Jump to content
Annons

Mega


Culloden

Betyg  

49 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      14
    • 5
      27


Recommended Posts

Annons
  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ja vad säger man, allt låter jättebra och är jättebra framfört men tyvärr så är det sååååååååå tråkigt, jag menar det låter som om du försökt få med Dream Theaters alla låtar i en och när solot äntligen kommer så blir det ingenting, absolut nada, se det så här: du har tio potentiella låtar här med bra spel etc men gör bara en som innehåller allt som skulle rymmas i dessa 10 låtar, vilket resulterar i 10 långa minuter av ingenting, jag älskar band som Dream Theater etc men vad de oftast vinner på är att de lyckats upprätthålla det som är musikaliskt intressant och inte det som är tekniskt skickligt, lite som Yngwie en gång sa i en intervju "alla kan lära sig att skriva fort som fan på en skrivmaskin men inte vem som helst skriver en bok som är värd att läsa" ungefär så känner jag när jag hör detta larm av toner och melodier utan sammanhang "egentligen" visst det hänger ihop men det är tråkigt i längden och som jag kände när solot väl kom så fanns där inget mer att ge då allt redan spelats innan i låten...

ta det rätt, det är bra men oändligt tråkigt.

schkåll då och hellre då detta än nåt jävla idiot 2005 eller vad de nu kallas.

😠 Aj då! ..det var ju satan med negativ kritik du gav mig.. det kommer liksom från hjärtat och jag har inte nån avsikt att försöka kopiera dream theater på något sätt, det kommer isåfall automatiskt! Men det bryr jag mig inte om, sålänge det finns mycket folk som diggar det! Men nu vet jag vad du tycker, ge mig lite kritik på produktionen istället.. det känns precis som att folk har glömt det helt plötsligt! Är det för att låtarna i sig "grabs hold of you too much" eller? 😕 Hehe

cheers my big fan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
😉 Aj då! ..det var ju satan med negativ kritik du gav mig.. det kommer liksom från hjärtat och jag har inte nån avsikt att försöka kopiera dream theater på något sätt, det kommer isåfall automatiskt! Men det bryr jag mig inte om, sålänge det finns mycket folk som diggar det! Men nu vet jag vad du tycker, ge mig lite kritik på produktionen istället.. det känns precis som att folk har glömt det helt plötsligt! Är det för att låtarna i sig "grabs hold of you too much" eller? 🙁 Hehe

Som jag skrev i början av inlägget så finns det ju inte så mycket att säga kring produktionen, ljudet etc utan det är mest min reaktion på en potentiellt bra låt men som i mitt tycke spårar ur då det egentligen inte händer så mycket eftersom det händer så mycket hela tiden om du förstår vad jag menar, det blir lite som att äta all världens godaste mat hela tiden och till slut vet man inte hur god mat smakar eftersom man inte får nåt perspektiv, det var liksom ingen mening att kommentera nåt annat än just det ur mitt sett att se på det och ur det så tänker jag då att det kanske är intressant att även få veta det som kompositör och inte bara hur bra det låter, det spelar ju föga roll om det låter bra men är tråkigt.... men det är ju bara vad jag tycker.

Och det är inte negativ kritik utan konstruktiv kritik, det är en väldig skillnad enligt mitt sätt att se det på, om det hade varit negativt så hade jag inte bemödat mig att skriva alls eftersom det inte fyller nån funktion att bedömma sådant man inte gillar och jag gillar det du gör men har även synpunkter som jag tycker kan vara användbara men du får ju givetvis strunta i dem om du vill det är det som är musikalisk frihet.

ett bra tips som en vis gammal människa sa om musik är att det består i sin grund av två element och de är "ljud och tystnad", vitsen är just hur dessa två element är fördelade över en tidslinje och där fördelning av dessa element avgör hur det i slutändan blir och är det aldrig tyst så får man ju bara en del av kakan. 🙁

so keep up the good work och schkåll påre 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!! 🙂

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt. 😄

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt.

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut. :rolleyes:

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävla bra!! (som vanligt 😉 )

Hamnar bland de andra låtarna som ni har gjort!!

Lite mer dynamik i DKFH hade dock varit önskvärt, särskilt när det är flera snabba slag i en följd, för att undvika kulspruteeffekten, eller så att inte ride låter stel.

Har ni ingen trummis? Har för mig att det var en på lut innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Jaha, man får väl sälla sig till skaran beundrare då... 😎

Med det sagt så var det väl refrängen jag gillade minst. Låter Europe eller tidiga Bon Jovi, fast med inramning av DT då. 😉

Annars, som stort fan av Yes o Rush o DT (kanske ännu mer Liquid Tension) så måste jag säga att det känns skönt med riktig musik i dessa dagar av Idol2004 o FameFactory.

