Jump to content
Annons

Den vanliga frågan

Impey

Recommended Posts

väljer just nu mellan

Sennheiser EH2200

AKG K171 STUDIO

har sökt lite, men hittar väldigt lite om just dessa.

någon som testat eller har någon av dessa, håller de bra? är det bra ljud, tillräckligt slutna?

Annons

Jag skulle välja AKG... Har har haft ett par sådan länge nu och är väldigt nöjd med dom. Ett neutrallt och bra ljud. Bekvämma och sköna att ha på sig hela dagen. Tål att rammla i golvet och sladden går att byta ut (iaf på mina K240).

Fast å andra sidan vet jag inte ett skit om Sennheiser 😉

Edited by zeblar

Alltid sennheiser.

Det är bra ljud i dem + att de flesta sennheiserna är designade för att sitta svin lätt och skönt på huvudet. Så många timmar i studion har du nog skönt med sennheiserna.

Jag proddar i mina HD570 ( hifi lurar med studio kvalite ) de funkar alldeles strålande och är grymmt sköna, ljudet är fint också de kostade mig 999 (1200 egentligen).

Fast å andra sidan vet jag inte ett skit om AKG 🙂 :)

Edited by Barden

Jag har eh2200 och är kalasnöjd! Absolut inga störiga färgningar i basen eller dylikt och oftast låter det skitbra i mina monitorer efter att ha mixat i lurarna 🙂

så mitt tips är eh2200. Om du får tag på dom dvs eftersom dom inte görs längre. Jag köpte mina direkt från Sennheisers kontor i sthlm

Jag har eh2200 och är kalasnöjd! Absolut inga störiga färgningar i basen eller dylikt och oftast låter det skitbra i mina monitorer efter att ha mixat i lurarna 🙂

så mitt tips är eh2200. Om du får tag på dom dvs eftersom dom inte görs längre. Jag köpte mina direkt från Sennheisers kontor i sthlm

Det var som 17! Min leverantör har f.n. 17st EH2200 i lager, så med lite tur går det att få tag på sådana fortfarande. 🙂

Mina egna omdömen om några olika lurar finns på mitt recensionsforum (länk i signaturen).