Jump to content
Annons

Mega


Culloden

Betyg  

49 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      14
    • 5
      27


Recommended Posts

Annons
  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag är seriöst så jävla grymt imponerad!

Att du liksom gjort allt detta själv... fattar det inte..  :rolleyes:

Man får tacka för 10 minuters njutning!

Ja du, jag bugar o tackar! 😉

Den var ganska jobbig att göra helt själv.. med tanke på all tid som krävs när man ska göra nåt sånt här helt själv.. oftast krävs det att man e jäävligt peppad o idé-rik.. och när man väl är det så måste man verkligen ta tillfället i akt o sätta sig ner med det..

Hur gör du när du lirar in?

Brukar köra brainstorming. 😉

Jag gör kanske 10 olika melodier, sedan tar jag en liten paus, sedan väljer jag ut ca 3 st. Liten rast, sedan väljer jag ut den jag tycker bäst om.

Sedan börjar jag med uppbyggande intro, sedan breakdown, introducera melodin. Jag vet inte, sedan blir det lite pill hit o dit, man kanske kommer på en snutt några dagar senare o så.

När jag är helt nöjd med låten skickar jag vidare till Vicky som sätter sång o text.

Sedan är det sista mixningen som gäller när hon är klar där jag lägger ihop allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Mega

* ARTIST/GRUPP: Culloden

* GENRE: Progressiv metal

* LÅTLÄNGD: 10.23

* KOMPOSITÖR: Fredrik Joachimsson

* PRODUCENT: Fredrik JOachimsson

* EV. MEDVERKANDE: Fredrik Joachimsson

* INSPELNINGSÅR: 2003

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 19.0 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/culloden/mega.mp3

Här har vi då såkallat en mastodont låt som jag skrev sommaren 2003. Man kan väl typ kalla den klar tillsvidare. Hoppas ju på en riktig studio-inspelning sen! =) Men feel free att kommentera den iallafall. Fråga vad ni vill! Tack.

Helt min grej asså. Introt helt lysande......Och hela låten för den del.

Och väldigt eget och nyskapande

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Mega

    * ARTIST/GRUPP: Culloden

    * GENRE: Progressiv metal

    * LÅTLÄNGD: 10.23

    * KOMPOSITÖR: Fredrik Joachimsson

    * PRODUCENT: Fredrik JOachimsson

    * EV. MEDVERKANDE: Fredrik Joachimsson

    * INSPELNINGSÅR: 2003

    * FORMAT: mp3

    * STORLEK:  19.0 mb

    * STATUS: Färdig demo

    * LÅTLÄNK:  http://hem.bredband.net/culloden/mega.mp3

Här har vi då såkallat en mastodont låt som jag skrev sommaren 2003.  Man kan väl typ kalla den klar tillsvidare. Hoppas ju på en riktig studio-inspelning sen! =)  Men feel free att kommentera den iallafall. Fråga vad ni vill!  Tack.

Helt min grej asså. Introt helt lysande......Och hela låten för den del.

Och väldigt eget och nyskapande

Yo flash! Kul att du tycker så.. =)

Keep up the good taste! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken funkar inte 😆 Får ett felmeddelande att Real måste ladda ner någon programvara - som inte finns 😮

Rockypop

Den ska gå! Du måste avinstallera Real, gör dej av me den! Den suger! Det är media-spelaren eller winamp som du ska använda. Då funkar det! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Riktigt gött!!

Denna är sparad tillsammans med några andra guldkorn som dykt upp här på forumet och som spelas mycket ofta när jag sitter och surfar.

Riktigt fett härligt gitarrljud har du fått till och det enda som jag personligen inte gillar riktigt är det effekt du har på leadsången och som får den att kännas lite avlägsen, ungefär som att du sjunger genom ett rör eller en trång korridor eller liknande. Jättebra sång, men jag skulle helst tagit bort effekten och fått den "klarare".

Nej, nu tar vi den från början igen!!

...och tack för tio trevliga minuter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt gött!!

Denna är sparad tillsammans med några andra guldkorn som dykt upp här på forumet och som spelas mycket ofta när jag sitter och surfar.

Riktigt fett härligt gitarrljud har du fått till och det enda som jag personligen inte gillar riktigt är det effekt du har på leadsången och som får den att kännas lite avlägsen, ungefär som att du sjunger genom ett rör eller en trång korridor eller liknande. Jättebra sång, men jag skulle helst tagit bort effekten och fått den "klarare".

Nej, nu tar vi den från början igen!!

...och tack för tio trevliga minuter. 😏

Well well what can i say.. hehe tackar ska du ha! 😏

Det där med sången, menar du bara i början eller? För det är det enda stället som jag har lagt på en konstig effekt (kommer ej ihåg vilken - längesen nu)

Tackar i övrigt!

MVH Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket imponerande låt. Precis den typ av musik jag just nu intar rätt kraftigt.

Diskussionen om hurvida detta är progressiv metal - och vad progressiv metal är - skall jag inte gå in på här, jag nöjer mig med att säga att det här är riktigt jäkla bra musik. Som många redan sagt, så har du dessutom ett riktigt bra gitarrljud. Bra jobbat! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vilket långt intro. Filmmusik?

Åh f.. va långt! Då har jag inget att säga (eller ens förmågan). Men jag framhärdar...

Som jag defaultmässigt brukar säga, är det över tre minuter ska det vara jävligt bra, och det var ju inte det här.. skickligt? javisst! tråkigt? you bet your ass! Men ok, slutet var bra, synd att det inte kom sex minuter tidigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vilket långt intro. Filmmusik?

Åh f.. va långt! Då har jag inget att säga (eller ens förmågan). Men jag framhärdar...

Som jag defaultmässigt brukar säga, är det över tre minuter ska det vara jävligt bra, och det var ju inte det här.. skickligt? javisst! tråkigt? you bet your ass! Men ok, slutet var bra, synd att det inte kom sex minuter tidigare...

Det var ju lite småtrsit att du tycker så här! Brukar inte skapa så här långa låtar egentligen! Men som ett stort fan av Dream Theater så bara måste man få testa skriva såna här mastodont-låtar ibland! Vissa gillar det, vissa andra inte.. Jag tar tacksamt emot din kritik även om den är mer negativ!

Skål dude! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt 😄

Inte så att Mattisborgen i Ronja Rövardotter inspirerat introt? 😄

/Perrra

Hehe, jo efteråt så sa jag till mig själv att: Fan, det här e ju Ronja rakt av! 😄

Men först så tänkte jag inte alls på det! 😄

Peace /Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Sen som vanligt men bättre sent än aldrig!

Ja jösses, det här skåpet ställde du verkligen där det ska stå! I min bok ger detta toppbetyg. Introt är kanske i liiite längsta laget?

Ett av gitarrpartierna tycker jag har en fantastiskt triumferande känsla som jag är helt såld på, det finns en instrumental låt med MSG som har just den känslan utan att ha nån annan direkt likhet (oj, nu måste gräva i arkiven, long time, no hear)

Dessutom bevisar du teorin om att livet inte är rättvist, så mycket talang och gott hantverk på ett och samma ställe! Du har säkert en skitsnygg flickvän/fru också 😛

Näe, ja' e' inte bitter 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...