Som nån nämnde känns det kanske lite FÖR mycket DT, som ett sammandrag... saknar det där helt egna uttrycket som är BARA du, (hur det nu skulle låta?) nåt som låter som inget annat. Nu hörs det så otroligt väl vad du gillar o influeras av. Men det kommer väl, jag antar att du inte är lastgammal än?

Sången får MVG. Skönt att inte engelskan är pissig heller.

Produktionen är mycket bra för demo, nästan färdig för CD.

Det är väl egentligen bara lite nivåer, lite här o var som behöver kollas.

O trummorna BEHÖVER faktiskt mer dynamik.

På det hela taget 4/5, stor tummen upp för insatsen o det väl genomarbetade arret.

Fortsätt på den inslagna vägen, o skicka aldrig in nån låt till melodifestivalen, 🙂 så gör du kulturen en tjänst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!! 🙂

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt. 🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt.

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut. 😉

Mvh / djonas

Tjabba igen då! =) Tack för dina ytterligare igen fina komplimanger.. Introt.. hmm ja.. som dom skrev i Studio, värsta Ronja rövardotter-känslan.. och hur det nu förknippas med progg-rock har jag ingen aning om.. men när jag satt med den färdiga låten i hand så dök idén upp att testa med lite kör-intro.. och på 1 tagning så resulterade detta i vad du nu kan höra, som sagt, medeltida ronja-stuk! Hehe, pretty cool i guess! 🙂

Synthljudet på 6.36 är hmm.. det var två år sen snart detta.. har inte använt det sen dess eftersom jag förlorade programmet.. så jag minns inte tyvärr! Men det är i stil med

Vienna Symphonic Library fast en aning mindre! Sorry, mitt minne är bort-supt 😆 Testa Garritan Personal Orchestra förresten.. äger fett!

Nä nu så tänkte jag lyssna på dej lite o se vad du har att erbjuda!

Cheers mate! /Fredde 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu, Culloden! Berätta lite mer om Dig/ Er! Vilka är Ni, hur gamla, sättning? Frågan är ställd på fullt allvar, när kommer skivan? Jagar Ni kontrakt? Berätta!

Tjabba! Eh ok.. lite info om oss. Vi är fem st. grabbs från Lund/utanför! Jag är 25 snart, dom andra är däromkring oxå förutom bassisten som snart är 45 😆

Sättning: Två gitarrer, bas, trummor o synth.. Och jag vet som sagt inte när skivan kommer.. har inte fått kontrakt än, har inte jagat så värst heller eftersom vi/jag varit så upptagna av att producera o göra massa nya låtar! Men det e dags snart o jaga både kontrakt o spelningar.. har som sagt inte tagit oss upp ur rep-grottan än.. så nu e det väl dags att raka av sej det en meter långa skägget o hoppa in i duschen för snart e det tid.. hoppas vi 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävla bra!! (som vanligt 😉 )

Hamnar bland de andra låtarna som ni har gjort!!

Lite mer dynamik i DKFH hade dock varit önskvärt, särskilt när det är flera snabba slag i en följd, för att undvika kulspruteeffekten, eller så att inte ride låter stel.

Har ni ingen trummis? Har för mig att det var en på lut innan.

Hehe, tack du! =) Jag kan väl erkänna att på dom flesta låtarna så lägger jag väl inte ner så värst mycket tid på trummorna eftersom jag siktar på riktiga trummor inom snar framtid.. fast den här, Mega tycker jag personligen är den bästa trum-mixen jag åstadkommit med DKFH.. men men .. smaken e som baken! 😆

Jo vi har trummis.. det har vi haft redan sen dag 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Helt sjukt j-vla bra!! 😄

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt. 🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt.

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut. 😉

Mvh / djonas

😄 Vad säger du?? Vi kör fram denna igen väl!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!!  😄

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt.  🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt. 

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut.  😱

Mvh / djonas

😄 Vad säger du?? Vi kör fram denna igen väl!?

Har skivan kommit eller? 😮

Och vad hände med progress of liberty?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!!  😄

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt.  🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt. 

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut.  😉

Mvh / djonas

😄 Vad säger du?? Vi kör fram denna igen väl!?

Har skivan kommit eller? 😮

Och vad hände med progress of liberty?

Skivan kommer förhoppningsvis vara klar i augusti eller september!

Där bland kommer du finna Progress of liberty "med sång" 🙂

Thanx for stickin around dude!

