Guest Pumba Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 När jag ansluter en Roland Hpd-15 får jag inte in rätt ljud i Cubasis vst 4. Jag får midi signalen men det är fel ljud. Hittar ingenstans man kan välja den som instrument eler dyl. Har inte jobbat med Cubasis tidigare.. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Handsonic är ju en percussionsynt.. du menar att du ska kunna välja ljud via Cubase? I det senare fallet måste du tillverka ett Patchscript för hårdvaran som Cubase sedan använder, Cubase skickar då ControlChangemeddelanden till hårdvaran som talar om vilket instrument Hårdvaran ska ladda upp i RAM-minnet... Det hela är inte speciellt svårt, men tar nog lite tid i anspråk eftersom, vad jag tror, det inte finns något sådant färdiggjort script att tillgå. Cubasis VST 4..hmmm..då kanske du ska tanka hem Patchscriptmanager från Steinbergs FTP ..eller sök i deras filbank om du kan hitta något färdigt script. Lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pumba Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Nja... Min egentliga tanke var att kunna spela in saker i Cubasis från hpd-15.. Men om det skulle vara möjligt att kunna styra Handsonic från datorn vore det ännu bättre! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palm Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Går alldeles utmärkt förstås, fast det blir rätt mycket att skriva om man ska täcka in alla alternativ 🙂 .. hade du tänkt dig att spela in ett midispår eller audio från Handsonicen..? Eller spela upp ett midispår med densamma som ljudkälla? De bifogade hjälpfilerna och exemplen på CubasisCD:n är hyfsat pedagogiska, har du kollat igenom dessa och labbat lite? (Om du är ny på prylarna dvs.) /P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts