exsaktemundo!!! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts