Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan. Jag är ny här på forumet, så är inte hundra om tråden hamnade rätt.

Iaf, så är fallet som så att jag har köpt ett nytt externt ljudkort på Kell och company. "Plexgear sound card USB" var namnet. Köpte det för 150 spänn så jag var inte ute efter det fräckaste på marknaden. När jag pluggade i den så fungerade den direkt, men det följde med en skiva så när jag upptäckte att alla röster(sånger, skype, youtube helt enkelt alla röster)blev alldeles för tysta så försökte jag köra setup-filen på skivan, men det stod att den inte fungerade på min plattform.(har vista basic)

Så nu söker jag antingen en lösning genom någon inställning i ljudkortet, eller något program som förstärker röster.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

MVH

Annons
Posted
Har du provat att ladda hem de senaste drivrutinerna?

När jag söker med enhetshanteraren hittar den inga nya drivrutiner.

Posted
När jag söker med enhetshanteraren hittar den inga nya drivrutiner.

Kolla på tillverkarens hemsida istället.

Posted

Sitter kablarna i ordentligt i ljudkortet?

Posted
Har du provat att ladda hem drivrutinen (manuellt alltså)?
Kolla på tillverkarens hemsida istället.

Hittar inte ens någon hemsida. Plexgear heter dem.

Sitter kablarna i ordentligt i ljudkortet?

Jao, det antar jag. Har provat alla 4 uttag. + 4 andra i en usb-hub.

Posted

Kollade på Kjells webbplats - ingen info. Kollade efter Plexgears webbplats - verkar inte finnas. Det verkar ju tyvärr som du fått det du betalade för, för 150 spänn kan man nog inte vänta sig så mycket. Känns väl lite som att ett ljudkort i den prisklassen kanske inte är helt OK för att använda till inspelning.

Posted
Kollade på Kjells webbplats - ingen info. Kollade efter Plexgears webbplats - verkar inte finnas. Det verkar ju tyvärr som du fått det du betalade för, för 150 spänn kan man nog inte vänta sig så mycket. Känns väl lite som att ett ljudkort i den prisklassen kanske inte är helt OK för att använda till inspelning.

Jag är inte ute efter en inspelningsenhet. Krånglet med röster är när jag lyssnar på låtar osv.

Posted
Jag är inte ute efter en inspelningsenhet. Krånglet med röster är när jag lyssnar på låtar osv.

Du måste nog hitta drivrutinen så du kan göra vissa inställningar i ljudkortet.