Skål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dig inte om Lasse Mongo han har inte fattat vad Proggressiv rock/metal innefattar!

Jag är också inne på samma musik, Det var grymt bra gjort.. väl spelat och musikaliskt, synd jag inte har bättre monitor system jag vill vrida upp volymen å digga hårt!!! fortsätt du i samma stil.. 😉

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Bry dig inte om Lasse Mongo han har inte fattat vad Proggressiv rock/metal innefattar!

Jag är också inne på samma musik, Det var grymt bra gjort.. väl spelat och musikaliskt, synd jag inte har bättre monitor system jag vill vrida upp volymen å digga hårt!!! fortsätt du i samma stil.. 😉

Har lyssnat på s.k. proggresiv musik sedan Gentle Giant, Yes, Emrson Lake & Palmer osv så jag vet nog vad jag talar om men eftersom du inte läser vad jag skriver utan vad du vill läsa så kan jag förstå att du tar mina synpunkter som nåt elakt, läs igen och förtydliga dig om du fortfarande inte förstår vad jag menar och jag kan förklara vad jag menar, att det är progressivt menas inte att det är bra(krångligt) utan som många misslyckas med, nämnligen att göra nåt nytt, intressant och nyskapande men det är sällan man hör nåt inom de områden, att det sedan är invecklat, svårt eller välspelat betyder inte att det skulle vara originellt utan bara mer av samma sak som så många andra redan försökt sig på men ständigt misslyckats med, lyssna gärna på band som har denna genre som sin naturliga del och du ska höra skillnaden, att vara progressiv innebär inte att man ska spela saker så svåra eller invecklade som möjliga, utan att hitta sin verkliga nisch och utveckla den vidare där ingen varit förut men det har tyvärr många idag misslyckats med i brist på fantasi kanske, vad vet jag, lyssna på deras förfäder som Styx, Kansas, Yes, Emerson Lake & palmer Genesis Gentle Giant m fl så märker du vart det hela har barkat, du missar även det faktum att jag vet precis vad jag talar om och om det hela handlade om vem som bestämde så hade världen sett annorlunda ut, men nu handlade om vad smak handlar om och det är det jag anmärkte om och inte vad som är förbjudet eller tillåtet och det är det ingen som kan tala om eftersom det är musik det handlar om och man är fri att spela som man vill men presenterar man det inom ett forum för delgivning till andra att "tycka om" så är det också fritt att tycka som man vill och det är precis vad jag gjort, inget annat och får man inte tycka vad man vill så vad är då meningen med musik??????????????????????????????????????????????

rock on dudes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och ta en ÖL för faaaaaaaaaaaaaaaan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar alla de där banden som du räknade upp.

Men jag måste försvara de som talar om progressiv metal.

Det som kallas så är ju just det... Progressiv METAL.

Nyskapande, vidareutveckling av genren.

Precis som Genesis gjorde med pop/rock a´la Beatles. De tog musiken till en ny

riktining. En, enligt min egen personliga smak, fantastiskt intressant.

Att spela sånt som kallas progressiv musik (jag gör det själv... lyssna gärna på min

första uppladdning på forumet) borde idag egentligen kalla Regressiv.

Spännande är det! Men inte helt nyskapande.

Progressiv rock är ju ett genrenamn idag. Precis som att Barock betydde att

musiken och stilen var fullkomligt uppåt väggarna hemsk. Men idag betyder det

bara att musiken kommer från 16- och 1700-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på s.k. proggresiv musik sedan Gentle Giant, Yes, Emrson Lake & Palmer osv så jag vet nog vad jag talar om

Konstigt att du inte vet hur stilen har utvecklats till i dag från dom banden, om du kan hur allt började! Jag har läst ditt första inlägg och merparten av vad du skrivit är om att du inte gillar stilen samt om yngwies jämförelse med skrivmaskinen, men orkar inte tjafsa vidare då får vi göra det på en annan tråd, 😉

Jag har fattat att du inte gillar proggresiv metal även fast du skriver att du gör det. eller ialla fall bara små fragment utifrån PM 😆

Culloden, vi andra uppskattar ditt mästerverk otroligt mycke!! jag har lyssnat säkert 7-8ggr nu!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Jaja du lär dig väl att läsa nångång, och tills dess ta det lugnt, ta en toy, som det heter...

