Jump to content
Annons

Bästa studiohörlurarna i 1000 kr klassen


johangustav

Recommended Posts

Vitsen med så ofärgat ljud som möjligt vid mix är att resultatet då har bäst chans att klara en mängd avvikelser åt olika håll. Om man producerar för fler än sig själv och sin egen lyssning alltså.

Någon som har åsikter om vinnare i följande match?

- AKG K 271 MKII

- Audio-Technica ATH-M50

AKG anser jag vinner. Jag upplevde ATH-M50:orna tappade tydligheten efter ett slag, det gjorde inte K271 MkII. Men "hey", det är hur jag upplevde det.

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 97
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

AKG anser jag vinner. Jag upplevde ATH-M50:orna tappade tydligheten efter ett slag, det gjorde inte K271 MkII. Men "hey", det är hur jag upplevde det.

/CHAE

Och jag tycker att ATH-M50 är klart bättre än AKG 271 mkll… Visar på hur viktigt det är att prova själv och inte lita på vad andra tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag tycker att ATH-M50 är klart bättre än AKG 271 mkll… Visar på hur viktigt det är att prova själv och inte lita på vad andra tycker.

+1

Man kan ju inte nog poängtera detta. Låtom oss sprida evengeliet 😄

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Värt att nämna är ju att man vänjer sig vid sin lyssning efter hand. Antar att trådskaparen vill ha bra kvalité på lurarna för att försäkra sig om att det går att göra bra mixar i dem? Isåfall skulle jag nog säga att hur mycket man använder lurarna spelar mycket större roll än vilket märke det är på dem (åtminstone om man inte är van vid studiolurar sen tidigare). Hör du ingen större skillnad mellan olika lurar så ta dem som verkar bekvämast, säger jag 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen att man frågar först kan ju även vara att få fram andra kvalitetsaspekter som "Jag har haft två st av lur X, och båda gick sönder på samma sätt". Eller annat som har ett värde förutom ren ljudkvalitet. Jag håller med om att ha koll på sin egen lyssning är viktigast. Jag har inte tidigare primärt mixat i lurar, så för mig är det grundforskning fn. Lätta och sköna sätter jag t ex högt på min priolista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen att man frågar först kan ju även vara att få fram andra kvalitetsaspekter som "Jag har haft två st av lur X, och båda gick sönder på samma sätt". Eller annat som har ett värde förutom ren ljudkvalitet. Jag håller med om att ha koll på sin egen lyssning är viktigast. Jag har inte tidigare primärt mixat i lurar, så för mig är det grundforskning fn. Lätta och sköna sätter jag t ex högt på min priolista.

HD 280 pro har hållit otroligt bra för mig, har använt dem typ enormt i många år, även live. Att de dämpar så bäst är också värt nästan mer än att de inte har helt exakt ljud som från en dyrare lur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst dämpning är bra, fast jag utgår från att de andra båda dämpar tillräckligt de med (för inspelning).

- Är det så att AKG K 271 MKII och/eller Audio-Technica ATH-M50 är tyngre eller mer obekväma i längden?

Redigerat av Janos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...