Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted
Tjena! Det är så att jag tänkte köpa två st: http://www.thomann.de/se/focusrite_saffire_pro_40.htm

Kan man koppla ihop dessa så man får mer kanaler att spela in på? Isåfall hur?

Kom gärna med andra förslag om ni kan komma på något bättre 😮

Mvh Alex

Hej

Från Focusrites hemsida:

"Q: Can I use more than one Saffire PRO 40 at the same time on one computer?

A: Yes. Dual Pro 40 units can be used together on the same FireWire bus using Saffire Mix Control v1.7 or higher."

Vad sen det i praktien innebär får du kolla upp närmare.

Va billiga ljudkorten var!

Lycka till!

Posted
Kör Mac och Logic

Man måste kanske köra som "aggregated device" (sammansatt enhet), läs på om det i hjälpen i osx. Jag har gjort det förr, men aldrig med likadana ljudkort, så jag vet inte om/hur det funkar. Men mejla focusrite och fråga vetja, med såpass mycket pengar inblandat så kan det vara bra att veta säkert!

/Johan

Posted

Jag försökte tidigare köra 2 pci kort sammankopplade för att få fler ingångar men tyvär så påverkade det datorns latency kraftigt till det sämre... Systemet blev mer instabilt.

Varför det blev så vet jag inte!!? Med endast ett kort fungerade det bra.

Idag kör jag firewire... Men firewire är ju inte känt för att vara 100% stabilt.... Frågan är om det funkar sämre med 2 sammankopplade enheter eller om det blir opåverkat..

Nån på forumet som kör firewire med flera enheter ihopkopplade?