Botten upp grabben och ta till dig det som redan gjorts och så ska du se att du lär dig nåt du med!, att du inte varitf med så länge kan jag ju inte belasta dig för men att du tar det som att jag inte tycker om det är nåt annat, jag har hört detta till leda och dream theater finns redan därför behövs inte ett dream theater till ungefär så kan man tänka om detta, därmed inte sagt att detta skulle vara dåligt men att du inte kan läsa det är tamefan dåligt så kan man sammanfatta denna diskussion, jag säger att detta är bra men inget intressant ur "mitt" perspektiv, att du inte kan hantera det är ju riktigt dåligt och att du sedan bemödar dig att möta det med argument som inte ingår som delikata ingridienser i soppan är ju inget tillförande, utan snarare tvärtom, om du tyckte om det, "fine" jag såg det men sluta använd andras åsikter som underlägg till dina egna argument, jag för mina egna och det är det som är viktigt inte vad du tyckte om mina, att du tycker det är bra, det är bra, jag tyckte också det var bra, men tråkigt vilket jag skrev från början men som du inte ville läsa så därefter så blir, det bla bla bla bla bla bla bla och jag tycker si och du tycker så och bla bla bla bla bla etc, sen tycker jag så ändå och du tror dig veta nåt om mig vilket du inte gör och sällan kommer att göra hur mycklet du än skulle vilja så give it up och börja läs vad folk skriver och håll dig till detta så kommer alla diskussioner att fortlöpa bättre.

Till detta så kan man ju säga att då de lagt upp låten så vill de väl ha ett konstruktivt bemötande och ur mitt perspektiv så är just bemötande på ett plan där konstruktiv kritik är det som man är i behov av och det är det jag ger, inte bara bla bla bla som oftast: bra bäst och fan va ballt är och om du vill förstå så finns det för mycket av allting idag och det är inte kul alls eftersom det inte bidrar till nåt nyskapande som jag skulle vilja ha för att lägga mina pengar på musik överhuvudtaget idag, som jag inte gör men gärna skulle vilja och detta kanske skulle ha varit något sådant om det inte var så likadant, det är väl ungefär det man själv skulle vilja höra så man vet hur man skulle ta sig vidare och bli nåt som andra kommer ihåg..........

Kanske kan det vara nåt i dettta som du kan hantera och förstå, det finns för mycket SKITMUSIK idag ändå!

så ta nu en groggjävel och ha en skön Fredag föfan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Progressiv metal, finns det verkligen sådan? 😉 Skulle nog vilja säga att det inte är speciellt progressivt att spela i udda takarter. Det gjorde ju t ex Led Zeppelin rätt friskt redan i början på sjuttiotalet.

Skämt åsido, men att klä Kansas i metal-dräkt, som t ex Dream Theater gjort, är ju inte speciellt progressivt det heller. Även om det mynnar ut i ett och annat gott stycke musik. Men musik behöver ju inte vara orginell för att vara bra.

Fast som med allt annat så blir väl begrepp förvrängda efter ett tag; Ta begreppet pop-musik t e x? Nuförtiden så är det ju för de flesta förknippat med en viss typ av musik, medans det från början givetvis stod för "populär musik", d v s den musik som vart populär. Men när Deep Purple dyker upp på albumlistan över populäraste (=mest sålda album), så är det ju fortfarande hårdrock för det flesta, inte pop?

Tycker i övrigt att det är ett oerhört trevligt stycka musik Culloden tagit fram! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!!  😄

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt.  🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt. 

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut.  🙂

Mvh / djonas

😄 Vad säger du?? Vi kör fram denna igen väl!?

Har skivan kommit eller? 😮

Och vad hände med progress of liberty?

Skivan kommer förhoppningsvis vara klar i augusti eller september!

Där bland kommer du finna Progress of liberty "med sång" 😉

Thanx for stickin around dude!

Skål.

Skriv upp mig på ett ex!

Samma sekund ni bouncat ned mixen vill jag ha en kopia och en faktura. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten har Allt tycker jag, Du har fått med många element som ska ingå i en bra progglåt

Rösten passar perfekt som sagts tidigare, texten är kul, mycke variationer, underbara små melodier som sammanfogar olika delarna i låten, snygga övergångar, har som sagt inget att klaga på.

skulle vara kul höra mer..

Till Lasse Mongo "No comments"

Edit: folk som ska skåla hela tiden är åxå tråkiga 😉

klart jag har en skön Fredag! 🙂

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bry dig inte om Lasse Mongo han har inte fattat vad Proggressiv rock/metal innefattar!

