Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag har en låg budget just nu och inte råd att köpa mig ett ljudkort för inspelning och får ta vad jag haver.

Sitter på ett Creative X-fi Titanium Fatal1ty (PCI-E) men har lite problem att spela in.

Spelar ingen roll hur jag gör så får jag inte det att funka, har valt alla möjliga inputs i Cubase men det vill inte funka.

Har satt kortet i "Audio creation mode", men funkar ändå inte..

Har även testat med Asio4all men samma där.

Har ett inbyggt Realtek-ljudkort på moderkortet, skulle det funka lika bra/eller bättre om jag använde det istället med Asio4All?

Annons
Posted

Tjena

Vad har du för OS och vilken variant av Cubase har du? Har själv ett Creative XFI titanium i PC:n som jag använt för att provmixa i surround med. Funkar kalasbra med Cubase 5 och XP. Och ljudkvaliteten är helt ok... nu blir man väl lynchad här på forumet 😄

Har du valt rätt ASIO drivisar i Cubase? Vad har du valt för ingångar under VST connection? Realtek ljudkortet har inte lika bra ljudkvalitet som ditt Creative.

// Klas