Jag är också inne på samma musik, Det var grymt bra gjort.. väl spelat och musikaliskt, synd jag inte har bättre monitor system jag vill vrida upp volymen å digga hårt!!! fortsätt du i samma stil.. 😉

Har lyssnat på s.k. proggresiv musik sedan Gentle Giant, Yes, Emrson Lake & Palmer osv så jag vet nog vad jag talar om men eftersom du inte läser vad jag skriver utan vad du vill läsa så kan jag förstå att du tar mina synpunkter som nåt elakt, läs igen och förtydliga dig om du fortfarande inte förstår vad jag menar och jag kan förklara vad jag menar, att det är progressivt menas inte att det är bra(krångligt) utan som många misslyckas med, nämnligen att göra nåt nytt, intressant och nyskapande men det är sällan man hör nåt inom de områden, att det sedan är invecklat, svårt eller välspelat betyder inte att det skulle vara originellt utan bara mer av samma sak som så många andra redan försökt sig på men ständigt misslyckats med, lyssna gärna på band som har denna genre som sin naturliga del och du ska höra skillnaden, att vara progressiv innebär inte att man ska spela saker så svåra eller invecklade som möjliga, utan att hitta sin verkliga nisch och utveckla den vidare där ingen varit förut men det har tyvärr många idag misslyckats med i brist på fantasi kanske, vad vet jag, lyssna på deras förfäder som Styx, Kansas, Yes, Emerson Lake & palmer Genesis Gentle Giant m fl så märker du vart det hela har barkat, du missar även det faktum att jag vet precis vad jag talar om och om det hela handlade om vem som bestämde så hade världen sett annorlunda ut, men nu handlade om vad smak handlar om och det är det jag anmärkte om och inte vad som är förbjudet eller tillåtet och det är det ingen som kan tala om eftersom det är musik det handlar om och man är fri att spela som man vill men presenterar man det inom ett forum för delgivning till andra att "tycka om" så är det också fritt att tycka som man vill och det är precis vad jag gjort, inget annat och får man inte tycka vad man vill så vad är då meningen med musik??????????????????????????????????????????????

rock on dudes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och ta en ÖL för faaaaaaaaaaaaaaaan!

Redigerat av Culloden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är seriöst så jävla grymt imponerad!

Att du liksom gjort allt detta själv... fattar det inte.. 🙁

Man får tacka för 10 minuters njutning!

Ja du, jag bugar o tackar! 🙂

Den var ganska jobbig att göra helt själv.. med tanke på all tid som krävs när man ska göra nåt sånt här helt själv.. oftast krävs det att man e jäävligt peppad o idé-rik.. och när man väl är det så måste man verkligen ta tillfället i akt o sätta sig ner med det..

Hur gör du när du lirar in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag med ett totalt meningslöst inlägg (men jag kan inte låta bli) - fy fan vad bra!!!!!

Här kommer ett totalt meningslöst svar: TACK 🙁

Skämt o sido, ingenting är meningslöst här, vare sig det e konstruktiv kritik eller vanlig beröm! =)

Jag tackar än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt j-vla bra!!  😄

Proggressivt i värsta rang. Mäktig ljudbild, välspelat och härligt bra sång. Hurvida introt passar ihop med resten av låten kan ju diskuteras men jag gillar det i alla fall skarpt.  🙂

Jag har nog lyssnat på låten 10 gånger nu. Ditt huvudriff i början och som kommer igen i slutet är mäktig minst sagt. Refrängen är grymt bra, fick lite helloweenvibbar. Vad är det för synthljud du använder vid 06:36, låter väldigt coolt. 

Kommer inte på mer att säga, det är helt enkelt bara så jävla bra, jag köper skivan när den kommer ut.  🙂

Mvh / djonas

😄 Vad säger du?? Vi kör fram denna igen väl!?

Har skivan kommit eller? 😮

Och vad hände med progress of liberty?

Skivan kommer förhoppningsvis vara klar i augusti eller september!

Där bland kommer du finna Progress of liberty "med sång" 😉

Thanx for stickin around dude!

Skål.

Skriv upp mig på ett ex!

Samma sekund ni bouncat ned mixen vill jag ha en kopia och en faktura. 🙂

Hehe, yes det ska du få, helt klart! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra gjort!!! Om man ser det till produktionen så är det en klar femma! Men jag tycker inte att låten är en femma, utan en fyra. Men det är grymt j*vla bra gjort!!! 😉😉🙂

Jag visste inte att man kunnde få det så tight... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra gjort!!! Om man ser det till produktionen så är det en klar femma! Men jag tycker inte att låten är en femma, utan en fyra. Men det är grymt j*vla bra gjort!!! 😎🙂😄

Jag visste inte att man kunnde få det så tight... 😄

Jag är nöjd med både fyran o femman som du gav mig! Tack så mycket.

😳

Skål dude!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...